Kite huren Fuerteventura?

Door: naishkiterbelgium Reacties: 9 Hits: 3890
naishkiterbelgium 12 December / 2011 / 08:29
Ik ga begin februari met een paar vrienden vr 4 dagen naar Fuerte, mr om het cheap te houden nemen we enkel handbagage mee.
Als de wind rond die periode goed zit, zou ik graag een kitesurfset huren daar.

Weet iemand of je ook een wetsuit in dat pakket kan huren, wat kost dit ongeveer? Moet je op voorhand vastleggen, of kan het ook op de moment zelf (laagseizoen, 8-12 februari)?

Thx

Nature 12 December / 2011 / 11:52
voor dat geld kan je echt beter je kitespul meenemen!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

onno 12 December / 2011 / 20:28
volgens mij kan je huren bij flagbeach maar idd voor 80 euro neem je je eigen spullen mee! Goedkoper dan huren verwacht ik!
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

jurputje 12 December / 2011 / 21:29
maar als je geen zin in slapen hebt:)
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

jurputje 12 December / 2011 / 21:29
ik bedoel slepen hahaha
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

Woodmaster 13 December / 2011 / 11:33
Voor dat verschil sleep ik graag hoor
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Stuiver 13 December / 2011 / 13:20
Quote: naishkiterbelgium - 12 december, 2011 (09:29)
Ik ga begin februari met een paar vrienden vr 4 dagen naar Fuerte, mr om het cheap te houden nemen we enkel handbagage mee.Als de wind rond die periode goed zit, zou ik graag een kitesurfset huren daar.Weet iemand of je ook een wetsuit in dat pakket kan huren, wat kost dit ongeveer? Moet je op voorhand vastleggen, of kan het ook op de moment zelf (laagseizoen, 8-12 februari)?Thx

Koffer zit toch ook gewoon bij de prijs in?
neem dan alleen je kites bar en shorty mee, huur je daar alleen een board,
je betaalt namelijk voor je board in het vliegtuig, niet voor je kitebag die je in je koffer propt.

naishkiterbelgium 13 December / 2011 / 18:15
het is eigenlijk maar een kort tripje en ik weet niet of de windcondities op die 4 dagen goed gaan zijn we vliegen met ryanair en daar verschilt de prijs als je met/zonder bagage vliegt. Ik kan alleen handbagage meenemen, en die moet dan nog's -10kg zijn en niet te groot...

Op de site http://www.flagbeach.com/RentalPrices.php bijvoorbeeld, kan je een kiteset (complete) huren voor 50EUR, ik hoef dan idd niet met mijn gear te reizen en we moeten bij het landen geen halfuur wachten op bagage, dus uiteindelijk haal ik die prijs er wel weer uit. Ik kan natuurlijk ook gwn een surfboardje huren en wat gaan golfsurfen, alleen moeten die rentals heel het jaar door open zijn. Is dat zo?

frank82 13 December / 2011 / 18:56
Voor 50 euro het overwegen waard als je maar 4 dagen gaat, kans op wind in die periode is 50%, kwestie van geluk hebben dus :). Ik vloog zelf met ryanair naar tenerife voor 10 dagen en was 80 euro kwijt voor boardbag, handbagage zat m'n gewone kleding in.

Nature 14 December / 2011 / 11:16
dude 5 dagen is 200 euro om te huren als het 2 dagen waait x 50 euro per dag ben je al meer kwijt dan je boardbag.
Tevens is t een klein vliegveld op fuerte waar er met de hand uit geladen zal worden boardbag of niet maakt dan geen reet uit! half uur wachten is dus enorm overdreven.
zelfs op bristol (uk) had ik mijn boardbag als een van de eerste.

Gewoon lekker 40 euro neertellen per enkeltje kan je en meer kites meenemen (of extra kleding) dan mag je namelijk 20KG kitemateriaal en 10KG van je handbagage.

Ik zou er niet te moeilijk over doen!
Beste kijk je gewoon even of t waait op windfinder en dan besluit je of je je boardbag meeneemt of niet.

Ik zit zelf van 19 tot 26 januari in fuerte met kites ;)
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)