Kiten IJburg

Door: Raven2 Reacties: 22 Hits: 8435
Raven2 20 April / 2009 / 12:09
Waarom staat IJburg niet vermeld als kitespot op Hanglos?

Toen ik er zaterdag was, waren er minstens 30 andere kiters.
Zou deze spot niet toegevoegd moeten worden aan het lijstje?

Djee 20 April / 2009 / 12:22
zijn wel meer spots "verdwenen" ?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Raven2 20 April / 2009 / 12:32
hmm slechte zaak. Hoe komt dit dan? Zijn er soms mensen die bepaalde spots voor zichzelf willen houden? En daarom deze spots uit de openbaarheid proberen te houden? :)

isomis 20 April / 2009 / 13:00
@raven2,

-1 kuddo wegens het meldenSmiley
zucht...

rimmert 20 April / 2009 / 13:01
IJburg is geen spot. Wordt gedoogd, maar is geen echte, aangewezen kitespot. Ook uitsluitend geschikt voor de gevorderde kiter (daar reken ik mezelf maar even onder ;) ).
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Raven2 20 April / 2009 / 13:40
Is het niet zo dat ALLE kitespots in Nederland slechts gedoogspots zijn?
Het is toch eigenlijk sowiezo averal verboden in Nederland? Of heeft het iets met NKV aangewezen kitespot te maken?

Irene 20 April / 2009 / 14:51
Volgens mij is het gewoon verboden op Ijburg. Zaterdag was het idd erg druk daar. Hoe drukker het wordt hoe groter de kans dat het binnenkort gewoon afgelopen is daar. Daarnaast is IJburg voor beginners gewoon gevaarlijk. Muiderberg is dan een veel betere optie.

Raven2 20 April / 2009 / 14:59
Ik heb nog nooit gehoord dat er boetes zijn uitgeschreven in IJburg.
Waarom denk je dat het verboden is?

Wordt het daar ook niet gewoon gedoogd?
Verder vind ik Muiderberg 1 van de gevaarlijkste plekken om te kiten in Nedrland. Met die betonnen rand waar je het water in moet, een super smallle plek om je kite op te laten. etc

zagy 20 April / 2009 / 15:07
hoe groot is de kans dat het daar waait vanavond?

robbertk 20 April / 2009 / 15:47
ijburg is geen officieele spot en als je ook maar een beetje verstand hebt begrijp je waarom. opstakels in het water en op de kant, weinig ruimte om te starten en te landen, meteen diep etc. Een officiele spot moet ook een beetje niveau van veiligheid hebben wat deze spot totaal niet heeft. Dat is de voornaamste reden. Daarnaast zijn er een aantal spots in nederland officieel gedoogd en toegestaan die staan dan ook op de site.
letting GO

Toeside_Toon 20 April / 2009 / 16:36
ga toch krassen....dan win je nog is wat! Smiley
Ik eet fruitella voor me dagelijkse portie fruit!!

Creem 20 April / 2009 / 16:47
Inderdaad echt een gevaarlijke spot (vandaar dat ie ook niet mag) stuifzand is tot daar aan toe, je wilt toch op het water staan... maar in en onder het water liggen opstakels (1-2 jaar geleden nog iemand verdronken toen van drijvend platvormpje dook) veel 'zeewier' waar je in verstrikt raakt. Starten en landen heb je een strook van 3 meter breedt en het water ingaan heb je 2 meter breed en 10 meter lang. Veel opstakels en auto's hekken, palen etc. ik liep langs de water kant om plankje op te halen en verdween inderdaad met beide benen tot aan m'n middel in soort drijfzand.... maar dan van het soort cement, denk dat bouwers daar wat cement rommel hebben gestort wat ze kwijt moesten..

als je toch gaat, doe heeeeeel voorzichtig en niet zeuren als je kite aan gort is of jezelf
Stijl als mokersteen

Creem 20 April / 2009 / 16:50
Quote: Toeside_Toon - 20 april, 2009 (18:36)
ga toch krassen....dan win je nog is wat!

Kleine correctie. Je hebt eerder "prijs" op Blijburg dan bij Krassen. Zag ze zondag ook weer in een boom hangen.

Sterker nog.... Blijburg is altijd "Prijs"!Smiley
Stijl als mokersteen

rimmert 20 April / 2009 / 17:02
Creem, heb jij het over dezelfde spot, want ik herken niet echt veel in wat je zegt :P
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

johndoe 20 April / 2009 / 18:59
wacht nou maar even tot het een officiële spot word

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Aviator 20 April / 2009 / 20:54
Dag dag,

Over Ijburg, wat zijn daar de vaarbare richtingen? Hoe ist parkeren, en wat is, erg belangrijk, de lokatie van de spot? Woon zelf in Amsterdam dus een spot voor de deur is wel handig lijkt mij.

Nog meer spots rondom Amsterdam dat jullie weten?

Gr Aviator

Magic_Ed 20 April / 2009 / 20:58
De Sloterplas, het IJ, de Nieuwe Meer, de Poel (a'veen), de Amstel, de oranjesluizen.

Alleen al die spots hebben één ding gemeen: HET IS VERBODEN!

Kitesurfen op binnenwater is namelijk overal verboden tenzij het uitdrukkelijk is toegestaan.

Veel plezier Smiley
w w w . v e r s u s s h o p . n l

johndoe 20 April / 2009 / 21:07
ga gewoon lekker op aangewezen spots kiten.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

FeRNandeZ 21 April / 2009 / 06:49
Als de gemeente nou eens iets goeds voor ons zou doen en die zand hopen vlak zou trekken dan is en het is een ok kitespot. Als het noord oost is dan is ijburg beter varen dan muiderberg.
kantje board !

johndoe 21 April / 2009 / 08:18
je krijgt een boete van € 250,- euro!!! heb er laatst één gekregen. Kortom, verboden spot :)

Woodmaster 21 April / 2009 / 22:16
Idd een super spot zo te lezen ILMAO hahaha.
Smerige bende dus!Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

johndoe 23 April / 2009 / 10:52
IJburg wel/niet,
WEL: omdat het een gevaarlijke spot is, een boete kan krijgen materiaal kapot gaat, parkeergeld moet betalen, obstakels in het water (stenen, glas, motor frames, bouw trappen, beton ankers enz) aan de kant drijfzand en veel riet, stalen boeien, metalen pijpen uit het water steken, plaats om je kite op te pompen is bouwgrond (bouwpuin, glas, blikjes, spijkers, schroeven, betonnen afzettingen), bouwhekken om je kite op te vangen en wanneer je kite het hek mist is de kans groot dat je er zelf achter blijft steken, een paar plekken zijn om veilig het water in te gaan en last but not least er borden staan verboden voor onbevoegden art nr 461 Wetboek van Strafrecht.

NIET: je al het bovenstaande niet wilt..... Ga gewoon naar een erkende spot voor de windrichting, Muiderberg dus, erkend geen gezeur aan je hoofd.

Woodmaster 23 April / 2009 / 13:43
Niet te geloven dat er nog mensen zijn die daar willen kiten.....wel rustig na al deze berichten!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)