Windsurf EN kitespots Zeeland

Door: Kitehert Reacties: 13 Hits: 6075
Kitehert 22 May / 2012 / 20:46
Morgen ga ik een windsurfsetje ophalen voor de kinderen. Eens kijken of ze het surfen onder de knie krijgen.
Ideaal zou het zijn als ik zelf intussen kan kiteseurfen.
Op welke plekken is het allebei toegestaan en ook te doen in/rond Zeeland?
Graag jullie tips!

Morres 22 May / 2012 / 22:30
je kan je topictitel beter veranderen in spots windsurf & kitesurf zeeland, want surf=golfsurf.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Gehaktdag 22 May / 2012 / 22:50
Wil je nou windsurfen of golfsurfen? Windsmurfen kan op een veerse meer in kamperland. Hier kan je ook wel wat spul huren. zie roha.nl
Kitesurfen mag hier niet, mag alleen op zee. Anders domburg voor golf/kite.

Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)

rickbdb 23 May / 2012 / 06:22
Op brouwersdam is wind/kitesurf verdeeld, windsurf aan de grevelingenkant en kitesurf aan de noordzee. Wel zijn ze vaak aan het surfen bij het noordelijke gedeelte van het kitestrand, daar zijn minder kiters dan in het zuidelijke gedeelte.
http://nfnty.nl/

rickbdb had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 17 - 20 knots op zijn Ozone Instinct Sport (2007)

Djee 23 May / 2012 / 07:03
Waarom leer je ze niet kiten?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Kitehert 23 May / 2012 / 09:30
topictitel aangepast... bedoeld is dus een plek waar een kind kan oefenen met windsurfen (nog te licht en te onbesuisd voor kitesurfen) en waar vaders na enige instructie op zijn kiteboard kan stappen!
Op zee mag dit bijna overal wel denk ik, alleen is de branding niet zulk ideaal oefenwater voor kids denk ik?

rickbdb 23 May / 2012 / 09:39
Beste plek om je kids te leren windsurfen bij de brouwersdam is aan de grevelingenkant, in het baaitje bij surfcentrum brouwersdam, hier zijn geen golven en staat geen stroming. Maar dan kan je niet kitesurfen.....

rickbdb had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 17 - 20 knots op zijn Ozone Instinct Sport (2007)

Kitehert 23 May / 2012 / 12:17
Hoi Rick, dat baaitje ken ik heb, heb er zelf ook leren windsurfen
Maar juist de combi windsurf en kitesurf spot is lastig hier in Zeeland, heb ik het idee.........

rickbdb 23 May / 2012 / 12:34
Dat klopt, stranden worden vooral gedomineerd door kitesurfers. Bij oudorp zijn vaak windsurfers en kitesurfers, maar daar staan vaak hoge golven en is veel stroming, dus dat is niet zo slim. Je zou ze bijvoorbeeld wel eerst een dagje les kunnen geven in t baaitje, en ze vervolgens mee kunnen nemen naar de zeekant. Als je dan een beetje aan de noordkant blijft, daar bij strandtent de kous dus, zou het prima kunnen. De kiters zitten meestal toch meer in de zuidkant.

Kiterick 23 May / 2012 / 16:51
Grevelingendam ??
C ya

Kitehert 25 May / 2012 / 21:02
Is X beach eventueel een plek? Ik ken het zelf nog niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat hier wind en kitesurfen te combineren zijn?

Bobv 25 May / 2012 / 21:24
Veerse dam! gewoon de kids droppen bij de windsurfschool, als ze daar één lesje hebben gedaan kijken die jongens waarschijnlijk ook nog naar ze om, en dan zelf even de dam over naar vrouwenpolder.

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

Roel272 26 May / 2012 / 09:52
In Zeeland mag je nergens meer kiten
Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

Kitehert 26 May / 2012 / 17:10
X-beach was mooi, alleen niet aan kiten toegekomen; alleen surfinstructie