Kiten in de winter

Door: BartL Reacties: 17 Hits: 5641
BartL 28 November / 2010 / 18:46
Is kiten in de winter een beetje te doen? Ik heb een droogpak maar nog niet eerder in de winter gekite. Ik ben namelijk van plan in de kerstvakantie naar Oost Voorne te gaan.

spoetnik 28 November / 2010 / 18:49
Nee, is echt niet te doen......

Zolang er geen ijs ligt is het te doen hoor.Zorg dat je materiaal goed in orde is, je hebt geen zin om te zwemmen, ook niet met een droogpak. Ga zeker in de kou niet alleen het water op. (nooit niet natuurlijk, maar met de kou helemaal nooit niet!!)

Luister naar je lichaam. Door de kou raak je eerder vermoeid, je zal sneller fouten gaan maken. Ga het water af als je merkt dat je veel foutjes maakt, die je anders niet maakt.
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Mediator 28 November / 2010 / 19:25
in de winter is kiten toch geen probleem? gewoon shorty of wetshirtje aan...

...
...

Oooooow je blijft in nederland
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Appie 28 November / 2010 / 20:01
als je een droogpak hebt dan is het juist goed te doen joggingbroek en trui eronder
Deze 50 plusser kite nog altijd en houd ook niet op!!

dr511 29 November / 2010 / 09:31
daar heeft moeder natuur de seizoenen voor uitgevonden
hoef je nooit altijd hetzeflde te doen zodat het nooit vervelend word
in de winter dus lekker in de sneeuw of op het ijs spelen met een warme sjoko
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Karta 29 November / 2010 / 12:34
Ik vind dat wij kiters ook ons moeten laten horen in de winter. Al die golfsurfers liggen uren te doberren als de swell er is. DIE HARDS!

Dus kiten in de winter. Here I come!!!

Ben wel van plan een NPX pak te kopen. Vorig jaar getest en is echt DE SHIT! En je ziet er nog cool uit ook. Wel even goede schoentjes en handschoentjes aan. Het liefst 1 die je even kan aansnoeren rond pols en/of enkel. Zo dicht je alles wat af. Ik kijk dan even naar de kite kuit. Niets is waterdicht, heb ik gemerkt als je hard gaat... Verder 3 lagen systeem. eerste laag thermo kleding. daarna fleese en dan je NPX pak!

Verder nooit alleen. Koud? Dan idd stoppen. Ik denk dat het lezen van de tabel ook zeker geen overbodige luxe is. Slecht weer bestaat niet.. Alleen slechte kleding! En slechte voorbereiding.

Sneeuw en wind.. schaars in Holland!
IJs... met schaatsen is toch niet kitesurfen...

ps damn... ik verveel me... geen wind.. geen ijs.. geen sneeuw...

www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

dapee2 29 November / 2010 / 17:53
Quote: Karta - 29 november, 2010 (13:34)
Ben wel van plan een NPX pak te kopen. Vorig jaar getest en is echt DE SHIT! En je ziet er nog cool uit ook.

iedereen zn smaak maar dat NPX pak koop je niet voor de looks.

dapee2 had een 2 sterren sessie in Borssele met maar liefst 18 - 14 knots op zijn Naish Pivot (2023)

rolandpeelen 29 November / 2010 / 18:15
Hij heeft het over de lucifer.. Die wel koopt voor de looks.. (en dat doe je alleen maar als je je druk maakt over hoe je eruit ziet op het water ondanks dat maar 10 mensen je zien omdat het zo koud is)...

eddyc 01 December / 2010 / 12:23
Tot 5 graden lucht en 5 graden water is het best te doen gedurende 2u20 min.
Van zodra je lippen vermijden dat je deftig kun spreken: ga van het water af want dat is eerste verschijnsel onderkoeling.

Zet een helm of een muts op want je hoofd geeft het meeste warmte af.
eddyc

Woodmaster 01 December / 2010 / 12:33
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

alain_ 01 December / 2010 / 15:05
heb van de winter nog met -5 op ijmuiden gestaan. toen zaten de meren al dicht. een 5/3 schoentjes handschoentjes en kap. goed voor 2 uur fun!

tot je van het water afkomt... dan ga je huilen
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Annelous 01 December / 2010 / 20:10
Quote: alain_ - 1 december, 2010 (16:05)
heb van de winter nog met -5 op ijmuiden gestaan. toen zaten de meren al dicht. een 5/3 schoentjes handschoentjes en kap. goed voor 2 uur fun!tot je van het water afkomt... dan ga je huilen
Ja hee! Dat had ik ook, me voeten bevroren omdat er sneeuw op het strand was en mn handen gingen echt super veeel pijn doen :P. Maar als je bezig bent is het gewoon goed te doen

pimpoldi 02 December / 2010 / 11:11
aan dat pijn doen van je handen.. 1 tip!

Op een gegeven moment gaan je handen weer een beetje opwarmen en dat doet vreselijk pijn!
doe je handschoentjes ff uit, steek je handen in het koude water, en doe je handschoenen gelijk weer aan..

Het klinkt gek, maar je handen zijn nu gelijk weer warm en pijnloos!!!
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

alain_ 02 December / 2010 / 13:30
Quote: pimpoldi - 2 december, 2010 (12:11)
aan dat pijn doen van je handen.. 1 tip!Op een gegeven moment gaan je handen weer een beetje opwarmen en dat doet vreselijk pijn!doe je handschoentjes ff uit, steek je handen in het koude water, en doe je handschoenen gelijk weer aan.. Het klinkt gek, maar je handen zijn nu gelijk weer warm en pijnloos!!!
Mischien goeie tip!

Ik ga hem alleen niet uitproberen deze winter denk ik. ik ben een beetje een mooiweer kiter aan het worden.
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Woodmaster 02 December / 2010 / 18:40
Zaterdag 20-30 knopen in de middag op IJmuiden uit Zuid!!!!!!
Je kans!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Mediator 02 December / 2010 / 23:49
mag ik even een zuiver wetenschappelijke niet uit de lucht gegrepen, goed onderbouwde opmerking maken..:

als jullie nu tussen de 16 en 30 zijn... zal je deze sessies bekopen rond je 35 a 40e met pijnlijke artritis en dergelijke bij de kleinste temperatuursverandering

TOP !
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

swiftenaar 03 December / 2010 / 12:25
@Alain, we zijn verwend..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

SKdB 06 December / 2010 / 13:37
zolang het niet vriest is goed te doen met juiste onderleding en shoentjes handschoen en hoody.

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)