Egypte/Bonaire/Aruba in mei/juni

Door: bernard Reacties: 7 Hits: 2214
bernard 30 January / 2011 / 10:32
Ik wil begin juni/eind mei een weekje op een tropische locatie gaan kiten, vereisten; goede windgarantie, ook ok voor beginnende vriendin en er een beetje bij duiken voor de afwisseling zou helemaal mooi zijn.

Egypte lijkt ok, maar de vloek van de farao, massa tourisme, pushy verkopers etc weerhouden me er toch nog van. Hurgada valt sowieso af, el gouna lijkt iets beter, maar heeft er iemand nog betere tips?

Welk eiland is beter voor kiten? Aruba of Bonaire? Wind is goed toch rond deze tijd van het jaar? Zijn er ook goed golf spots? Vlak water gaat op een gegeven moment bij mij vervelen..

Ben al 2X in brazilie geweest, keertje in el jaque, dakhla/essaouria en zoek nu iets nieuws. Mocht ik een briljante spot missen, let me know..

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

wazzaah 30 January / 2011 / 12:19
terschelling

Egypte kan je op t moment wel heel goedkoop boeken volgens mij
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

HJ11 30 January / 2011 / 13:45
Bonaire: kleine gemeentschap en weinig stap mogelijkheden maar super relaxt en in die periode ook goede wind garantie.
De vluchten zijn iets duurder omdat KLM de prijzen redelijk hoog houdt en anders via Curacao aanvliegen en dan met klein vielgtuig (10 min vliegen) naar Bonaire gaan. Kosten ongeveer 40,- euro retour. Kite spot is vlak en aflandig en tussen de 16-20 knp wind. Sfeer is wat je er zelf van maakt maar er is wel vaak een grote KLM kliek. Ga er zelf ook weer naar toe. Ben van 12 t/m 1 april present.
Bonaire is een kompleet relaxt en mooi natuurpark en onderwater (ook alleen tijdens snorkelen) kijk je je ogen uit..

Voor een appartement op Bonaire zou je eventueel contact op kunnen nemen met Roan van de kiteboarding school op Boanire
www.kiteboardingbonaire.com of www.bonaireexclusief.nl

Hier mijn reisverslag van Curacao, Klein Curacao en Bonaire.
Misschien heb je wat aan die info.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=31081.0

Voor Curacao zou je contact op kunnen nemen met Ron.
Zij verhuren appartementen en auto's.
De appartementen liggen aan dezelfde weg als de St Jorisbaai (enige spot op Curacao)
www.labougainville.com

Aruba:

Aruba heeft meer spots dan Bonaire of Curacao en heeft een groter uitgaansleven.
Is tov Bonaire wel erg touristisch en erg Amerikaans.
Het heet 3 spots waarvan Boca Grandi toch beste stek is.
Vliegen op Aruba zal iets goedkoper zijn omdat waarschijnlijk de concurrentie iets groter is.

Hoop dat je hier iets aan hebt

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

Woodmaster 30 January / 2011 / 16:03
Weinig aan toe te voegen dan dat je rond Boca uitstekend kan snorkelen maar pas wel op de stroming en dwaal niet te ver af!
Heel mooi onderwater wereldje!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

nils 30 January / 2011 / 16:19
Maui! Misschien Barbados.
Zo de wind waait waait mijn jasje.

bernard 31 January / 2011 / 20:17
thanks voor de input. Heb wat rondgekeken en je vliegt voor ong. 650 euro naar bonaire. Bv. op donderdag heen en dinsdag weer terug. Mooi lang kiteweekje. HJ kan je een inschatting maken van de bijkomende kosten voor appartement, vervoer en eten en drinken?

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

HJ11 02 February / 2011 / 23:48
Quote: bernard - 31 januari, 2011 (21:17)
thanks voor de input. Heb wat rondgekeken en je vliegt voor ong. 650 euro naar bonaire. Bv. op donderdag heen en dinsdag weer terug. Mooi lang kiteweekje. HJ kan je een inschatting maken van de bijkomende kosten voor appartement, vervoer en eten en drinken?

Ongeveer 25-30,- euro voor 3 kamer appartement met airco en wifi ongeveer 25-30,- euro voor goede pickup met airco.
Dus tussen de 50-60,- euro pd ben je klaar.
Verder betaal je alles nu met $ en is dat relatief goedkoop alleen zie ik wel dat ze, net zoals wij dat toen met de euro hadden, alles nu naar boven afronden. Als je meer info nodig hebt dan hoor ik het wel.
Ik ben er ook weer van 12 maart t/m 1 april

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

posty 03 February / 2011 / 10:46
Puerto Rico!

posty had een 4 sterren sessie in Curacao, St Jorisbaai met maar liefst 16 - 24 knots op zijn Best Kahoona (2009)