Naxos of Paros (Griekenland)

Door: mars25 Reacties: 9 Hits: 3038
mars25 25 April / 2012 / 00:13
Hallo allemaal,

Ik wil in mei met mn vriendin gaan kiten. We zijn inmiddels al 3 keer in Tarifa geweest en willen eens wat anders.
Naxos of Paros lijkt ons wel wat. Maar aangezien er in de kite guide Europe op Naxos eigenlijk maar 1 kite strand is en meerdere surf stranden vroegen wij ons af of er misschien iemand geweest is en wat de ervaringen zijn geweest, Misschien ook wel makkelijk als we weten of er meer dan 1 spot is. En welk eiland de voorkeur heeft voor kiten en ook nog wat vermaak erom heen.
Tips en trucs zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

mars25 had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best Kahoona (2010)

JT_MEEL 25 April / 2012 / 10:30
Ik ben in juni 2011 met mijn vriendin 15 dagen op Naxos geweest:
- Verbleven in Naxos Beach Resort in Naxos City
- Veel gegeten bij Scirocco , echt gruwelijk lekker en betaalbaar (wel reserveren, anders kan je 45 minuten wachten op een plekje. Het hele plein stond iedere avond vol met mensen die te wachten stonden er te eten.
- Kiten (8 vd 15 dagen) op Mikri Vigla, geweldige spot, beetje choppy maar goed te doen. Qua drukte meer dan voldoende ruimte. Wel irritante Duitsers aanwezig, maar die de voorrangregels niet kennen...maar die heb je tegenwoordig overal. In de buurt van spot kun je ook 's middags verdomd lekker eten.
- In Naxos City zit ook nog de ijstent Waffle House, met het lekkerste ijs van Griekenland. Boulevard heeft ook tig eettentjes, maar qua eten is Scirocco was by far het beste.
- Op een dagje zonder wind kun je het eiland rondrijden om wat site-seeing te doen, genoeg toeristische dingen te doen....maar wel een beetje boring.

Tips:
- Je hebt een auto nodig om van Naxos City bij Mikri Vigla te komen, huur er wel eentje die al vol zit met krassen. Het is namelijk een heel avontuur bij Mikri Vigla te komen en als je een tegenligger tegenkomt op bepaalde zandweggetje moet je met je auto de struiken in. Je kunt ook een buggy of een quad huren, maar dan heb je weinig ruimte om je gear mee te sjouwen
- Heen (via Lesbos (als ik het me goed herinner) & terugreis (via Santorini) door veerboten beetje irritant als je een grote kitebag bij hebt. Probeer wel de snelle veerboten te regelen, dit scheelt al gauw een paar uur op de boot.
Je zou er ook voor kunnen kiezen via Schiphol op Athene te vliegen en daar een vlucht te regelen naar Naxos, kost waarschijnlijk wat meer.

Naxos is ivm Paros een stuk groener en minder droog dan Paros, ga misschien dit jaar gewoon weer terug.

mars25 25 April / 2012 / 16:35
Super dank je! Weet jij of er nog meerdere kite stranden zijn?

mars25 had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best Kahoona (2010)

oceancircus 27 April / 2012 / 10:00
Ben ook 2 x 2 weken in Mikri Vigla geweest, telkens in juli. Qua windzekerheid goed te doen (9 en 12m kites). Wij verbleven in Oasis Studios, zeker een aanrader (bij Manolis, toffe kerel) te Mikri Vigla, vlak aan de spot met een zwembad, kamers met kitchenette alhoewel je die niet vaak gebruikt daar je lekker en goedkoop kan eten met zicht op de ondergaande zon in zee (kitchenette is handig om te ontbijten op je prive balkon met zicht op zee, 2 supermarktjes vlakbij). Je kan ook met de bus of taxi naar de hoofdstad gaan. Ben ook een paar dagen op golden beach geweest in Paros maar dat sprak mij niet zo aan qua sfeer en omgeving. Wij vlogen telkens naar Athene en dan met de ferry naar Naxos. Aan de hoofdstad is ook een windsurfspot maar ik weet niet of er daar mag gekite worden.

oceancircus had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Naish Cult (2009)

eddyc 27 April / 2012 / 10:18
Hopelijk staken de Grieken weer niet.
Ga naar KOS - Marmari (noord kust) : de oost kant of de wst kant van het dorp - heel lange zandstraden met duinen erachter en ondiep water tot 50m uit de kant.
eddyc

mars25 01 May / 2012 / 08:08
Bedankt allemaal voor de info.
Paros it is.. ik laat wel weten hoe het was! Nou hopen dat er wind is !!

dani-el 29 May / 2012 / 19:49
Wat heeft je nu doen besluiten naar Paros te gaan? Iedereen adviseert Naxos
Wil ook wel richting Griekenland dit jaar namelijk dus ben benieuwd.

Tycho 29 May / 2012 / 22:04
Paros is ook echt top. Twee jaar terug hebben we daar gekite. We hadden toen de rescue service van http://paroskite-procenter.com/ Relaxte gasten.
Ik weet niet of je al accomodatie hebt, maar je kan super cheap een relaxt appartement regelen 100m lopen van het strand. Het is hier: https://maps.google.com/maps/place?q=37.034218,25.099291&ftid=0x0:0x0
Ze hebben alleen geen website oid, maar het kost maar 10 euro per nacht ofzo.
Erbij zijn is meemaken! - www.dwvhardboard.nl

mars25 30 May / 2012 / 08:44
@Tycho:

Ik ben inmiddels alweer terug. Was helemaal top! op Pounda geweest en Golden beach. En inderdaad de procenter zijn ze iets relaxter.
Ik heb wat info bij de spot gevoegd. Wij zouden in Naoussa leuke plek maar idd wel 20 min rijden elke dag. Maar bij Pounda is buiten kiten ook echt niks te doen. We hebben van de 15 dagen 8 dagen wind gehad. Maar dat was al enigzins bekend voordat we gingen en we hebben die gok genomen.

tina 02 June / 2012 / 11:12
Dan ben je zeker begin mei geweest..? ik ben nu 3 weken in Mikri Vigla en heb misschien 2 dagen zuiden wind gehad en de rest van de dagen 0 wind gewoon dikke pech