Als ik doorgaans op het strand om me heen kijk, dan sta ik er al van te kijken als er ook maar 1 iemand onder de 35 deze post gaat lezen.
Deze sport is voornamelijk populair onder oudere jongeren, met een vooruitgeschoven midlife crisis.
In NL heb ik nog nooit van een jeugdkamp gehoort en Kiteboarden is hier in vergelijking met andere landen behoorlijk groot.
Pas trouwens wel een beetje op.
De gasten hier een beetje kennende, verwacht ik dat de helft zich nu in je mailbox voor gaat doen als een minderjarige.
bedankt voor je reactie ! , maar het hoeft niet in nederland. juist liever heel ver weg.
er moet toch wel ergens zo iets worden georganiseerd voor de jeugd?
miss handig om erbij te vermelden dat ik wel een budget heb. ik wil niet meer dan 1200 euro kwijt zijn aan één week.
Je wilt pils drinken op je vakantie natuurlijk
En als je nog beetje verder googled kom je nog wel meer tegen.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Als ik aan Europa denk, dan kom ik altijd uit op Tarifa en Leucate.
Op bijde locaties zal wel een kite kamp zijn, maar op bijde plekken is het sterfens druk in het hoogseizoen.
Heb gehoort dat mensen die in de buurt van Leucate wonen, er in de zomer niet meer komen, omdat het dan niet te doen is.
Als een vliegreis bij die prijs is inbegrepen, dan kom je ook weer niet super ver.
In ieder geval niet in de populairdere (lees duurdere) locaties.
Plus dat een kamp goed organiseren tijd kost en een organisatie uit NL wil daar op ze minst genoeg aan verdienen om van rond te kunnen komen.
Maar ik neem aan dat er vanzelf wel mensen gaan reageren die een kamp runnen.
Misschien is Dakla, Marroco een optie?
Spanje en frankrijk zijn iets anders als hier, maar het blijft europa en ook niet echt schokkend.
Marocco is Africa en dat is een heel andere wereld.
Ik ben zelf 1x in Maroc geweest en het was een heel interesante ervaring. (maar ik was toen wel al 25 ofzo)
Wij bieden kitesurf vakanties aan voor alle leeftijden naar verschillende locaties!
Check voor meer informatie KiteActive.com
Volgens mij is er ook een georganiseerde reis met een zeilboot langs de waddeneilanden. Ooit eens naar gekeken en zag er erg tof uit.
Terschelling is in ieder geval een aanrader.
pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)
Registreerde: 02 September 2013
Beste kiters,
ik wil deze zomer graag een weekje naar buitenland om te kitesurfen, weten jullie iets van een kitesurfkamp met leeftijdgenoten? ( hoeft niet persee nederlands, ik spreek aardig engels)
bestemming maakt me niet zo veel uit, als het maar iets is zoals een surfkamp met een mooie surfspot
tnx!