rockanje

Door: onno Reacties: 24 Hits: 2390
onno 01 October / 2010 / 22:22
Ola allemaal,Ik wil zondag voor het eerst gaan kiten bij Rockanje... kan iemand wat info geven over de omstandigheden...(stroming, paaltjes, ondiep water, drukte, wel of geen windsurfers, branding???)
PLS let me know
north naish reedin mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

sthijs 02 October / 2010 / 00:14
geen branding, geen windsurfers, niet druk, wel een beetje stroming (hangt af van het getij) maar dat valt te verwaarlozen.
geen paaltjes, met eb is het ondiep bij de kant.
gewoon gaan!

misschien wel vlagerig wat betreft de windrichting.
Misschien mooie oversteek naar de slufter of de zandbank ervoor, zeer leuk om te doen.
Met wat mazzel zie je wat zeehondjes.

AvO 02 October / 2010 / 08:24
Heej Onno,

Vorig jaar ben ik ook met zuid op Rockanje geweest, echt een goede uitwijkmogelijkheid voor Zuiden wind!
Aan het strand parkeren, vlak water en lekker rustig.

Gr Abel

Hier een foto van de spot.

AvO had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)

evan 02 October / 2010 / 20:17

Denk dat je rust wel kunt vergeten morgen, aan de fora te zien gaat zo'n beetje heel zuid holland daar kiten gezien het zo'n beetje de enige spot is die te doen is met ZZO in deze omgeving.

onno 02 October / 2010 / 22:02

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

kor 03 October / 2010 / 08:32
waar op rockanje mag je kiten??
is dat tussen de strandtenten in of waar??
en parkeren waar doe je dat dan het dichts bij? tweede slag?

HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

onno 03 October / 2010 / 09:10
echt geeeeen idee... ga er zo heen en ga het bekijken....

XanderQ 03 October / 2010 / 13:18
Was idd lekker rustig vandaag.

Alle ruimte om lekker je ding te doen.

Denk dat er ongeveer 150 man/vrouw op het water was/is.

onno 03 October / 2010 / 15:29
ja was echt een oase van rust.....MAAAAAR wel lekker gekite!!
Viel me op dat er veel kiters bij een zandbank waren ongeveer 1 km uit de kust.... is het daar zo leuk??? en als je lijntje breekt... is het best een eind zwemmen... of ligt er een bootje ofzo voor de veiligheid...

Yorrick 03 October / 2010 / 16:49
Of het is zo vol, dat ze daar heen gaan omdat het daar rustiger is?
BeachBreak.nl!

Yorrick had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Naish Helix (2009)

andy 03 October / 2010 / 16:54
Ik heb nog iemand 1 km uit de kant moeten helpen toen zijn kite leeg was gelopen. Viel me op dat de andere kiters gewoon hem lieten liggen daar :S. Verder was het wel top dag zeg!
http://www.andytroy.nl

arjen71 03 October / 2010 / 16:57
Quote: Yorrick - 3 oktober, 2010 (18:49)
Of het is zo vol, dat ze daar heen gaan omdat het daar rustiger is?

Achter de zandbank mega vlak water en er stond nog meer wind ook Lijnen breken is inderdaad een probleem maar je kan vrij ver staan dus eigenlijk geen probleem.

kobrin 03 October / 2010 / 17:26
Ik was aan het pompen toen jij die kiter aan het helpen was Andy.

Je had dat wel mooi voor elkaar, had je de kite aan je trapeze vast gemaakt ofzo?
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Jurn 03 October / 2010 / 17:31
Het was vandaag super rustig ja

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

andy 03 October / 2010 / 17:40
@Kobrin
Dat was iemand anders. Ik had diegene met board en kite mee getrokken. Ik denk dat we wel een half uur bezig waren om terug te komen.
http://www.andytroy.nl

kobrin 03 October / 2010 / 17:51

Toch top dat je geholpen hebt Het is zeker niet simpel om te doen.

Die andere kiter deed dat echt heel smooth, de 2de kite hing achter hem netjes boven het water.

