Warme spot met goede wind in Augustus

Door: sljvanginkel Reacties: 18 Hits: 3730
sljvanginkel 02 July / 2013 / 21:28
Hallo allemaal,

Wat vinden jullie de beste spot in/om Europe voor augustus? Ik heb verschillende overzichten met spots geraadpleegd maar vind het lastig om daar uit een keus te maken. Ik ben op zoek naar een spot voor een week, met als prioriteiten (van meest naar minst belangrijk)

- Goede wind (Consistent en krachtig genoeg om te kiten. Exacte windkracht niet super belangrijk)
- Warm (liefst geen wetsuit, maar is geen dealbreaker)
- Geschikt voor ietwat ervaren kiter (IKO 3N) en absolute beginner (de beginner heeft prioriteit; ik vermaak me wel)
- Makkelijk te bereiken via vliegtuig vanaf Amsterdam
- Liefst een wat minder touristische plaats (i.e. liefst geen strips met all-inclusief resorts)

Mijn eerste gedachte ging uit naat Tarifa, maar na wat reviews gelezen te hebben lijkt me dit wel erg druk op het water. Any views?
In tweede plaats dacht ik aan Egypte. Hier zijn echter zoveel bestemmingen dat ik door de bomen het bos niet echt zie...

Any advice much appreciated!

Bas

Magic_Ed 03 July / 2013 / 06:30
Cumbuco (of eigenlijk heel Céara), Brazilië

Sorry, over Europa heen gelezen.

Genoeg plekken in Griekenland (Paros bijv.)
w w w . v e r s u s s h o p . n l

RobbyNitroz 03 July / 2013 / 06:50
St. Pescador - Spanje
Kos - Griekenland
Paros - Griekenland
Rhodos - Griekenland

zijn allemaal bekende plekken met thermiek in augustus, toeristisch zijn ze ook allemaal behalve Paros waar wel veel kites zijn maar is in een uithoek dus niet echt toeristisch.

Zijn er natuurlijk nog wel 10-20

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

sljvanginkel 03 July / 2013 / 23:59
Thanks Ed en Robby. Ik had nog niet echt aan Griekenland gedacht. Paros ziet er top uit, zeker wbt windzekerheid.

Zouden jullie Griekenland over Egypte verkiezen, in augustus?

richardkiter 04 July / 2013 / 01:38
Quote: sljvanginkel - 4 juli, 2013 (01:59)
Thanks Ed en Robby. Ik had nog niet echt aan Griekenland gedacht. Paros ziet er top uit, zeker wbt windzekerheid. Zouden jullie Griekenland over Egypte verkiezen, in augustus?

Egypte (El Gouna) is top en uitermate geschikt voor beginners

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Nature 04 July / 2013 / 07:44
Alweer die film :/

Anyways... voor de echte warmte moet je inderdaad naar Griekenland.
Egypte zou ik voorloopig even ontlopen met de huidige spanninen in het land.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

richardkiter 04 July / 2013 / 09:26
Quote: Nature - 4 juli, 2013 (09:44)
Alweer die film :/ Anyways... voor de echte warmte moet je inderdaad naar Griekenland.Egypte zou ik voorloopig even ontlopen met de huidige spanninen in het land.

Helaas, heb geen andere film voorlopig. Komt er een bij van de stoma bay Egypte in september als we er heen gaan

Van de spanningen merk je niks in El Gouna

http://www.hanglos.nl/news/306916/kitesurfnews-pkra-egypte-afgelast.html

Jup jongens , ik werk nu mijn 3e seizoen hier in egypte , in el gouna , en hier merk je er echt niks van , in hurghada was er zondag een demonstratie en enkel van men collegas en vrienden zijn gegaan en ze zijden dat het een vriendelijke bedoening was en ze overal bekenden tegen kwamen en zelf toeristen die mee demonstreerden .

Voorde toerist is er hier niks van te merken eigenlijk , alles is nog op vooraad in de hotels en het leven gaat gewoon door , enkel is het nu iets kalmer , veel bange toeristen die hebben geannuleerd of omgeboekt .

