Waar kiten in midden Frankrijk (zomer)?

Door: Kitehert Reacties: 7 Hits: 6539
Kitehert 06 January / 2011 / 16:45
Komende zomer willen we met het gezin op campeervakantie ergens in de binnenlanden van Frankrijk (tot max. 1000 km ver).
Nu zou ik het erg tof vinden als ik daar nog ergens kan kiten.
Is het in Frankrijk ook bijna overal verboden, net als hier?
Of kun je daar op een willekeurig meer legaal je kite op laten?
Weet iemand toevallig binnenwater spots ergens in Frankrijk (afgezien van de kust dus, duh)?
Tnx in advance dudes

johndoe 06 January / 2011 / 18:13
olah

Het meer van montaynard en het meer lac de serre poncon. alleen is de windzekerheid niet ideaal

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

rhino7 06 January / 2011 / 18:15

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

Kitehert 06 January / 2011 / 18:37
Ik moet nog even zoeken waar die genoemde meren allemaal liggen, maar de windverwachting is in dit geval niet zo belangrijk.
Het gezin gaat voorop dit keer, maar als er in de buurt van de camping legaal gekite kan worden is dat (heel) mooi meegenomen!

louk 07 January / 2011 / 13:11
monteynard en lac de serre ponson zijn beide bekende meren onder de windsurfers. Hier heb je leuke campings voor het gezin en genoeg andere dingen in de buurt om te doen. Ben bij allebei de meren een keer geweest. Toen ik bij de lac de serre ponson was kitesurfde ik nog niet dus weet niet echt veel daarover. Het wordt er in ieder geval wel gedaan. Bij lac de monteynard wordt ook zeker gekite, heb toen de helft van de dagen kunnen kiten. Dus als het gezin nummer 1 is en je wilt toch kitesurfen zijn beide plekken zeker goed!

Kitehert 07 January / 2011 / 15:53
kijk, dat is ideaal!

Lars_023 07 January / 2011 / 19:46
Ik liep met dezelfde vraag rond en zag dat je ook op het meer van Annecy mag kiten. Mooie omgeving en goede campings. http://www.wannakitesurf.com/spot/Europe/France/Rhone_Alpes/Lac_d_Annecy/index.html

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tenerifa, El Medano (La Bahia) met maar liefst 19 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

louk 08 January / 2011 / 09:18
bij lac de serre ponson is trouwens wel nog een stukje meer te doen dan bij lac de monteynard!