Daar had ik graag meer over geweten, zoiets kan altijd van pas komen.

Een boardje gaan halen doe ik direct, en ik heb ook al eens iemand naar de kant getrokken, maar aan een kite waag ik me nog niet...
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Devinsol 03 October / 2010 / 18:29
was inderdaad super druk maar rond 5/6 uur was het echt chill

Devinsol had een 5 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 33 - 39 knots op zijn SlingShot Octane (2010)

Jurn 03 October / 2010 / 19:20
Quote: Devinsol - 3 oktober, 2010 (19:29)
was inderdaad super druk maar rond 5/6 uur was het echt chill

Kijkk,,,, toen was het echt super, de wind was aleen wel een beetje weg!

Lekkere spot trouwens, aleen een beetje choppieeee

verder een top daggie:D

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Djee 04 October / 2010 / 09:35
Quote: andy - 3 oktober, 2010 (18:54)
Ik heb nog iemand 1 km uit de kant moeten helpen toen zijn kite leeg was gelopen. Viel me op dat de andere kiters gewoon hem lieten liggen daar :S. Verder was het wel top dag zeg!

Mijn bevinding is dat hoe drukker het ergens is, hoe minder hulp je kan verwachten. Raar maar waar. Miss denken de mensen ow laat iemand anders hem/haar maar gaan helpen of het komt dat de drukte veroorzaakt wordt door noobs en "gelegenheidskiters" die alleen gered kunnen worden...
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

goey 04 October / 2010 / 12:53
Ik wil nog even degene bedanken die mij gister uit het water heeft getrokken en daarna nog mijn board heeft opgehaald.
jammer genoeg kreeg ik mijn kite niet meer geherstart. Gelukkig was dit op het einde van de dag.
Voor de rest een top dag gehad.
Maar nogmaals bedankt.

goey had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 17 - 18 knots op zijn North Vegas (2009)

dutchy38 04 October / 2010 / 18:09
Quote: Jurn - 3 oktober, 2010 (21:20)
Quote: Devinsol - 3 oktober, 2010 (19:29)was inderdaad super druk maar rond 5/6 uur was het echt chillKijkk,,,, toen was het echt super, de wind was aleen wel een beetje weg!Lekkere spot trouwens, aleen een beetje choppieeeeverder een top daggie:D

????? choppy ?????? dan ben je daar nooit met een dikke westenwind geweest hahahahha dit was juist vlak man !!!!!
we shall not be moved s.c.f

dutchy38 had een 5 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 24 - 29 knots op zijn Cabrinha Crossbow (2010)

dutchy38 04 October / 2010 / 18:13
ps : inderdaad hoe drukker hoe minder hulp.....stond gister een gast te roepen om hulp.....
had zijn kite uitgehaakt en om een of andere duistere reden was zijn de-powerkoord om zijn chickenloop gegaan en in de knoop geraakt !!
niemand ging op hem af en ben samen met mn maat naar hem gerend en probeerde zijn chickenloop los te maken ....no-way ! hij werd gelift en liet zn kite los liep bovenwonder goed af !!
de hele duitse manschafft zat op zn gemak te kijken
we shall not be moved s.c.f

dutchy38 had een 5 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 24 - 29 knots op zijn Cabrinha Crossbow (2010)

kor 04 October / 2010 / 21:47
was egt een top dag helemaal top had niet beter gekunt wel veel kiters maar we voeren elkaar niet egt in de weg en dat vin ik best knap met zoveel man op het water.

was egt top dag
HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

onno 04 October / 2010 / 21:52
egt...... egt top ......

bunker 04 October / 2010 / 22:02
Quote: goey - 4 oktober, 2010 (13:53)
Ik wil nog even degene bedanken die mij gister uit het water heeft getrokken en daarna nog mijn board heeft opgehaald.jammer genoeg kreeg ik mijn kite niet meer geherstart. Gelukkig was dit op het einde van de dag.Voor de rest een top dag gehad.Maar nogmaals bedankt.

girl power was dat toch of nie?
keep on punching