Beginner omgeving Bergen op Zoom

Door: RayBeen Reacties: 12 Hits: 2955
RayBeen 06 September / 2011 / 14:40
Ik ben onlangs begonnen met kite. Nu ben ik aan het kijken waar ik als beginner goed kan leren kite. Heb al wel lessen gehad. Binnenschelde ( plaat ) is lekker dicht bij, maar zit je dan niet de kiters in de weg.Las ook iets over Rilland of Krabbendijken ? Zijn dit goede spots ?Zijn er nog meer beginners omgeving Bergen op Zoom ?Greetzzzzz

johndoe 06 September / 2011 / 15:05
Hallo,

Rilland is geen beginnersspot, zeker niet als het vloed is omdat he dan de dijk afmoet en heel weinig ruimte hebt om je kite op te laten.
Wel is het lekker ondiep.

Krabbendijke is een leuke beginnersspot. Maar wel met een paar opmerkingen;

Schoentjes zeer aam te raden ivm de vele oesters
Als het eb is moet je echt heel ver lopen
relatief weinig ruimte bij vloed om je kite op te laten

Het is er heel lang ondiep.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Guusjuh97 06 September / 2011 / 17:06
hey,

ik kom ook uit BoZ. hier kan je wel lekker leren kitesurfen.
en een paar anderen is ook handig, om je kite op te laten enz.
rilland zou ik zeker niet doen. daar is het 10keer zo druk als op de Binnenschelde.
Als het vloed is op krabbedijke kan je ook niet ver staan. als ik jou was (zeg ik uit eigen ervaring) kan je om te leren het beste op de binneschelde blijven zolang je maar voor zichtig doet met je kite oplaten.

gr. guus
fais du surf

RayBeen 06 September / 2011 / 20:09
Alvast bedankt voor jullie tips....Ik zal in ieder geval veel op de binnenschelde gaan kite.Zijn er nog meer beginners die, in Bergen op Zoom, het water op gaan ? Of die in deze omgeving gaan kite ? Let me know .......

johndoe 09 September / 2011 / 07:00
Ik ben beginner ;) En kom uit halsteren!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

bularoo 09 September / 2011 / 09:55
Zorg wel dat je weet hoe je je kite op moet laten. Strand is daar iets van 10-20 meter breed. Daarna heb je een betonnen rand en ook wat bomen. Dus mocht dat fout gaan. Dat raad je wel.

Beste is eigenlijk om al in het water te gaan staan als je de kite oplaat.

Krabbendijke met laagwater is perfect. Veel ruimte. Lang ondiep. Bijna vlak water, beetje choppy. Alleen even stukje lopen naar het water. Zie het maar als een warming up ofzo

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

Joop_XL 10 September / 2011 / 10:27
De BS is een super spot, lekker vlagerig, soms druk, slechte start lokaties maar altijd super gezellig

Voor iedereen het beste voor 2012 en prettige kerstdagen !

RayBeen 11 September / 2011 / 15:54
Quote: WesleyTaheij - 9 september, 2011 (08:00)Ik ben beginner ;) En kom uit halsteren! . Ik woon ook in Halsteren, dus laat maar weten als je gaat !!!En gezelligheid aan de BS is natuurlijk helemaal top. Ben al een paar keer gaan kijken aan het strandje rechts van de schelp . Is ook leuk als je kiters kent natuurlijk. Is er een Facebook of Hyves van kite aan de Binnenschelde ?En ja, bedankt voor de tips, veiligheid boven alles.

bularoo 11 September / 2011 / 16:39
Er is een facebookpagina van kiteschurfclub bergen op zoom.

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

RayBeen 11 September / 2011 / 17:37
Quote: bularoo - 11 september, 2011 (17:39)Er is een facebookpagina van kiteschurfclub bergen op zoom. Kan deze op Facebook niet terug vinden!?

johndoe 18 January / 2012 / 10:53
Hey RayBeen, Vroeg me af hoe gaat het nu met kiten.. Doe je het nog veel? Waar ben je zo nu en dan te vinden? grtz!

NIEL-SS 19 January / 2012 / 00:56
kitesurfclub Bergen op Zoom bij zoeken intypen op facebook!

NIEL-SS 19 January / 2012 / 00:57
ik ben echt al te lang niet meer gaan kiten zeker 4 weken geleden, iemand een udate van de bs?