Afgelopen jaar geweest (eind maart-begin april)
Ik had 3 kites mee, 7-9-12, heb ze alle 3 kunnen gebruiken. Maar met de meste dagen gewoon de 9m. Leuk en gezellige plaats, niet te druk! Genoeg ruimte om lekkker te kunnen varen en vooral het warme water is een verademing met Nederland!
let wel op de vliegende-vissen...!
Let wel op..Ben een keer van al mn spullen daar beroofd op het strand! En dat is best lang geleden..Hoop dat t beter is geworden. En bij El Cabezo (om de hoek) waterkwaliteit zeer discutabel...
markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)
In de baai voor het dorp vond ik de wind erg vlagerig. Eigenlijk geen lol aan op die manier. Achteraf had ik veel meer - of alleen maar - bij de muur voor het dorp moeten gaan varen. Daar zijn weliswaar rotsen maar is de wind wel veel beter. Verder een prima vakantieplek.
Vond het ook een prima spot. Niet voor beginners geschikt (al zijn die er wel genoeg). Vlak bij de kant behoorlijk vlagerig inderdaad maar wel te doen; oplaten en snel het water op.
Beetje opkruisen en je komt bij de harbour wall; leuke wave spot!
Leuke van El Medano is dat je vrij makkelijk iets kan boeken aan het strandje zodat je meteen voor de deur het water op kan.
Ook relaxed dat de spot 15 minuten van het vliegveld ligt dus als je 10 daagjes gaat knallen en er is wind heb je ook geen auto nodig.
http://hanglos.nl/spot/196405/tenerifa-el-medano-la-bahia.html
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
in El Cabezo moet je wel enorm oppassen voor wrijving met de (lokale) windsurfers... Heb al een heel aantal verhalen gehoord en er is geen nood aan meer van dat soort.
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
Is een shorty 3/2 voldoende of toch ook beter een 5/3 full wetsuit meenemen? Ik ga midden april ook een week naar El Médano.
mossel had een 4 sterren sessie in Heist met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone Reo (2019)
Tja persoonlijk, ik ging (in mei) zonder wetsuit en alleen boardshort, andere zie met full, shorty, boardshort.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Ik vond het gaaf! Mooi mix van Spaans en internationaal. Toen ik er was goede wind! (October)
Heb een blogje over El Medano geschreven met wat tips. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Registreerde: 28 November 2012
Ben waarschijnlijk van plan om te gaan kitesurfen in Tenerife 23januari (El Medano) is iemand hier al geweest,
positieve eravaringen, negatieve ervaringen? Welke maat van kite?
Groeten!