Geen wind in tarifa: wat nu?

Door: gastman Reacties: 15 Hits: 1575
gastman 30 September / 2012 / 14:44
Hi, ik ben in tarifa, maar er is geen wind gvd! Iemand tips wat je hier in de buurt kan doen? Alle ideeen zijn welkom, bedankt

Balance 30 September / 2012 / 16:59
Over welke tijdspanne gaat het dan? 1 dag geen wind of een hele week? Je kan mountainbiken in de buurt. Auto nemen en eens naar Gibraltar gaan. Boot nemen richting Marokko en daar een dagje vertoeven.
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

Balance 30 September / 2012 / 16:59
Over welke tijdspanne gaat het dan? 1 dag geen wind of een hele week? Je kan mountainbiken in de buurt. Auto nemen en eens naar Gibraltar gaan. Boot nemen richting Marokko en daar een dagje vertoeven.
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

Djee 30 September / 2012 / 17:07
Zuipen en bidden tot de windgoden.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

markymarc 30 September / 2012 / 17:26
Gauw terug naar NL!! Iedere dag ZW 20-28 knopen....
If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

Woodmaster 01 October / 2012 / 08:53
Quote: markymarc - 30 september, 2012 (19:26)
Gauw terug naar NL!! Iedere dag ZW 20-28 knopen....

he he
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

djeverest 01 October / 2012 / 12:03
Als ik de voorspellingen zie heb je een aantal dagen geen wind en later deze week zou je weer genoeg Levante kunnen verwachten om eens bij Palmones of Getares het te proberen. Maar tot die tijd zou ik zeggen: bezoek Gibraltar (leuk daar om de rots op te gaan tussen de aapjes), bezoek Cadiz, maak een dolfijnentrip in de straat van Gibraltar en als je er zin in hebt zou je een dagreis naar Tanger kunnen doen. Er is bij Algeciras een Aquapark, maar dat is naar mijn weten gesloten.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

sjoerdsantema 01 October / 2012 / 20:03
Kijk ook eens naar spots binnen twee uur rijden. Het kan soms wel waaien in de regio van Sancti Petri als het gewoon nul waait in Tarifa. Windguru heeft daar een mooie functie voor die ik daar erg veel gebruik. Let wel even op het model wat je gebruikt. GFS werkt daar niet goed. WRF9km wel.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

gastman 01 October / 2012 / 21:46
Bedankt voor de tips, dat zuipen ff gedaan maar de clubs heb je hier wel op 1 avond uitgespeeld :-)Morgen schijnt t te gaan waaien, gfs moet je niet naar kijken idd. 11m mee dus moet goedkomen! Grt

Woodmaster 02 October / 2012 / 00:43
Je kan ook Haringhapper en Pietermans een bezoekje brengen.
Weetwel dat Haringhapper on tour altijd GEEN wind mee neemt naar zijn bestemming!
Misschien verklaart dit ook waarom er geen wind is daaro.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

martin404 02 October / 2012 / 09:52
Doe wat de locals doen ..... vraag wat steun aan ofzo.

Ik heb er in dezelfde periode ook redelijk vaak zonder wind gezeten en het is er gewoon rete saai.
Voordeel is wel dat het niet stervens druk is, als het dan gaat waaien en vaak nog best lekker zomerweer hebt.

Probeer anders iets op tijd geregelt te krijgen, zoals de reparatie van een kite ofzo, want daar heb je vaak een dagtaak aan.
No kite related brand affiliations

richardkiter 04 October / 2012 / 07:47
Quote: Woodmaster - 2 oktober, 2012 (02:43)
Je kan ook Haringhapper en Pietermans een bezoekje brengen.Weetwel dat Haringhapper on tour altijd GEEN wind mee neemt naar zijn bestemming!Misschien verklaart dit ook waarom er geen wind is daaro.

Helaas, we zijn weer Thuis

Tarifa is top en een zeer goede beslissing

5 van de 7 dagen gevaren

Mooie lange zandstranden en lekker temp 23 graden

Heel gezelig en relaxt stadje waar alles in het teken staat van kite surfen (windsurfen). Lekker elke dag buiten gegeten en heerlijk happen voor weinig, gemiddeld een 10 euro (van 5 tot 15 euroos) , biertje halfe liter 3,5 euri,s colaatje 1.5 euries en bakkie pleur een eurootje, (bijna voor niks)

s, morgens leker uitslapen en tegen de middag naar de spot (mistral club) en tot de avond dan knallen

Voorspellingen kloppen geen reet van, was zelfs een keer windstil toen ik aan een local vroeg of we nog konden varen. Hij zij ga maar lekker naar Tarifa om te shoppen want er komt geen wind meer vandaag. Een uur later stonden we op het water met 20 tot 25 knopen en hebben de hele midag top gevaren.

Ik ben toen naar die zelfde local van tarifa gegaan en die zei:
Every day The wind suprise me !!!!!![/size]

Badgaste (Peter, Mitcell en Patrick) bedankt voor deze top vacantie en ik kom hier zeker terug !!!!!!!!

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

mitchel 04 October / 2012 / 08:58
En zo is het maar net! , ik ga zeker terug ( wel met andere kites :-) )

mitchel had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 15 - 21 knots op zijn North Evo (2012)

richardkiter 07 October / 2012 / 11:10

Haring Hai Richardt Productions Presents:

2012 TARIFA TRAILERTJE

Actie Actie Actie Actie, gaat tie gaat tie

Film bevat schokkende beelden, pas op !!!!!!!!!!

Coming Soon on this Theater:THE TRAILER REAL en THE MOVIE !!!!!

Hafe Fun, See you on the water
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

gastman 07 October / 2012 / 20:45
uiteindelijk toch 4 goeie winddagen gehad, mooie tijd gehad in Tarifa!

Mediator 07 October / 2012 / 22:56
tuurlijk tis dar altijd top ! en als het hier fris wordt is het daar (voor ons) nog steeds warm...

stuur pm ls je ng es gaat dan stuur ik je enkele email adressen, tis daar ng leuker als je met locals gaat varen en niet op dat gekende plaatsje blijft
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)