Kitesurfen in Noorwegen?

Door: kitesurf123 Reacties: 7 Hits: 4219
kitesurf123 01 June / 2014 / 20:13

Hallo iedereen, 

Ik ga begin juli zo'n 1,5 week naar Noorwegen (rond Oslo) om daar rond te trekken en hopelijk zo nu en dan te kunnen kiten. Nu weet ik dat er genoeg snowkitespots zijn, maar ik kan maar weinig vinden over kitespots. Iemand tips over bepaalde spots/windzekerheid?

Gr Sando

Dobbelsteen 01 June / 2014 / 20:33

En hoe zit het daar eigenlijk met de temperatuur in de herfst? Sowieso drysuit nodig zeker? Ik ga er misschien 5 maand naar toe.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Emiel 01 June / 2014 / 20:54
Topsup.nl - Topsloep.nl

kitesurf123 03 June / 2014 / 12:09

heej Emiel, 

Bedankt voor je reactie, die site had ik ook gevonden. Alleen kan ik over de windzekerheid weinig opmaken, zijn er verder mensen die hier misschien ervaring mee hebben of andere spots kennen in de buurt van Oslo?

Gr

ZeeOtter 03 June / 2014 / 16:06

Windzekerheid is ongeveer net zo als Nederland: de wind komt van depressies die binnenrollen, verschil is dat als deze in Noorwegen aankomen ze al wat "ouder" zijn, dus iets korter duren. Maar er komen er iets meer binnen dan ni NL. Als je niet alleen bent zijn er overal plekken om te kiten, ook niet aan de zee - zolang je een beetje creatief kan zijn met het oplaten van de kite! Je zou de kustroute of de "7" kunnen nemen van Oslo richting de hardangervidda, dan kom je onderweg aardig wat water tegen. Wind is vaak ook enorm beinvloedt door de bergen langs het water, zowel zee als inland. De windrichting van het weerbericht geeft minder info dan de ligging van het water! Je zou ook de enorm aardige mensen van Haugastol (het snowkite mekka) kunnen mailen over kiten op de hardangervidda of in de richting van Oslo, zij hebben vast nog meer tips!

ZeeOtter had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 28 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

Edrowitskie 03 June / 2014 / 23:47

Misschien helpt deze site je op weg!

http://localkitespots.com/kitesurfing/Norway?fs=1

Dobbelsteen 04 June / 2014 / 00:23

Oei, niet erg veel kitespots zo te zien. Hopelijk mag je vrij kiten door het hele land? {#emotions_dlg.yes_new.gif}

Ik ga voornamelijk zo in het midden van het land aan de westkust zitten.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

kitesurf123 04 June / 2014 / 21:20

Bedankt voor de info voor zover, verdere tips zijn altijd welkom!