ik ben er een keer met de auto heen gereden..mooie trip maar duurdt ff voordat je er bent!
Denk dat google hier toch echt het beste antwoord zal geven..
lijkt me vliegen vanaf schiphol..
Robberthesp had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 20 knots op zijn Airush Lithium (2012)
Staat er inmiddels al een hotel met zwembad?
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Ik lees bij de ratings:
"Aanvliegen is een drama, overnachten in Casablanca 2x omdat er vanuit Adam geen aansluitende vlucht is, dit gaat beter vanuit Brussel"
Kan wel op vertrek brussel zoeken maar ben ook benieuwd wat beste luchthaven in Marokko is om op te vliegen?
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Hoi,
Ik ben afgelopen zomer in augustus naar Marokko gevlogen vanaf eindhoven, Ryanair op Marrakech. Volgens mij kun je daar wel goedkope vluchten boeken. Ik ben toen in Essaouira geweest (daar heb ik de eerste kennismaking met kiten gehad) Met de bus vanuit Marrakech is dat goed te doen, ik meen dat er ook gewoon bussen vanuit Marrakech naar Agadit/dahkla gaan.
Grootste voordeel heb je al door niet op Casablanca te vliegen! Dit is van wat ik gehoord heb ook een veel minder leuke plaats als Marrakech.
Succes
ThamOa901 had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 19 - 31 knots op zijn SlingShot RPM (2014)
wij gaan steeds naar Dakhla via Brussel > Casablanca en Cassblanca > Dakhla
met retour is het steeds 1 nacht overnachten in Casablanca
wij gaan steeds met High Tech Travel uit Knokke - Belgë
Heb zojuist weer geboekt : prijs 1 week : vlucht , transfert , verblijf in Dakhla Attitude , storage , en vervolgens retour met overnachting in Casablanca : 970 Euro
vlucht is met Air Marroc , er is geen andere keuze als je met het vliegtuig wenst te gaan , heb alles al uitgevlooid , met de bus is het verdorie lang rijden
kitemateriaal is + 55 Euro extra per trip
vorig jaar stond er nog geen hotel, maar er waren " plannen "
Van mijn Marokkaanse collega kreeg ik de tip : Corendon!
Vanuit gelijk welke stad kijk je best voor een vlucht op Casablanca, en daarna Casablanca naar Dakhla.
Van Marrakech met de bus is zo goed als zottenwerk.
Site voor reservaties is Royalairmaroc.com ,
Ikzelf sta in voor de reservaties ter plaatse van de accommodaties en wij kunnen ook je vlucht boeken indien gewenst.
De transfers van de luchthaven in Dakhla naar de accommodaties worden gratis georganiseerd.
Oriëntatieprijs voor de vlucht is gemiddeld ongeveer tussen de 450 - 550 euro
VyveyLaVida had een 5 sterren sessie in Dakhla met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Best GP (2012)
Toen ik mijn transfer in Las Palmas had (van Sal naar Frankfurt), zag ik dat ze van Canarias ook naar Dakhla vliegen:
Canary Fly heeft de maatschappij en van Las Palmas vliegen ze een of twee keer per week. Voor een random datum in februari heen en terug zie ik 214 euro boardbag niet inclusief. Wel inclusief: 23+6 kg, en tweede tas kan bijgeboekt worden, prijzen zie ik nu niet.
Ik neem aan dat je ook vanuit nederland heel goedkoop naar de Canarische komt?
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
ROBBERTHESP, hoelang is dat eigelijk rijden met de wagen? en zou het ook te doen zijn met een gewone bestelwagen, Citroen Jumper III
Ik denk er eens met mijn bestelwagen er naar toe te rijden; (En eventueel bestelwagen daar verkopen)
1. royal air maroc naar casa(CMN) vlucht naar dakhla (VIL) sluit niet aan, beste is vanaf zaventem(BRU) te gaan dan haal je het wel.
2.jetairfly -soms € 80 enkele reis -vanaf zaventem naar agadir(AGA), vlucht naar dakhla met royal air maroc alleen op woensdag en zaterdag
3 ryanair, eindhoven (EIN) naar las palmas(LPA), vrijdag en maandag vlucht met canaryfly lpa-vil € 110 enkele reis
hotels : Bab al Bahar in stad , aan het water, mad 600 minimaal p/nacht bellen met Najib
Calipau, net buiten Dakhla min 1000 mad per nacht. bellen met Bernard
Doums in stad , 500 m van airport, 350 mad p/nacht met airco, hebben ook een kite camp+ shuttle
Sahara Regency, 400 mad p/nacht. helaas , bar gesloten op dak Manager is Younes
Buena Vista 800 mad per nacht vragen naar Abdelhaq
Erraha stad, Charlie runt die tent, heb ik 200 mad betaald
Voor de rest zijn er plenty kleine hotelletjes meer voor 150 tot 250 mad vaak geen douche op de kamer
groeten Vic Lagoon Nautique sarl bootverhuur
Voor die kleinere hotels, moet je op voorhand reserveren of zitten die niet op het internet en je regelt het dus gewoon lokaal daar?
Om te kiten, moet je naar het noorden van de lagune rijden (en hoeveel kost een taxi/pickup dan?) waar attitude and ocean vagabond en die camps zitten, of je kan ook aan de lagune-zijde in dakhla zelf kiten?
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
Amsterdam of Brussel -> Casablanca. overnachten kun je in Relax hotel (airport hotel) dag erop vlieg je verder naar Dakhla. Alles met Royal air Maroc.
Indien je boekt bij een van de verblijven wordt er een transfer geregeld (in ieder geval bij Dakhla Attitude)
Er is een vlucht die nauw aansluit op de binnenlandse naar Dakhla. Maar dan heb je 40min overstaptijd. Ik heb het er niet op gegokt. En dat is dacht ik ook alleen op woensdag. Dus dan moet je wel net op die dag willen vertrekken.
Veel plezier daar! Topstek :)
Registreerde: 24 October 2001
Wie weet wat is de slimste/snelste/goedkoopste manier om in Daklha te komen?
Ik woon in de buurt van schiphol maar eindhoven/rotterdam/brussel is ook ok als het veel sneller of goedkoper is.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)