Kite tenerife el medano

Door: yellowscream Reacties: 4 Hits: 2176
yellowscream 23 August / 2008 / 00:08

Hoi,

Ik ga in september naar el medano tenerife.

Heeft iemand hier ervaring, tips, do's & dont's.

Welke kite maat maten neem ik best mee?

Welke andere activiteiten moeten we zeker doen als we daar zijn?

.....

Let me know!

Gr

yellowscream had een 2 sterren sessie in De Panne met maar liefst 14 - 18 knots op zijn North Rebel (2010)

rodrigue 23 August / 2008 / 01:44
visit the Shinn Center. Smiley

High 23 August / 2008 / 07:39
  In El Medano verblijf je?
Als je in het dorpje El Medano verblijft is een auto huren niet nodig.
Op het moderne pleintje ,waar ook de Chinees zit, heb je in het straatje een vet goede pizzabakker zitten.
Kleine toko, gaan alle locals vreten, links op de hoek een leuke surftoko, en om de hoek D'light.
www.dlight.net kam deze site is uit, mooie luchtfoto van El Medano en veel vette pics.

En idd check het Mark Shinn Nobile testcenter.

Ga niet kiten bij Cabezo, locale plankzeilers zijn niet echt vriendelijk tegen kiters, tevens is het daar toch link varen met al die rotsen.
Voor mega bruut golfrijden moet je voor het havenhoofd zijn, El Muelle.

Voor de rest kite je in de grote baai het lekkerst, The South Bay bij hotel Playa Sur.
Bij ver uitvaren heb je kans op ontmoetingen met Walvissen, dolfijnen en vliegende vissen.
Let wel op dat je spullen goed in orde zijn!!

http://www.dlight.net/html/spotlocator/spotloc.htm

Op het strandje van The South Bay zit stukje naast het hotel een kleine taverne, lekkere broodjes en heerlijke spaghetti, onder het eten kan je zo over de baai uitkijken.
Ook zit daar een stukje verder een inernetcafe.

Geen wind of ff een day off, huur een auto en gaat de bergen in op weg naar de Teide de mega hoge en grote vulkaan, geloof me dat zal je klein en nietig laten voelen, overweldigend!!

NAISH...what else..

mallepietje 23 August / 2008 / 11:57

http://www.dlight.net/html/webcam.htm 36 tot 40 knopen nu Smiley Wij zijn in juli ook 10 dagen geweest voor 3e jaar alweer.

In de zomer juni juli agustus moet je zeker een 7m2/10m2 of kleiner hebben want het waait daar meestal 30 knopen en 40 knopen kan je ook zomaar hebben. Dit jaar zelfs een dag van vlagen van 50 knopen toen een 5m2 gehuurd bij shinn.

Bij shinn kan je nobile kites en boards huren tevens windsurf spullen. Het is vrij druk met windsurfers maar dat zal in september wel minder zijn ook zal de wind dat iets afnemen.

Suc6 SmileySmiley

Bruno 23 August / 2008 / 14:59

En check deze site voor windvoorspellingen: www.muchoviento.net. Deze houdt rekening met de lokale windcondities. Er staat in principe alleen wind in Medano bij O of NO (NO is de heersende windrichting voor Tenerife).