Meeste mensen gaan volgens mij een paar maanden naar Kaapstad en reizen in die periode 1x 1 of 2 weken naar Mozambique.
Het is dus vaak niet hun hoofd bestemming.
Je kunt er vanuit NL met de motor komen, maar ik zou wel een extra setje banden meenemen en een paar liter water.
Je zou ook via Johannesburg kunnen vliegen.
Hi Martin en Strekke bedankt. Strekke wat een super info, word er erg enthousiast van. Zit nu te denken aan een dag of 5 in de Tofo area kiten en dan een dag of 5 in de Vilanculos area. Klopt het dat in November de wind voornamelijk uit NE komt?
Rebelsmurf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 23 knots op zijn North Neo (2013)
Ik woon al 15 jaar in pemba (jawel) in het noorden. Beste seizoen hier is vanaf Juni tot en met Augustus ("Kusi" SE). November en december ook wel ("Kaskazi" NE) Niet spectaculair met wind wel wat betreft alle rest. Voordehand liggende verblijfs/kite plaats hier is Il Pirata, probleem is dat de eigenaar (Carlo) vorige week is overleden en op dit moment weet zijn vrouw Susanna het allemaal even niet. Er is genoeg info over Pemba/Il pirata beschikbaar denk ik, maar als je specifieke vragen hebt, kom maar op. In het kort denk ik dat Maputo/het zuiden gemiddeld door het jaar heen iets meer wind zal hebben, maar verder is het saai vergeleken bij de rest. Ponta de Ouro en Inhambane/Tofo zijn beter, er zijn daar ook wat golven. Vilanculos is kwa natuur mooi (Bazaruto archipelago etc) maar is vlgs mij wat wind betreft weer wat minder. Pemba is ver weg, heeft in het juiste seizoen wel wat wind, klein beetje wat golven (op het rif), en is zoals de rest mooi. Geschikt voor lange downwinders. Laat me weten als je meer info nodig hebt.
Hi Strekke en Pemba, mega bedankt voor de reacties, ik denk dat t dit jaar mozambique gaat worden. Vliegen naar MPM, 4x4's huren, en dan zelf de kust afrijden op zoek naar spots. Helaas geen Pemba area want te weinig wind in periode mid november. @Strekke: ik zou graag met je in contact willen komen.
Rebelsmurf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 23 knots op zijn North Neo (2013)
Ja, bekijk het als je in Maputo bent. Het zou goed kunnen zijn hier, wie weet. Vanuit maputo evt naar pemba is ws beter met vliegtuig. Zal goedkoper en sneller zijn en er zijn (nog ?) wat issues onderweg, maar je zou Inhambane/Tofo en evt Vilanculos missen wat jammer zou zijn. Maar in ieder geval makkelijk vanuit Maputo te bekijken allemaal. Veel plezier.
hier ook mozambique plannen in juli, moet in augustus een maand in Johannesburg werken, maar die winter temperaturen wilden we ontsnappen. en liefst nog wat kiten. Wat zijn ongeveer 4x4 huur prijzen in mozambique? (dat zal wel pittig zijn niet waar) en qua temperatuur is het zo'n 26 graden toch?
als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag. ook als het gaat om andere zaken als kiten, duiken is ook prima namelijk, en golfsurfen ook geen probleem :D
WoodyBloem had een 4 sterren sessie in IJburg met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Core Riot XR3 (2014)
oeh dat klinkt allemaal wel prima
WoodyBloem had een 4 sterren sessie in IJburg met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Core Riot XR3 (2014)
Weet iemand dan ook nog een leuke camping bij Ponta douro waar we met onze 4x4 met daktent kunnen overnachten?
We zijn daar in januari een paar dagen en hopen wat te kunnen kiten en golfsurfen..
Liefst camping in de buurt van de zee, beetje rustig gelegen en veilig :)
Registreerde: 18 June 2012
Wie kan iets zinnigs zeggen over Mozambique. Waar zijn de beste spots, zijn er golven of vlak water, wanneer waait het er en hoe hard. En hoe kom je er? Kan je er downwinderen? Wij zijn van plan in medio november te gaan.