Iemand ervaring in Peniche Portugal?

Door: Carolien Reacties: 6 Hits: 2286
Carolien 02 July / 2011 / 13:14
Zijn er kiters die ervaring hebben met Peniche in Portugal?

Is het een mooie beginner spot?
Goede kite surf scholen?
Goede wind?
Leuk dorp? etc...

Dank je wel alvast weer voor jullie reacties!

Kasper-Leiden 05 July / 2011 / 08:47
Hoi Carolien,

Ik ben 3 keer in peniche geweest, maar dan om te golfsurfen. Er is veel variatie aan spots, maar je hebt wel een auto nodig dan. Het dorpje peniche stelt niet veel voor, uitgaansleven is er nauwelijks (beter doorrijden naar Ericeira of Cascais voor een avondje los gaan). In die tijd heb ik geen kitesurfscholen gezien (2002-2005) maar het strand is enorm dus er is ruimte genoeg. Wind was er ook bijna dagelijks en zo niet, dat is het zeker de moeite om naar Guincho te rijden (uurtje) daar stond de wind zeker altijd aan!

Verder is Peniche vooral gericht op de locals, dus neem je woordenboek mee! ;)

Veel plezier daar!

gr.

Kasper

Kasper-Leiden had een 1 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 13 - 15 knots op zijn North Rebel (2011)

NvO 05 July / 2011 / 09:19
http://lmgtfy.com/?q=peniche kitesurf moelijkkkk....
LF Hifi '09 15 m, Flexifoil Hadlow Pro '13 6,8 and 10, Best Profanity+boots, North Kontact '09 5'8

NvO had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 20 - 32 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)

Djee 05 July / 2011 / 11:24
Grappig zit zelf te kijken voor Peniche e.o. , waar ik voor weinig tot niets aan t proberen ben te gaan verblijven voor een week in de herfst.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Djee 17 August / 2011 / 13:40
Ga eind Augustus voor een weekje, in de Nederlandse herfst zeg maar
Shorty genoeg? Vaar hier ook al een paar maanden met shorty.

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 17 August / 2011 / 14:57
Ik gisteren in t-shirt en broekie.
Lekker hoor!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Djee 05 September / 2011 / 12:14
Nou hierbij de update:
Strand, mooie lang gerekte baai met brede zandstranden, veel golfsurfers, maar zat ruimte om op en neer te laten en te kiten, je moet alleen een stukje verder lopen.
Water is echt koud, maar met kiten en of golfsurfen is een shorty voldoende (voor mij, rest loopt in volledige pakken) , alleen boardie zou ook een optie zijn, alleen mocht er wat fout gaan en je ligt lang in het water ligt onderkoeling om de hoek.
Wind de hoofd wind richting is noord, beste periode om te gaan is juli tot half augustus, daarna en daarvoor is gokken. Ik had 2 dagen wind Z-O, 1 dag 14-16 knopen niet genoeg voor mij om weg te komen (10m2 twintip 85kg) helemaal gezien de hoge golven. En 1 dag 16-18 knopen net genoeg voor mij om te varen en hoogte te houden, springen of ander tricks waren helaas niet mogelijk en dicht bij het strand waar de golven braken was de wind vlagerig aan/uit. Met Noorder wind lijkt het mij een stuk beter.
Golven zijn hier erg mooi, vaak hoog en clean. Als het niet waait kun je bijna altijd wel golfsurfen.