Kitesurf Zanzibar

Door: Pascalle Reacties: 16 Hits: 8544
Pascalle 30 September / 2013 / 08:10
Hi guys,

Ik wil Jan/feb naar Zanzibar op mn kiteskills te upgraden ...

Iemand ervaring daar op de kite spot (Paje) qua accomodaties?
Ik heb Hakuna Shida Guesthouse en Teddy's place gevonden, die een beetje betaalbaar waren tussen de 25-40 eur per nacht.

Ben op zoek naar een accomodatie, liefst dicht bij de kitespot en waar meer kitesurfers rondhangen/verblijven.. aangezien ik alleen heen ga

Alle ervaringen goed en slecht zijn welkom!!

Globe 30 September / 2013 / 09:58
http://www.kitecentrezanzibar.com/nl/

stuur Dim Versluis even een mailtje.
- Hold my beer, and watch this -

Herrie 30 September / 2013 / 14:14
Ik hoor van heel veel mensen dat Zanzibar super mooi is. Crystal helder vlak water, witte stranden, de hele mikmak. Alleen de wind laat het vaak afweten hoor ik van mensen die daar geweest zijn. Voor een duik/strand vakantie waar je misschien een keer kan kiten lijkt het mij een top locatie.
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

KGB 30 September / 2013 / 16:45
Hi Pascalle, Vooral halverwege januari mooie omstandigheden. Kijk op kiteactive.com voor mogelijkheden op deze spot. Voor relatief weinig geld kun in een van onze accomodaties en daarbij begeleiding op locatie om je skills up te graden!.

email gerust voor info.

PETER1310 30 September / 2013 / 20:30
Wij zijn daar geweest in juli, na één week safari in Tanzania , we logeerden in Breese resort , ca 15 km verder , zeer luxe .Wij waren met mijn schoonbroer en andere familieleden en zij wilden iets " beter " , anders had ik in Paje gelogeerd.
Ik meende voor Breese ook te kunnen kiten, maar dit was toch niet ideaal , het was volle maan, met gevolg zeer sterk eb en vloed , waardoor de kitesesies wel heel kort waren( te laag water ) wind was ook niet super ( met 12 m gevaren en dan nog .. )
We zijn ook in Paje gaan kiten, daar is een lagune en dus kan je altijd kiten , mooie stranden dat wel , .. we zijn bij http://www.kitecentrezanzibar.com/nl/ geweest, ze hebben daar mijn kite ook piekfijn kunnen herstellen
Nu ben ik geen fan van Zanzibar , aangezien ik weinig wind had , maar mocht het daar elke dag geknald hebben , dan had ik allicht een andere meing, waarschijnlijk veel pech gehad

We zijn ook gaan snorkelen , was teleurstellend tov van wat ik in Egypte heb gezien .
De dolfijnentrip was ook een tegenslag, onderweg zeer veel regen , kletsnat en maar 2 dolfijnen gezien
Als ik nog terugkom, dan logeer ik wel in Paje , nu was het geregeld met de taxi van Breese > Paje > Breese .

hotsauce 30 September / 2013 / 20:31
Yess, been there. Ik had daar goeie surf in oktober. De plek waar ik verbleef was Kitete, denk voor 35$ per nacht incl. ontbijt. Eerste week zat ik aan deze prijs in een bungalow voor mij alleen, toen kwamen ze erachter dat ze me verkeerd hadden geplaatst en moest ik naar een kamer verhuizen.
Ze zijn daar niet de beste organisators!

Paje by night kan je ook verblijven en dat is supersweet, heel chill ingericht (volgende keer wil ik hierheen)! Ook wel iets duurder, althans daar ga ik van uit. Deze 2 plekken zijn zo wat de betere qua spot en chill gehalte. Ik merkte mensen die wat verder verbleven vaak naar hier kwamen gewandeld.

Kitecenter zanzibar is een leuk surfclubje/ kitestorage dat wordt uitgebaat door nederlanders en heeft een website. Die kunnen je vast het beste advies geven.

hotsauce had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 17 - 19 knots op zijn Wainman Hawaii ManiaC (2014)

BeervanhetMeer 01 October / 2013 / 17:25
Toplocatie! ben er 3x geweest en 3x dikke wind gehad, wil het liefst komende winter ook weer!

Faxie 01 October / 2013 / 17:33
Quote: BeervanhetMeer - 1 oktober, 2013 (18:25)
Toplocatie! ben er 3x geweest en 3x dikke wind gehad, wil het liefst komende winter ook weer!

Welke periode was dat?

Ik ben zelf net een paar weken terug, maar de wind liet het wat afweten. Er was wel 1 dag met 25 knopen, maar de voorspelling was dramatisch dus was wezen snorkelen... (Wat ik overigens wel erg mooi vond. Was daarvoor alleen Turkije gewend... )

Ben bij Bellevue Guesthouses geweest, van de mensen van Kitesurfcentre Zanzibar. Die brengen je 's ochtends naar de spot, en halen je om 6 uur weer op :) 55 Dollar per nacht inc ontbijt, en ik vond het echt een heerlijk knus verblijf, met leuk personeel. En handig dat ze NL's zijn ;)

Je kan daar in principe ook voor de deur kiten, maar daar zitten nogal wat zeeegels. Eigenlijk kan je overal wel kiten, ze geven daar geen fuck :P

Faxie 01 October / 2013 / 17:33
Quote: BeervanhetMeer - 1 oktober, 2013 (18:25)

Welke periode was dat?

