Eten in Mauritius

Door: Sebastiaan Reacties: 8 Hits: 6411
Sebastiaan 14 May / 2010 / 13:13
We zijn van plan eerste twee weken van juli naar Mauritius te gaan en twijfelen nog tussen het gemak van het Indian Resort met bijbehorend kostenplaatje en het leuke van het doe-het-zelf'en vanuit een appartement in Lagaulette.

Weet iemand wat de kosten daar ongeveer zijn voor het eten en drinken in de restaurantjes en in de supermarkt voor de alledaagse spullen?
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Mauro 14 May / 2010 / 17:20
Ik weet niet veel van Mauritius, maar zoek is naar Pik Pik appartementen. Eigenaar moet heel relaxt zijn en vanalles voor je kunnen regelen. Autootje regelen is ook een aanrader.
Sportzeker, O'neill

Waldo 14 May / 2010 / 17:59
Indian Resort is een luxegevangenis

Sebastiaan 14 May / 2010 / 18:31
Quote: Waldo - 14 mei, 2010 (19:59)
Indian Resort is een luxegevangenis

Ben je er geweest?

Gaat me nu vooral even over de kosten voor eten/drinken..
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Kiterick 15 May / 2010 / 07:09
Als er niet kiters mee gaan is Indian een optie, maar wel idd gevangenis, luxe valt nog tegen.
Anders kun je voor weinig idd een appartement huren, of huisje, is goed te doen.
Je kan het je zelf zo goedkoop/duur maken als je zelf wil.
Eten en drinken valt heel erg mee, en supermarkt inkopen ook, is goed te doen,
als je de puf nog hebt om na een heftige kite dag nog een maaltijd te koken..........
Ben er nu 2 x geweest, 1x luxe resort met vrouw, en 1x huisje met kitedudes en zelf koken.

Ik kan niet wachten op mijn volgende bezoek

Have fun

Als je nog info wil, PM ff, heb nog wel een paar adresjes.
C ya

xray 15 May / 2010 / 08:35
Zelf koken Rick? Ben je onze kookdame vergeten dan?
Prijspeil is vergelijkbaar tot iets goedkoper dan Nederland. Op de weg naar FlicFlac zit een grote en uitgebreide supermarkt. Gewoon de kookdame meenemen, die zorgt dat voor de goede ingredienten, was heerlijk wat er allemaal gemaakt werd. Uit eten bij Domaine Anna is ook een aanrader. Pracht lokatie en zeer schappelijke prijzen. Ik heb vorig jaar in 1 week 3x kreeft gegeten!
xray

Felony 25 May / 2010 / 13:43
Wij zijn vorig jaar naar Mauritius geweest en helaas niet in PikPik verbleven. Gasten die we daar leerden kennen zaten daar wel, en dat is echt wel een relax appartementencomplex. Laagbouw appartementjes naast elkaar, super gezellig. Ze houden ook 1 keer per week een gezamelijke BBQ waarbij je goed te eten krijgt en veel nieuwe mensen leert kennen.

Verder gingen we wel eens in Black River eten, zit een goede sushi tent en een goede italiaan in het winkelcentrum. Kost ongeveer 15 euro pp dacht ik en dan kan je goed eten.

Weet niet wat het indian resort kost maar we gingen daar wel eens bij het zwembad hangen en koffie drinken (goede koffie daar :) )

Roderick 25 May / 2010 / 19:04

Absoluut naar pikpik of iets vergelijkbaars gaan. Is te regelen via Aatish. Zijn telefoonnummer is 9461250 (Zo staat hij in mijn telefoon. Zal wel 230 voor moeten...)

Zelf koken ga je daar ongetwijfeld niet doen. De mauritiaanse keuken is fantastisch en niet duur. Regel wel een auto (en leer links rijden :) . Kan ook via Aatish. Die ga je nodig hebben. Bij een pikpik appartement krijg je een fiets te leen. Je kan daarmee wel bij de spot komen, maar dat is niet echt relaxed. Auto is beter. Vooral ook omdat pikpik erg relaxed dicht bij de spot ligt, maar weer niet bij de grotere plaatsen. (Er is niet veel te doen bij pic pic in de buurt behalve op de avonden dat de eigenaar van picpic een gezamelijk diner regelt.) Direct naast picpic (Er aan vast gebouwd, binnen het zelfde hek) zit nog een heel klein restaurant. Niet iedere dag open, en het ziet er niet uit, maar je moet er absoluut een keer langouste gaan eten! Die zijn echt goed. (Kost ongeveer evenveel als sateh met friet hier. Is alleen veeeeeel lekkerder...)

Mauritius is veel te leuk om in een enclave als het indian te gaan zitten. Als je in het indian zit heb je de spot voor de deur. Dat zie ik alleen wel als nadeel. Mauritius is veel te leuk om de hele vakantie op 1 plek te blijven.

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Roderick 25 May / 2010 / 19:19

Ik zie net pas dat je La gaulette noemde. Dat is natuurlijk ook een prima plek om te zitten. Ik weet daar alleen geen appartement. Is in ieder geval wel iets meer te doen dan bij pic pic om de hoek en is nog steeds redelijk dicht bij de spot.

Hoe dan ook:

GAAN!

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)