Kite Spots z frankrijk, bij bordeaux

Door: martijn01 Reacties: 8 Hits: 7351
martijn01 22 August / 2009 / 13:35
Iemand op de hoogte van goeie spots bij een van de meren of de oceaan bij lacanau, biscarosse of mimizan??
(vroeger veel gewindsurd op het lac van lacanau maar heb al begrepen dat je daat niet mag kiten in de zomer...)

martijn01 had een 4 sterren sessie in Wissant met maar liefst 8 - 11 knots op zijn SlingShot Turbine (2012)

Bignelis 22 August / 2009 / 16:21
www.kitebeaches.com

Moet je zelf even kijken....
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

martijn01 22 August / 2009 / 18:06
had ik al ff gechecked maar erg weinig info over die regio, als er al wat staat dan is het nix over wanneer je waar mag kiten (heb op een andere site gelezen dat je op het meer van lacanau niet zomers mag kiten en op de zee pas na 3en

dus als iemand in die regio heeft gekited hoor ik het graag!!!! ben al een beetje bezig met de vakantie voor volgend jaar, we komen misschien met een camper of een tentje in die regio uit (ben met vrouw en kids, wordt geen kite vakantie maar als ik dan toch een tijdje op een camping aan een meer sta dan wel graag bij een meer waar ik kan kiten)

martijn01 had een 4 sterren sessie in Wissant met maar liefst 8 - 11 knots op zijn SlingShot Turbine (2012)

Ricardo 22 August / 2009 / 18:11
Lacanau is de perfecte bestemming! Plage Super-sud is de kitebeach, er staan hier leuke golven en dicht bij de kant ontstaan vaak plasjes met vlak water. Daarnaast is plage super sud een leuk parkje waar je kunt picknicken en kun je in Lacanau erg goed golfsurfen als er geen wind staat. Mocht je ook nog op zoek zijn naar stapgelegenheden in de avond dan zit je in Lacanau helemaal gebakken!

Ik ben er al 2 keer geweest en ik vind het er geweldig!!

Als je wat rustigers zoekt dan kun je beter naar Souston gaan, dit is een vergelijkbare spot met minder hoge golven, waar ook plasjes zijn.

Voor die hele hoek geld overigens dat het niet zo windzeker is!! Er waait met mooi weer een lichte termiek waar je niet al vaak op kunt rekenen en die meestal niet zo sterk is.

Dender 24 August / 2009 / 09:00
Lacanau!!, Ik ben er 2 keer geweest! En als je wilt kitesurfen NOOOIT DOEN!
voor het golfsurfen is het prima daarzo, maar kitesurfen is echt kut. Er staat daar bijna nooit wind en als er een briesje staat is het nooit echt harder dan 14 knts. Dus je moet sowieso 15 m2 mee gaan nemen wil je daar misschien nog kunnen kitesurfen.
succes!Smiley

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

rheupink 24 August / 2009 / 14:13
Het kan juist erg hard waaien aan de Atlantische kust, slechts in de maanden juli en augustus iets minder vaak. In Mimizan kun je ook goed kiten als je van hoge golven houdt.
RookieRodolfo

djeverest 24 August / 2009 / 15:01
Ik ben er eind juli geweest en verbleef toen in Arcachon (leuk plaatsje) van waaruit er verschillende kitespots bereikbaar zijn.

Biscarosse Plage bijvoorbeeld heb je een stuk waar gekite mag worden, dat zit naast een militair oefenterrein aan de zuidkant. Heb er niet gekite, dus kan er niet verder over oordelen.

Wat ik echt een mooie plek vond om te kiten is onder Arcachon tussen Pyla Sur Mer (Dune de Pyla is trouwens een mooie toeristische trekpleister, maar daar mag niet gekite worden!) en Biscarosse Plage.
Zie hier op Hanglos de locatie "Le Petit Nice". Parkeerterrein in de buurt, waar je auto beschut staat onder de bomen en de kitezone was voor een naaktstrand.

Verder heb ik ook rondgekeken rondom het meer bij Sanguinet. Daar wordt gekite, maar reken er maar op dat je daar al gauw uren kwijt bent met het zoeken naar en bereiken van de exacte kitespot. Er is daar trouwens ook veel minder wind dan aan de kust, maar daarentegen heb je er geen branding.

Zie ook de onderstaande pagina uit de Kite & Windsurfing Guide Europe, een boek dat ik je echt kan aanraden!

klik voor een grote versie

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

flyingtrunkie 24 August / 2009 / 18:09
Ben een paar jaar geleden bij het meer van biscarosse geweest in de zomer. Weinig wind toen, aan de zuidkant van Biscarosse Plage (oceaan) mag er gekite worden. het meer zelf (km of 10?) hier vandaan zijn verschillende spots. Als ik het goed heb is het hele meer ondiep. Je kunt er naar de overkant lopen....

vinnievega 25 August / 2009 / 07:57
Ben een maand geleden in Contis plage geweest. Aangezien ik zelf beginner ben heb ik alleen in de lagoon geoefend. Voor gevorderde kiters is het Paradijs, er waren ongeveer 3 locals compleet aan het los gaan op zee.
Wel erg hoge golven, deze spot staat niet op windguru maar voor voorspellingen kan je kijken naar Mimizan.
Stond zelf op camping http://www.lous-seurrots.com/
Als er niet genoeg wind is kan je ideal surfen, of bodyboarden.
Verder is het dorpje Contis, extreem relaxt.
Er is verder genoeg te doen in de omgeving, mountainbiken, heerlijk eten etc etc.

Succes