kitesurfen lessen in lac de serre-poncon

Door: plambert Reacties: 8 Hits: 1840
plambert 31 July / 2011 / 21:26
Ik heb afgelopen week kitelessen genomen in frankrijk op het meer le sac du serre poncon. ik heb erg genoten en meerdere mensen hadden gevraagd naar een uitslag.
ik heb in drie dagen 15 uur les gehad en ben erg tevreden met het resultaat. Ik heb de sport goed onder de knie gekregen en kan uiteindelijk goed heen en weer boarden. ik heb les gekregen op mooi materiaal. In de 3 dagen heb ik eerst op land geleerd te vliegeren met een 4m² matras vlieger. toen ik dat kon zijn we twee keer 3 kilometer lang gaan bodydraggen om te wennen aan een grote kite in het water (wel leuk, maar ook wel vermoeiend). de tweede dag kreeg ik direct een board mee en gingen we de waterstart leren, snelheid maken, en snelheid houden. Na de tweede dag had ik nog niet genoeg ervaring om het goed te kunnen en ik was samen met een van mijn vrienden een snelle leerling. De derde dag hebben we meer als extra ervaring gekregen, wat erg fijn was omdat ik al snel veel meer kon. De lessen waren niet goedkoop maar je hebt er wel erg veel aan, en je krijgt er heel veel uren voor.
ik vond het erg leuk om te doen en ben opzoek naar een manier om verder te gaan met de sport!

humulus 01 August / 2011 / 07:33
Toppie! Mooi omgeving he?

Ben er twee jaar geleden drie weken geweest en maar drie keer kunnen kiten. Dus je hebt geluk gehad. Wat had je op staan? Een 12m?

HeadHunter 01 August / 2011 / 12:49
Ik ga er over twee weken naar toe, naar het plaatsje Savines les lacs. Waar heb je lessen gehad, in Embrun?
Als ik jou was zou ik nu nog 1 of 2 lessen nemen in Holland, op strand horst of op zee. Daarna op zoek naar een leuke kiteset, het liefst niet ouder dan 2 a 3 jaar.
Veel plezier!

HeadHunter had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 18 - 20 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

RavenRut 01 August / 2011 / 13:57
Ik ben blij dat je er plezier hebt gehad...Ik ben er twee jaar geleden 2 weken geweest en heb er 1 keer gevaren. Naar vlagerig windje!
Tip: Als er geen wind staat, ga lekker de bergen in. Je kan er fantastisch hiken/ paragliden, noem maar op!

humulus 01 August / 2011 / 14:38
Er is (bij mijn weten) één officiele kitespot. Die is bij de camperstandplaats tussen Savines les Lacs en Crots in. Als je met de camper gaat kan je voor een paar euro per dag staan (inclusief stroom en afvoer vuilwater).

Zoals gezegd mooie omgeving. Bij geen wind lekker de bergen. Schuin aan de overkant heb je wintersportgebied Reallon. Een dagje Briancon of Gap is ook altijd leuk.

plambert 02 August / 2011 / 09:34
Quote: humulus - 1 augustus, 2011 (08:33)
Toppie! Mooi omgeving he?Ben er twee jaar geleden drie weken geweest en maar drie keer kunnen kiten. Dus je hebt geluk gehad. Wat had je op staan? Een 12m?
als het goed is kan je er altijd prima kiten bijna 2 weken lang heb ik ze elke dag gezien. De wind komt meestal vanaf een uurtje of 1 en daarna gaat het alleen maar harder waaien tot een windkracht 4/5 (zo heb ik het 2 week meegemaakt) . de eerste dag gebruikten ik een 9m voor bodydraggen, tweede dag een 11m om te oefenen, en de derde dag een 13m om goed te kunnen knallen .

plambert 02 August / 2011 / 09:38
Quote: HeadHunter - 1 augustus, 2011 (13:49)
Ik ga er over twee weken naar toe, naar het plaatsje Savines les lacs. Waar heb je lessen gehad, in Embrun?Als ik jou was zou ik nu nog 1 of 2 lessen nemen in Holland, op strand horst of op zee. Daarna op zoek naar een leuke kiteset, het liefst niet ouder dan 2 a 3 jaar.Veel plezier!
Er is (bij mijn weten) één officiele kitespot. Die is bij de camperstandplaats tussen Savines les Lacs en Crots in.(van humulus) maar inderdaad dat is de plek waar ik ook les had. ik snap niet dat er er mensen niet hebben kunnen kiten door de wind... ik ben er nu al 2x geweest en beide keren geweldige wind gehad. Zelf heb ik ook een zeilbootje die we mee hebben op vakantie en ook daarmee is het vaak knetter hard spuiten. Ik stond op de camping club nautique ( helemaal aan het einde van het meer ) en daar heb ik geen enkel probleem gehad.

plambert 02 August / 2011 / 09:42
Quote: RavenRut - 1 augustus, 2011 (14:57)
Ik ben blij dat je er plezier hebt gehad...Ik ben er twee jaar geleden 2 weken geweest en heb er 1 keer gevaren. Naar vlagerig windje!Tip: Als er geen wind staat, ga lekker de bergen in. Je kan er fantastisch hiken/ paragliden, noem maar op!
goeie tip! ik ben zelf ook in gap en briancon geweest, maar omdat ik wat jonger ben (16) vond ik gap wel meer interressant. Mountainbiken daar is ook erg vet. Ook als je goed rond kijkt zie je meer dan genoeg dingen op het water te doen. Als je graag nog steeds iets richting kitesurfen wil doen kan je op meerdere plekken aan het meer wakeboarden.

RavenRut 03 August / 2011 / 13:47
Je kan trouwens in Risoul met de skilift omhoog en op de mountainbike weer naar beneden (wel een stevige downhill fiets meebrengen...en een helmpje is ook wel aan te raden...). Anders gewoon lekker wandelen...