Recente ontwikelingen weet ik niet, maar het "oude" onderzoek rapport waar Rilland in voorkomt is niet erg gunstig. Petities zijn ze niet erg gevoelig voor het gaat om natuurwaarden en die moet behouden worden of verbeterd worden, lokaal overleg kan meer opleveren. Maar in het rapport wordt er ook op gewezen dat men daar nogal eens de regels overtreedt en er lastig te handhaven is. Dus verbod is t makkelijkst.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Het zou jammer zijn moest het sluiten voor diegene die de regels aan hun laars lappen.........Zoals meestal worden de mensen die zich gedragen zoals het hoort uiteindelijk ook gestraft. M'n moet gewoon " streng " optreden tegen overtreders.
Is er al ergens een datum gekend wanneer er een beslissing zou genomen worden ivm sluiting of niet ?
Nouja het onderzoek deugde voor geen meter, aangezien ze het verkeerde deel van de Westerschelde getoetst hadden. Daar is toen ook een bezwaar op gemaakt. Volgens mij loopt het allemaal nog, en voorlopig is de spot nog open voor zover ik weet.
Er wordt door de locals ook goed gehandhaafd overigens.
De Spot is nog open maar dat hangt af van die mensen als niet kunnen lezen en luisteren.
er is een blauwe boei,STOK of een pier aan de rechter kant.Dat is als je met je rug naar de dijke staat.
DAAR KOM JE DUS NIET VOORBIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zo ja dan draag je de gevolgen! kitezak bvb afhalen bij de politie, aan de kant komen en de locals zoals ik en andere als heel boos zijn op jou omdat je onze spot naar de kloten helpt.
ga dus NIET VOORBIJ DE PIER OF DE STOK ALS RECHTS UIT HET WATER ZIT!!!!!!!!
dit is spot info als ik gemaakt heb. kijk er naar en als je er kan aan houden ben je altijd welkom!
http://kitesurfinfo.jouwweb.nl/rilland
het beste is ga gwn naar oesterdam, daar mag je bijna alles :)
en hou onze spot Rilland open door je aan de regels te houden! bij laag water is het kleine spot maar bij hoger water heb je plaats genoeg!
@ idefixe:
ik ben het gwn beu als er van die stomme kiters zijn als denken als ze meer zijn.
Regels zijn regels ook voor de mensen als denken als ze meer zijn.
vorige keer ook 2 domme kiters voorbij de dijk die verkloten de spot voor iedereen.
@ faxie : locals wel ja! en ik ben er 1 van!!!! niet de pummels als de spot niet kennen hoor! die varen er nog mooi over waar het niet mag. dus die zijn niet welkom!
er zijn ook andere als er zich weer mooi aan houden, als je kite in het water ligt maakt het me niet uit maar als je er echt elke keer langs gaat wordt ik boos!
@ FYSMIF Alvast bedankt voor de info en link. Alle info/tips/advies als aankomend beginner natuurlijk welkom want van die blauwe boeien was in niet op de hoogte.
Als jullie dit zien dat er kiters zijn die zich niet aan de reglementen houden spreken jullie die dan ook persooblijk aan of laten je ze gewoon verder doen ?
Ik zie op de foto's van Rilland in de link die je vermelde dat er een papier uithangt in 3 talen met de reglementering. Zeer goed initiatief............. Duits kan er misschien nog bij dan kunnen deze kiters niet zeggen dat ze het niet verstonden wat op het aanhangbord stond.....
Fysmif, ik zeg toch ook handhaven door de locals. Leer nou eens lezen man 
het hangt er van af welke taal ze spreken, maar we stappen er meestal naartoe. Dan krijg je meestal zo van jaja zal er op letten, 5 sec later er weer langs pff
heb het goed gelezen hoor faxie maar zoals je zegt alleen locals en die als de spot wat kennen houden zich er aan.
sommige varen zelf op de schelde bij laag water omdat ze de spot ni vinden 
Ik vind Rilland een zeer fijne spot,
Toen ik de spot leerde kennen, heb ik die met hoogwater gevaren,
Maar de laatste tijd zie ik er alleen kiters met laag water. Weet jij hoe dat zit @ FYSMIF, ?
Ik zag bij je link staan: Niet varen met hoog water.
Dit staat er toch niet voor die 4 steentjes die er in het begin liggen? of niet diep genoeg?
groeten
Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)
Rilland mag je normaal niet varen zoals borssele,krabbendijke,oesterdam,.... maar het is wel gedoogd. eigen risico
dus als jij op de dijke ga vliegen en om de 5 sec een ziekewagen naar rilland moet komen + je niet aan de regels houd van de spot duurt het niet lang als zo een spot dicht wordt gedaan.
zelf weet ik ook niet waarom het niet mag bij hoog water maar 90% kans met de enorme stroming bij hoog water.
gooi maar eens je board in het water dan snap je snel wat ik bedoel.
ook moet je de spot kennen hoog en laag water = kans op 0 wind! ook al heb je 30 knopen staan gaat die zo effe voor 5 a 20 min naar 7 knopen.
bij laag water is het veel leuker om te kite, beste vind ik 1 a 2 uur voor laag water tot 1 a 2 uur na laag, dan, heb je echt vlak water. perfect voor tricks te leren. pas wel op voor de zandbank in het midde het is niet de eerste als daar op knalt 
heb trouwens op die site van de link alles over kiteboarden staan als je het daar niet vind vind je het nergens, wegens als elke goeie kitewebsite en wat er mee te maken heeft er op staat en als die er niet op staat add ik hem :D
Super dat mensen zich inzetten voor het behoud van deze spot!
Wie heeft die stok daar geplaatst en waarop is dit gebasseerd?
Is dit in samenspraak met natuurbeheer? Ik vind er niks over terug.
Elke enthousiaste kiter kan stokken zetten naar believen en regels opschrijven.
Je kan er gemakkelijk kiten met hoog water, gewoon gezond verstand gebruiken.

Registreerde: 13 April 2016
Ik ben aankomend kiter samen met de zoon.
Rilland zou een prachtige locatie zijn daar wij in Belgie wonen.
Hoe zit het met de toekomst van deze spot anno 2016--20... ????
Ik las op het internet dat deze spot eventueel dicht moet volgens het ontwerpbeheerplan Deltawateren 2015-2011 en dat er ook een petitie tegen de sluiting van de kitesurflocatie Bath/Rilland is gehouden. Heeft dit is opgebracht ?
Is er ondertussen MEER nieuws over de toekomst van deze spot ?? Is er positief nieuw voor de kiters :-)