Kitevakantie oktober goedkoop warm???

Door: twelkemeijer Reacties: 20 Hits: 5805
twelkemeijer 05 January / 2012 / 10:01
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en in het kiten. Heb net mijn eigen set gekocht en zoek nu de ultieme kitespot voor een 3 weekse vakantie in oktober.
Na veel het forum door te hebben gespit lijkt cumbuco het beste. Dit lijkt mij echt heel chill, maar ben nog student en vind het ticket en het verblijf niet echt goedkoop.
Weet iemand een andere spot, altijd wind (rond 20 knopen), alleen zand (want kan de rotsen nog niet zo goed ontwijken), goedkoop verblijf, goedkoop vliegticket en het liefst geen wetsuit nodig in oktober buiten Europa???!!!!

Een camping of dorm in een hostel is voor mij prima!

Zou het ook heel leuk vinden met een groep te gaan of ergens aan te haken!!

Hoop op veel reacties!

Simone

richardkiter 05 January / 2012 / 12:11

El Gouna egypte zit je in die periode voor een redelijke prijs en voor de rest wat jij allemaal vraag is aanwezig

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

tina 05 January / 2012 / 17:37
mocht je wel naar Cumbuco willen, is Eco hotel misschien een betaalbare optie http://www.arke.nl/verre-reizen/brazilie/fortaleza/cumbuco/eco-paradise/prijzen.aspx?fromPopup=1

luukie 05 January / 2012 / 18:01
Kijk even voor een last-minute

Herrie 05 January / 2012 / 20:54
Hi Simone,

Vliegen van en naar Cumbuco kan voor zo'n 6 a 700 euri last minute via Flybrasil. Slapen daar kan voor een paar tientjes. Zeker de moeite waard en je hebt nog 10 maanden om er een krantenwijk bij te doen en te sparen.

Boa sorte!
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

twelkemeijer 10 January / 2012 / 13:45
Ik ben ook stiekem nog een keer cumbuco aan het bekijken en vind nu wel voor nu bijvoorbeeld last minutes voor 1100 euro drie weken inclusief vliegen, verblijf en ontbijt. Is best wel te doen! Of is dat in oktober waarschijnlijk niet het geval omdat het dan hoog seizoen is?

twelkemeijer 10 January / 2012 / 13:45
Ik ben ook stiekem nog een keer cumbuco aan het bekijken en vind nu wel voor nu bijvoorbeeld last minutes voor 1100 euro drie weken inclusief vliegen, verblijf en ontbijt. Is best wel te doen! Of is dat in oktober waarschijnlijk niet het geval omdat het dan hoog seizoen is?

twelkemeijer 10 January / 2012 / 14:23
Ik val in herhaling... haha

Nature 10 January / 2012 / 14:36
AQUI! Fuerteventura.
Goedkoop, windy en nooit koud!

http://www.youtube.com/watch?v=k1o7sRajPZU

Ben zelf bezig met een paar tripjes dit jaar o.a
Zuid Wales
Fuerteventura
Exacte data worden nog bekend :)
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Mediator 10 January / 2012 / 14:49
oktober moet je in Marokko dakhla zijn. Behoorlijk goeie windzekerheid daar in die periode.

In Dakhla attitude word sinds dit jaar de school uitgebaat door Leander Vyvey (3x vice wereldkapioen - aka jezuswalk man) dus daar krijg je ook wel gratis veel tipjes eventueel...

vliegticket kost je rond de 500 euro (anywhere europa tot in cassablanca / cassablanca - Dakhla)
Verblijf doe je nu best via windfishpro.com of rechtstreeks via de dakhla attitude site (alle andere rekenen administratie/dossier kosten)

je kan je boeking daar gerust uitstellen tot last minute en zo de windvoorspellingen afwachten: reken sowieso in de namiddag maar een stuk of 6 knopen meer door de thermiek, beste wind richting is noord... maar soms staat ie oost en veranderd hij in de namiddag nog naar noord door de thermiek... wind gegarandeerd dus. (enkel in het midden van de winter is de wind er onvoorspelbaar)

reden om als beginner daar te gaan: Extreem veel plaats, meer dan 100m downwind tot de volgende leerling ! bij hoog water op veel plaatsen kniediep, vlak water overal (één van de grootste lagunes in de wereld, wel chop bij harde wind), verschillende spots

fuertavetura is ook top en wel goedkoper maar daar heb je minder vlakwaterparadijs als in dakhla, of je moet naar egli gaan waar de wind gusty is

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Lars_023 11 January / 2012 / 20:51
Vraag is of reistijd belangrijk is naast prijs. Wij zijn naar Boa Vista gegaan ipv Daklha omdat je 24 uur onderweg bent naar Dakhla ivm transfer in Casablanca.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Mediator 13 January / 2012 / 11:32
Quote: Lars_023 - 11 januari, 2012 (21:51)
Vraag is of reistijd belangrijk is naast prijs. Wij zijn naar Boa Vista gegaan ipv Daklha omdat je 24 uur onderweg bent naar Dakhla ivm transfer in Casablanca.
dat is enkel op de terugvlucht, als je dakhla boekt moet je goed naar de uren van je vluchten kijken er zijn nl verschillende. De héénrijs kun je doen met overstappen met slechts een uurtje of twee verschil (in totaal ben je een kleine 5u aan het vliegen en zit je 2u in cassa)

als je op de terugweg de juiste vlucht kiest zit je een 5tal uur 's nachts op de luchthaven. Maar meestal ga ik gewoon een nachtje luchthaven hotel gaan doen, heb liever wat comfort dan een luchthavenbank. (op de retour van dakhla naar cassa is er ook een vlucht met tussenlanding in agadir, o p die verlies je ook een uurtje extra want die staat daar 40min stil)

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

twelkemeijer 05 April / 2012 / 09:47
Bedankt voor alle reacties.