In ieder geval , red sea district is 100% veilig en 450 km van cairo , net hetzelfde alsof er in parijs een demonstratie is , mer je in belgie en nederland ook niet veel van ,

ik geef nu meestal les in de ochtend en in de namiddags ga ik kiten , helemaal niet druk op het water en nog volle bak wind , goeie deal voor kiters nu denk ik , zal vast wel goedkoper zijn nu om naar egypte te gaan

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Lars_023 04 July / 2013 / 20:23
Naxos, Griekenland, zelf niet geweest maar de -kudo koning Kite or Die vaart er nu elke dag (voor het tweede jaar op rij). Hotel aan het strand en aanlandige wind

Lars_023 had een 3 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Abel 07 July / 2013 / 21:00
Dakhla is nu niet bepaald Europa - maar toch best makkelijk bereikbaar en met 96% wind tijdens de zomermaanden.

ikezwaan 08 July / 2013 / 07:19
Hey allemaal!
Wij wonen sinds een tijdje al in Tarifa en willen graag ons huis verhuren. Ons huis bevindt zich op 150m van het strand en biedt ruimte aan 6-10 personen. Mocht je geintereseerd zijn, stuur ons even een mailtje naar zwaanike@gmail.com!!
Hasta pronto :)

sljvanginkel 08 July / 2013 / 15:09
Dank allemaal voor de reacties! Erg nuttig. Ik denk dat het Griekenland wordt. Nu nog uitzoeken waar. Het is nog een hele puzzel; de meeste eilanden zien er uitstekend uit.

wazzaah 08 July / 2013 / 16:10
Voordeel van Griekenland is de goeie wisselkoers naar de Griekse €
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

MarkVP 09 July / 2013 / 07:23
Quote: Abel - 7 juli, 2013 (23:00)
Dakhla is nu niet bepaald Europa - maar toch best makkelijk bereikbaar en met 96% wind tijdens de zomermaanden.

Maar toch grijp je ook dit weer aan om dit hotel te spammen

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

loekflexifoil 13 July / 2013 / 18:38
Always windy in Turkije. Ben er nooit geweest, maar sommigen vinden het top. Grote windzekerheid en als je van lafjes kniediep vlak water houdt, volgens mij een topspot.

Morres 13 July / 2013 / 21:06
Warme Spot Met Goede Wind?

Je broek?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

bernard 15 July / 2013 / 08:30
zanzibar ook ff checken, lastminute goed te vliegen met arke, jetair of etiopian air

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

surreal 30 July / 2013 / 11:09
In Zuid-Oost Spanje, mijn achtertuin, ken ik een paar goeie spots. Oliva en Denia (Costa Azahar, Spanje), beiden dichtbij Valencia. Thermische en constante winden in de zomer, elke dag kiten van 14:00 tot 20:00, daarna kun je op een half uur verder (Calpe) nog door tot bijna middernacht - bij volle maan zelfs nog vrij licht daar. Oliva en Denia zeer geschikt voor zowel beginners als gevorderden, Calpe wat meer voor gevorderden.

Oliva weinig toerisme, Denia een stuk meer en Calpe zit propvol toeristen.

Zuidelijker kan ook, bij El Campello (op steenworp van Alicante) kan je ook goed kiten.

Wetsuit ga je niet nodig hebben, het is hier op dit moment bloedverzengend heet.

Woodmaster 30 July / 2013 / 19:23
Quote: Nature - 4 juli, 2013 (09:44)
Alweer die film :/ Anyways... voor de echte warmte moet je inderdaad naar Griekenland.Egypte zou ik voorloopig even ontlopen met de huidige spanninen in het land.

Onzin! Aan de rode zee is daar niets van te merken hoor.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

bramvk 30 July / 2013 / 20:44
Ben eind juni, begin juli naar Paros geweest. Helemaal top als jet net wat minder toeritisch wil.
Kitespot is goed te bereiken per auto en zag geregeld lui met scooters, motoren of buggies met spullen.
Daarnaast kan je kan bij de twee de kitesurfscholen op de spot storage huren voor je spullen.
Dus twee keer je spullen verplaatsne: één keer heen op je eerste dag en één keer terug op je laatste dag.

Met bovenstaande typen vervoer 10 tot 15 min rijden vanuit Parikia. Vanuit Naoussa is het wel een eindje verder, reken op 30 min of meer (niet zo zeer de afstand als de kronkel weggetjes waar doorrijden lastig is).

Absolute aanrader.
Ozone Catalyst 7, 9 en 12, Shinn Red, North X-ride, Airush Vector www.buggyclubholland.com H114