boarderbas had een 3 sterren sessie in Grevelingenmeer - Grevelingendam met maar liefst 12 - 17 knots op zijn Best Kahoona (2010)
martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)
Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)
vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)
Registreerde: 04 September 2012
Ik heb een kort vraagje:
Ik zit te overwegen om naar Flagbeach te gaan rond 20 september. Alleen als ik de weersvoorspellingen bekijk, staat de wind op 10 tot 12 knopen (http://www.windfinder.com/forecast/fuerteventura_flag_beach). Dit is wel erg weinig wind.
Nou is mij verteld dat de 'echte' wind op Fuerteventura altijd hoger ligt dan er wordt voorspeld op bijvoorbeeld windfinder. Dit komt doordat de wind wordt gesluisd door het vulkaan gebied in het binnenland. Alleen weet ik niet zo goed wat ik mij hierbij moet voorstellen. Ik heb niet zo'n zin om op kitevakantie te gaan om vervolgens maar amper te kiten.
Kan iemand zo vriendelijk zijn om mij dit uit te leggen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Lennard Breevaart
ps: Ik vaar met een 10m2 (is dit genoeg?)