Waar in indonesie kiten buiten Bali en lombok en sumbawa dan!

Door: aroelfzema Reacties: 6 Hits: 2904
aroelfzema 17 April / 2008 / 20:49

Waar kan je het beste kiten in indonesie in de maanden juni juli en augustus (buiten bali en lombok dan, want dat weet ik wel). Heeft iemand hier idee van en hoe hard de wind dan ongeveer is ivm kites die ik mee moet nemen!

Thanx

Jouke

verplaatst naar ''waar kiten'' grtz emiel

aroelfzema

Waldo 22 April / 2008 / 10:06
Jouke, ik kan je helaas niet helpen maar wil wel graag je mening over Bali horen. Hoor er tegenstrijdige berichten over. Wanneer windzeker? Echt goed?

Nina 22 April / 2008 / 10:49

Hallo Jouke,

In de zomer maanden (juni, juli) is het goed kiten in bali enz. Ik heb toen alleen maar met mn 11 meter gevaren. Daarnaast ben ik familie gaan opzoeken in de Molukken het noordoosten van Indonesie maar daar is een ander klimaat en waait het het beste in de winter. Ik heb daar wel kunnen varen maar niet super veel. Dus ik zou een beetje in het zuiden blijven. Ik weet niet of je alleen gaat maar buiten de toeristische gebieden zul je alleen zijn. Houdt er rekening mee dat veel van de lokale bevolking niet goed kan zwemmen en je ook niet kunnen redden.

www.saltnsun.com

Rozallah 23 April / 2008 / 23:55
In de winter (tijdens de N-E monsoon) in Bintang Island (net over het water van Singapore).
ma22el

traveler 24 April / 2008 / 07:55
Sumbawa!met mooi golven.... check Twan zijn verhaal op www.flyozone.com onder news en dan nov 2007

Muurtje 24 April / 2008 / 10:01
Ik zou graag ook wat horen over Bali (en lombok). Ik zit begin Juli 3 weken op Bali en neem uiteraard mn kite-set mee! Tot nu toe heb ik maar een paar spots gevonden en dan nog is de informatie n beetje beperkt. En het is natuurlijk altijd handig om van andere kiters te horen waar je naartoe moet! Smiley

traveler 24 April / 2008 / 18:16
alsje ff google gebruikt en kitesurf bali intikt kom je zo op een site waar alle info te vinden is. je kan heel goed kiten in Sanur en legian beach op het strand voor de double six club zit ook een local met een surf stalletje die ook kite en je altijd wil helpen met landen en launcen. hou er wel rekening mee dat het zeker geen beginners spots zijn met veel stroming en er is geen reddingsboot die even je spullen of jezelf uit het water vist!!