Dakhla lijkt mij ook super vet. Cumbuco staat nog steeds op nummer 1. Boa vista weet ik nog niet zoveel over, is dat ook fijn voor beginnende kiters alleen op reis? Kan wel al heen en weer varen, maar upwind en rotsen ontwijken zijn nog niet mijn sterkste punten.

Het hangt allemaal beetje af van de vakantiedagen die ik overhoud en het geld dat ik te spenderen heb.
Eerst maar eens heel goed worden in Nederland.

Fuerteventura ben ik afgelopen november geweest. Heel gezellig, maar wel veel rotsen voor het strand. Dus ben steeds met een boot mee geweest.
xx

Woodmaster 05 April / 2012 / 13:13
Cumbuco wordt veelste veel geromantiseerd. Beter Prea of Jeri!
Kaap verdie, Fuerte en zeker El Gouna zeer goeie optie.
Ikzelf wil in sept. Weer naar El Gouna.........Sorry Haringhapper!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

JorisIII 05 April / 2012 / 14:04
Is Dahkla ook een beetje aardig voor m'n niet kitende vriendin? Naar Marokko willen we toch nog een keer, wellicht is een combi mogelijk...

johndoe 06 April / 2012 / 18:12
He JorisIII,
Weet niet of Dahkla iets voor je vriendin is. Weet wel uit eigen ervaring dat Essouira en Marakech top zijn, ook voor vriendin, wellicht valt dit te combineren met een reis naar Dahkla.
Marokko is erg relaxed om op vakantie te gaan.

Succes

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Okke 08 April / 2012 / 16:33
is de wind daar in dakhla niet aflandig?

Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)

tina 09 April / 2012 / 16:45
Quote: twelkemeijer - 10 januari, 2012 (15:45)

http://www.arke.nl/verre-reizen/brazilie/fortaleza/cumbuco/eco-paradise/prijzen.aspx?fromPopup=1

Mediator 09 April / 2012 / 23:57
wind in Dakhla is altijd (99% van de tijd) perfect side van rechts, als je bij attitude zit tenminste.

voor niet kiters is het daar een beetje saai, om naar het stad te gaan moet je een jeep met chaufeur vragen bij de receptie... je zit daar immers in de woestijn op de BESTE plaats van de ganse lagune (op 1 na grootste lagune van gans het continent Afrika trouwens).

Dakhla is maar met ding in mind een goeie reisbestemming: kitesurfen (en windsurfen als je van speedsurfen houdt)

wat kun je bij attitude doen buiten kitsurfen voor de club:

- boekjes lezen en hangen bij de nieuwe beachbar
- met een chaufeur naar de stad dakhla gaan, er is een soux en zo maar na 1a2 bezoekjes heb je de stad wel gezien... op 15 min wandel je van het ene uiterste naar het andere uiterste van de stad
- vissen
- met een chaufeur de warmwaterbronnen bezoeken (niet veel spectaculairs, douches in het midden van de woestijn- wel goed voor je baby velletje)
- la dune blanche bezoeken, een gigantische duin die tot in de lagune loopt, hier zie je ook vaak dolfijnen (je kan hier ook een lange downwinder naar maken)
- uitstap naar 1 van de twee wave spots (pointe lumbur is GEEN beginners wavespot, ook al brengen ze soms beginners naar daar - stevige atlantische swell en een baai met rotsen, bij de vissers is wel een makkelijke spot - 1metertje hoog meestal en wel 100m lang)
- wandeling op het strand langs de oceaan (er is daar een aangespoeld scheepswrak, vraag er naar en ze voeren je er heen)
- wandelen tot aan dragon island bij laag water (flamingo's te zien en als je geluk hebt dolfijnen)
- kayaken en stand up peddelboarden
- katamaran varen

van cubucco kan ik je in ieder geval vertellen dat het volgens de mensen die ik hoorde overgewaardeerd is... Brasil is cool, maar de stranden zijn smerig ! er zijn plaatsen waar je even mooi water vind voor de zelfde prijs en minder met minder smerige stranden...

Djee 10 April / 2012 / 07:10
Quote: Mediator - 10 april, 2012 (01:57)
met een cubucco kan ik je in ieder geval vertellen dat het volgens de mensen die ik hoorde overgewaardeerd is... Brasil is cool, maar de stranden zijn smerig ! er zijn plaatsen waar je even mooi water vind voor de zelfde prijs en minder met minder smerige stranden...
Waar de fuck slaat dat nou op weet dat je uber dakhla attitude pusher bent (en dan nog commentaar op andere die voor "hun" merkje op komen, iets met een pot en een ketel) , maar wat je hier schrijft slaat weer nergens op, er is 1 vies strand tegen over honderden km schone stranden in Brazilië, waarom iedereen daar op een kluitje gaat zitten snap ik ook niet, maar verklaart wellicht wel het vieze strand.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

twelkemeijer 21 May / 2012 / 11:18
Ik heb gekozen voor cumbuco, heb een ticket gevonden van 819,- en een hostel voor 11,- per nacht.