auto huren fuerteventura

Door: sjorsg Reacties: 9 Hits: 6921
sjorsg 31 October / 2010 / 13:20
hey mede kiters,

ik ga van 3 nov tot 17 nov naar fuerta corralejo. heeft iemand een tip over betrouwbaar en normaal geprijst een auto huren.

ik neem mijn 9 en 11 meter waroo mee of moet er nog een 7 bij ??

shortsuite met schoentjes genoeg??

ik hoor het graag van jullie thanks

rolandpeelen 31 October / 2010 / 18:11
Shortsuit met schoentjes is zeker genoeg..
Ik ben zelf in Januari geweest, en toen heb ik alles van 6 tot 14 meter gebruikt (6,9,12,14).. Ik zou dus alles meenemen als ik jou was..

Auto huren hebben wij gedaan bij het reisbureau, Kwam eenmaal aangekomen netjes een vrouw naar ons toe die de sleutels van de renault clio overhandigde..

Ik weet overigens niet waar je ergens op het eiland zit, maar er is een hele vette spot bij el cotillo (niet de standaard spot, maar die bij de vuurtoren).
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=el cotillo fuerteventura&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.779552,11.634521&ie=UTF8&hq=&hnear=Fuerteventura, Spanje&ll=28.713465,-14.011431&spn=0.006718,0.011362&t=h&z=17

Moet je wel met hoog water naartoe, dan is de lagune volgelopen, helderblauw superglad water! (wel wat rotsen langs de zijkant, dus oppassen). Mocht je overigens weggestuurd worden door de locals met de boodschap dat het niet mag, gewoon varen (het mag gewoon!), de locals willen de spot graag voor zichzelf.

markymarc 31 October / 2010 / 19:15
http://www.goedkopehuurautospanje.com/

Dit is voor zover ik weet ECHT de goedkoopste. Auto's zijn redelijk nieuw, wel veel krassen enz. en de administratieve afhandeling ter plaatse op het vliegveld van Fuerte was echt slecht . Daarentegen bij weer inleveren heel snel en effectief.

Ben er 2 weken geleden weer geweest (bij Rene Egli). Heel weinig wind, terwijl het daar van het hele eiland het hardste waait...

Je grootste kites mee, shorty mee is genoeg en schoentjes heb je niet nodig...

Have Fun!
If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

eDje 31 October / 2010 / 20:06
Ben vorig jaar in Fuerte geweest om te kiten. Weet niet meer precies waar we de auto gehuurd hebben, maar er was wel een belangrijk ding waar je op moest letten. Dat was de verzekering, er zijn daar auto's die je kan huren waarbij je alleen verzekerd ben als je in de stad/dorp zelf rijd. Maak je een ongeluk elders op het eiland heb je een probleem. Je moet dus een auto hebben die verzekerd is op het hele eiland. Kan me niet meer herrinneren wat de kosten waren, maar was niet al te duur dacht ik. Ken het prijsverschil niet tussen auto huren op vliegveld of op eiland zelf. Denk dat het op het vliegveld duurder is, maar dat is slects een aanname. Mogelijkheden zat op het eiland zelf om auto te huren.

Succes en veel plezeier!!

Morres 31 October / 2010 / 20:22
sunnycars.nl is érg goedkoop en compleet.. en al;s je geen CC hebt, gewoon bellen, dan kan je reserveren zonder CCnummer en moet je terplekke borg betalen(scheelt dat ze je dan achteraf niet kunnen chargen voor onzin die je dan niet meer kan bewijzen omdat je in het kikkerlandje terug bent) zelf goede ervaring mee in tarifa, zie dat ze ook fuerte bedienen
edit: 350voor de kleinste auto van 3 t/MET 17. zelfde tijd in malaga(tarifa) kost je 180..groot verschil, maar dat is vast omdat het op een eiland is.
edit2: overigens hadden wij een 3deurs Ford fiesta gehuurd, maar die was op, kregen we een gloednieuwe 5deurs 308 mee, 2500km, diesel en 1op25 in de bergen, lach je de ballen uit je broek! bijna 2000km gereden voor ~300euro(huur brandstof)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 31 October / 2010 / 20:36
Ik weet niet hoe je gaat maar wanneer je een transfer heb naar je appartement via een reis organisatie kunnen ze 25 eurie per trip vragen voor je kitegear!
Wij hebben daarom een auto gehuurd die klaar stond op het vliegveld en daar konden we hem ook weer achterlaten!
Is goedkoper dan die 25 eurie!
Voor Flagbeach heb je geen schoentjes nodig je moet alleen wel goed opletten waar je het water in gaat bij eb!
Ga zeker naar El Cotillo Rene Egli is een kut spot en veelste commercieel en massaal en een veel minder mooi uitzicht!
Ik huur altijd via Holidaycars.Goed/betrouwbaar en geen gezeik achteraf!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

lucc 01 November / 2010 / 12:39
orlando die zit vlak bij het vliegvelt en is het goedkoopst

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

Onbekende gebruiker 01 November / 2010 / 17:42
Bij Orlando moet je alleen geen gezeik met je auto krijgen, want dan dekt de verzekering op eens niets meer en spreekt er niemand meer engels...
dare 02 November / 2010 / 15:51
Record is wel een goeie http://www.recordrentacar.com/ . Ik had zeer dikke en diepe krassen gereden en de dame vond het allemaal geen probleem was ik voor verzekerd. Dus geen bende die bij elk krasje je een rekening stuurt!

solkite 02 November / 2010 / 21:08
www.cicar.com
nieuwe auto's, goede verzekering, gene zever