Wind dakhla juli/augustus

Door: Francissy Reacties: 4 Hits: 1779
Francissy 20 May / 2016 / 12:45

Toch maar even een nieuw topic geopend omdat ik het niet echt ergens kon vinden. (veel topics hierover errug stil)

Deze zomer zit ik in dakhla, maar heb van veel mensen gehoord dat de wind enorm hard is in de zomer. Nu is m'n kleinste kite een 7, dus ik zit te twijfelen om een 4,5 of 5 te kopen. 

Liever niet natuurlijk, want in NL heb ik die niet extreem vaak nodig. 

Heeft iemand ervaring in de maanden juli en augustus in Dakhla en weet je nog welke kitematen je het meeste hebt gebruikt? 

Voor het idee: ik kan op binnenwater tot ongeveer 30 knp met m'n 7, daarboven wordt t toch wat minder relaxed.

arjenvdveen 22 May / 2016 / 21:22

Driemaal ben ik nu in Dakhla geweest. Ook in augustus. Mijn ervaring is dat het er erg hard kan waaien. Ik heb vaak met een 6m gevaren (speciaal hiervoor aangeschaft). De wind was meerdere malen 35+ knopen.

Het meest heb ik met een 8m gevaren maar dus ook een aantal keer met een 6m. De harde wind is gelukkig wel een stabiele wind. Dus wil je altijd kunnen varen adviseer ik zeker om een klein maatje meet te nemen.

Ik kite nu 10+ jaar. Weeg 88 kilo en ben voornamelijk aan het freeriden.

richardkiter 23 May / 2016 / 09:18

Driemaal ben ik nu in Dakhla geweest.

Welke maatschappij heb je gevlogen ? Wij (kite kings  Noord Holland) wilden er dit jaar heen in september maar vonden de vliegtickets behoorlijk aan de prijzige kant.

Tussnen de 7 en 8 honderd euro voor een ticket en dan komt de rest er nog bij   {#emotions_dlg.bonk.gif}

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Francissy 23 May / 2016 / 15:36

Air Maroc is vaak het makkelijkste. Ik heb geboekt via supersaver en de tickets zijn in september rond de 350 euro (voor de korte overstap). Direct bij Air Maroc boeken is enorm veel duurder, dus echt niet aan te raden.

Arjen, dankjewel voor je response! Ik ga kijken of ik toch een kleiner maatje kan regelen, zou zonde zijn als ik 'storm' sessies moet overslaan. Toch jammer, wakestylen met een 5 krijgt wel opeens een hele andere dimensie. 
Was het in augustus harder dan in de andere maanden?

vlieger-kid 23 May / 2016 / 17:14

Hey,

In februari ben ik er 2 weken geweest: elke dag wind. een week de hele week 20-22 knopen, andere week ongeveer 30 knopen.

Er werd me inderdaad vertelt dat in de zomer (geen specifieke maanden, maar check maar eens de statistiek van windfinder) het elke dag 30+ waait, uitzonderingen daar gelaten.

Als je licht bent zou ik zeker een 5.5 of iets dergelijks kopen, of in een ander seizoen gaan.

Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)