Ik ben zelf net een paar weken terug, maar de wind liet het wat afweten. Er was wel 1 dag met 25+ knopen, maar de voorspelling was dramatisch dus was wezen snorkelen... (Wat ik overigens wel erg mooi vond. Was daarvoor alleen Turkije gewend... )

Ben bij Bellevue Guesthouses geweest, van de mensen van Kitesurfcentre Zanzibar. Die brengen je 's ochtends naar de spot, en halen je om 6 uur weer op :) 55 Dollar per nacht inc ontbijt, en ik vond het echt een heerlijk knus verblijf, met leuk personeel. En handig dat ze NL's zijn ;)

Je kan daar in principe ook voor de deur kiten, maar daar zitten nogal wat zeeegels. Eigenlijk kan je overal wel kiten, ze geven daar geen fuck :P
Last edit by: FAXIE

Biereend 01 October / 2013 / 20:00
Twee keer ben ik wezen kiten bij Paje.

Eerste keer heb ik les gehad bij kitecentrezanzibar(zie link hierboven ergens) en geslapen in Bellevue.

Tweede keer had ik mij eigen spul mee behalve mijn board. Die heb ik toen gehuurd bij het kitecentre.
Die keer heb ik geslapen bij Paje by night. Dit ligt aan het strand/kitespot. Toplocatie.
Wel zijn we natuurlijk gaan eten bij Bellevue. Heerluk!

Beide keren was periode juli/augustus. Rond 13 uur gaat de wind pas aan en neemt toe naarmate het later wordt tot een knoop of 20.

Als jij een accomodatie zoekt dichtbij de spot én waar nog meer kiters rondhangen en ook savonds komen, dan is Pajebynight wel jou ding denk ik.

Fijne vakantie alvast!

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Pascalle 01 October / 2013 / 23:42
Top! Iedereen bedankt voor de input... hier kan ik zeker wat mee!

Volgens de statestieken zou het tussen half dec en half feb wel moeten waaien.. dus hopen dat het ook voor aankomend jaar geld!

Ik kijk er NU AL naar uit...

bertvh 02 October / 2013 / 06:04
heb daar van t jaar 1e week jan gezeten en maar 1 dag wind gehad dan nog maar 1h30
maar wel toplokatie vrees wel wat voor de wind daar die periode!
bellevue en kitesurfcenter is de place to bie!

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

KiteActive 02 October / 2013 / 09:35
Kijk even op onze website KiteActive.com. Wij zitten in een mooie villa aan het strand in Paje met gezellige groepen mede kitesurfers en een paar instructeurs in januari. Ook voor meer informatie over Zanzibar, Paje en de kitespot kun je even een kijkje nemen op de site. Wij organiseren ondertusen 2 jaar lang reizen hier heen in samenwerking met KiteCenter Zanzibar van Dim en ik moet zeggen dat Zanzibar echt een fantastisch mooie locatie is!

bramvk 08 October / 2013 / 17:11
http://www.kiteworldwide.com/destinations-tours/zanzibar/

In september 2012 geweest. Was een super vakantie
Ozone Catalyst 7, 9 en 12, Shinn Red, North X-ride, Airush Vector www.buggyclubholland.com H114

KeutLocal 08 October / 2013 / 19:07
Afgelopen was ik op zanzibar. Wij verbleven in Teddy's. Ideal hostel! Leuke sfeer, heel relaxed! Je moet 50 meter lopen en staat op de kitespot. Volgens mij is dit de goedkoopste en beste optie. 'S avond kan je eten in paje by night of een ander tentje. Als je meer info wilt laat t maar weten!

bernard 09 October / 2013 / 09:36
ik ben net terug van 15 maanden bellevue managen! Bellevue is een mooie plek als je van downwinders houdt, kan je s'ochtends een downwinder maken naar paje en met de kiteshuttle gratis terug einde dag. In paje kitete, new teddies of christal. paje by night is leuk voor een drankje, eten lang wachten en slapen te duur voor wat je krijgt..

Qua wind in het winterseizoen; gaat meestal aan rond kerst/oud en nieuw en waait dan door tot eind feb, soms met een periode met weinig wind.
Afgelopen jaar ging de wind letterlijk 1 januari aan, zakte wat weg na een paar dagen en kwam rond 20 januari terug, waarna het bijna iedere dag gewaaid heeft tot eind feb. Over het algemeen is de periode tussen 15 jan en en 15 feb de meest windzekere periode, maar de seizoenen verschillen en het is geen exacte wetenschap.

De meest windzekere periode is absoluut 15 juni t/m begin augustus. Vanaf 15 juni t/m 1 augustus 2 jaar zomers lang bijna iedere dag op het water gestaan, meestal maatje 9 of 10m2, soms een 12 en op de absolute topdagen een 8 of 7m2.

In ding staat vast, als het waait is zanzibar de beste plek die er is. Waanzinnnige downwinders op het rif (vaak met schildpadden, soms dolfijnen of manta's), vlak water op lagune en secret spots bij zandbanken en mangrove bos

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

bertvh 09 October / 2013 / 12:42
hey bernardkan je het terug gewoon worden in dit kouwe kikkerlandje?

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)