Kiten op grevelingenmeer??

Door: Brammm Reacties: 5 Hits: 3469
Brammm 02 June / 2010 / 16:15
Heb'n vraagje xD

ben vorige week voorbij grevelingenmeer gereden.. er stond 20 knopen en zag geen enkele kiter.. enkel windsurfers..

brouwersdam was te druk voor mij xD

nu is mijn vraag..

word er ook op het grevelingenmeer gekite??

als brouwersdam te druk is .. ga ik anders op grevelingenmeer kiten xd
Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

pallo 02 June / 2010 / 16:28
hey bram,

volgens mij is er wel een spot waar kitesurfen gedoogd wordt. ik weet zo snel niet hoe deze heet maar kijk even bij de kitespots...
als B'dam te druk is voor je kun je evt ook uitwijken naar Rockanje als de wind dit toelaat. hier is kitesurfen ook gedoogd als ik het goed heb.

grtz

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

jell 02 June / 2010 / 18:24
hooi.

Welke dag was jij daar dan want normaal (in het weekend sowieso) zijn er altijd wel kiters bezig.
De kite spot is op de dam als je van goeree overflakke naar bruinisse rijdt.
Op de Gdam ligt de kitespot bij de eerste parkeerplaats, dit is gelijk ook de grootst.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is en misschien tot binnenkort!
Van Bellen wind & snow www.vanbellen.nl RRD & prolimit

jell had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn RRD Obsession (2011)

Globe 03 June / 2010 / 11:38
Brouwersdam te druk.. Klinkt als minder ervaren.
Spot aan de Grevelingen is niet de veiligste, zorg dat je met iemand daar bent die verstand van zaken en de spot heeft!
- Hold my beer, and watch this -

bernard 03 June / 2010 / 11:42
ik heb vorig jaar 2 keer een bekeuring gehad op rockanje, daar ga ik niet meer naar toe...

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

geloof 04 June / 2010 / 19:38
@Brammm, schoentjes zijn een must (basaltblokken, schelpenbanken). Als je daar echt wil (leren) varen, ga dan met west of oost (sideshore). B'dam is imo tig keer veiliger dan G'dam.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko