Kiten in Ierland- Cork

Door: JORien Reacties: 20 Hits: 2215
JORien 07 March / 2010 / 18:54
Iemand ervaringen met kiten in het vreselijk mooie Ierse? Met name Garrethstown of omstreken??? Ga er eind april heen en misschien van de zomer voorgoed....

JORien 07 March / 2010 / 18:55
Euh sorry mensen, zie net dat ik op de verkeerde plek zit! Excuus!!!!

(vrouwen en computers....)

wazzaah 07 March / 2010 / 19:18

Weet alleen dat mei/junie de beste (niet regen) reistijd is
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Rockstar 07 March / 2010 / 19:21
Quote: wazzaah - 7 maart, 2010 (20:18)
Weet alleen dat mei/junie de beste (niet regen) reistijd is

Is er in Ierland een 'niet regen' tijd??
let's go blaze!

JORien 07 March / 2010 / 19:28
Juni/juli is het daar ook zomer! Dat is wel de beste tijd. Maar ik verhuis waarschijnlijk pas in augustus...

toya 08 March / 2010 / 06:58
Jorien,
of all places, why ireland?

emielkruisdijk 08 March / 2010 / 10:02

Heb ook geìnformeerd naar studeren in Cork. Heb jij al ervaring met Cork en reistijd naar golf en kitesurfspots? En ervaring met de surfspots? Het uitgaansleven en dergelijke?

wazzaah 08 March / 2010 / 10:25
uitgaansleven in Ierland dat je daar nog naar moet vragen. Zeg Ierland en iedereen zegt groen, regen en pubs

maar voor spots natuurlijk ff checken op kitebeaches en ook in de access/ksm hebben wel stukken over Ierland gestaan
en voor golfsurfen even bij de pipo's kijken
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

undergrounder 08 March / 2010 / 11:47
In Ierland kun je geweldig goed kiten. Prachtige eindeloze stranden, mooie golven. Maar wel weinig andere kirters. Mei /juni is idd de beste tijd om te gaan. Rond de ring of Kerry en daarboven vond ik het mooist.

Hier een foto van 2 jaar geleden ergens in de ring of Kerry

Joeyb 08 March / 2010 / 18:28
Ierland is een erg mooi land met mooie ongerepte spots om te kiten/golfsurfen, als je het niet erg vindt om een wetsuit te dragen. Ik heb een half jaar gestudeerd in Waterford en veel gekite in Tramore wat erg geschikt is voor beginners (weinig kiters en enorm veel ruimte). Verder veel trips door het hele land gemaakt waaronder in de Cork area en in Garrettstown waar de omgeving erg mooi is en je ook goed kunt surfen. County Kerry vond ik ook een van de mooiste counties en ga dan zeker naar het dorpje Dingle voor een Bulmers en naar Brandon bay voor een surfsessie want dat is ook een geniale spot!
Op magicseaweed staat wel wat informatie geloof ik en anders mail me even als je meer vragen hebt!

Foto van het 3km lange strand van Tramore:

swiftenaar 08 March / 2010 / 21:40

die spot daar bij tramore ziet der wel superb uit zeg!
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

JORien 08 March / 2010 / 21:50
FF reactie op jou Toya: heb familie in Ierland wonen en ben er al aantal keer op vakantie geweest voordat ik begon te kiten. En ja, men zegt het al: ze hebben daar heerlijk bier! En misschien allemaal jongere broertjes van Collin Farrel... :D (ohnee dat is een ander forum) Nee ff serieus: het is er prachtig, de mensen zijn ontzettend aardig en het is gewoon relaxed daar! Natuurlijk kijk ik voor in de winter wel uit naar een iets warmer oord, maar dat zie ik dan wel.

Joeyb: Bulmers dronk ik er 6 jaar geleden ook! Supervet! Ben nog steeds op zoek naar een Ierse pub hier in nederland die het ook verkoopt, maar smaakt altijd beter als je het in het land van herkomst drinkt!!! Ben je ook in Oysterhaven geweest?
Dingle is inderdaad ontzettend gaaf, net als Mizen Head maar daar kan je moeilijk kiten.

JORien 09 March / 2010 / 16:03
Quote: emielkruisdijk - 8 maart, 2010 (11:02)
Heb ook geìnformeerd naar studeren in Cork. Heb jij al ervaring met Cork en reistijd naar golf en kitesurfspots? En ervaring met de surfspots? Het uitgaansleven en dergelijke?

Cork is gaaf hoor, het is 1,5 uur vliegen en de klok gaat een uurtje terug. Ik weet alleen kitesurfspot Garrethstown en mijn nichtje heeft me van de zomer een 'tour de kite' gegeven waar ze allemaal kiten. Een hel om er te komen, alles staat slecht aangegeven en je moet je auto verticaal kunnen parkeren (heuvels en rotsen) Garrethstown is vanaf Cork een goeie 3 kwartier rijden geloof ik. Laat het me weten of je nog gaat, als ik dan wat meer spots weet kan ik je ook een tourtje geven :D

mkite 10 March / 2010 / 09:42
Die foto's zien er goed uit

undergrounder 10 March / 2010 / 09:44
Dat strand bij Tramore idd, ben ik ook geweest, wat een kiteplek en er was verder niemand. Helaas waaide het niet voldoende en had ik m'n lichtwindboard niet bij me.

Joeyb 10 March / 2010 / 10:58
Tramore is inderdaad een mooie spot, en het mooiste is nog dat er ook met aflandige wind gevaren kan worden op de lagoon achter de duinen check de pic!

@Jorien: volgens mij hebben ze alleen Bulmers in Ierland en heet het export product Magners, dus een goede reden om terug te gaan! Maar check ook Lahinch/Lehinch (op zn iers), kun je ook mooi surfen, maar wel 3 uur rijden vanaf Cork over de Ierse wegen..

Lagoon achter duinen tramore:

mkite 11 March / 2010 / 09:30
Man die laatste foto ziet er gaaf uit. hoe zijn de windomstandigheden?

Joeyb 11 March / 2010 / 14:08
Je kunt het ongeveer vergelijken met de wind in nederland, wind op de lagoon is wel vlagerig omdat hij van het land afkomt en dus aanlands op de duinen die je ziet op de foto.

JORien 11 March / 2010 / 15:12
Ik weet genoeg: ik ga!!!!

toya 12 March / 2010 / 12:03
Foto`s zien er echt heel goed uit.
Niet verwacht dat dit land nog op mijn verlanglijstje komt te staan.
Jorien nog slaapplaats over komende zomer?
Mijn achternaam is Farrel, je weet het broertje van.....

JORien 16 March / 2010 / 19:55
Quote: toya - 12 maart, 2010 (13:03)
Foto`s zien er echt heel goed uit. Niet verwacht dat dit land nog op mijn verlanglijstje komt te staan. Jorien nog slaapplaats over komende zomer?Mijn achternaam is Farrel, je weet het broertje van.....

Whahah, let me know! Zie dan wel of ik er dan nog rondhang...