Hoi,
In de omgeving Cornwall:
- de baai van St. Ives, NW georienteerd. Behoorlijk grote en mooie baai, met genoeg ruimte om je kite op te laten.
Aan de zuidelijke kant van de baai stroomt er een riviertje de zee in. Gaaf om daar op te kruisen, het zoete rivier water op, en weer af te vallen richting zee.
- Baai bij Marazion, vlakbij licht nog een kasteel op een eiland in het water. Kan je vrouwtje foto's van je maken hoe je een faceplant maakt met een kasteel op de achtergrond.
Vond dit ook een vette plek. zuidelijk georienteerd. Bij hoog water wel wat weinig ruimte om je kite op te laten.
Veel plezier daar!
ps als je met de auto gaat, moet je speciale stickers op je koplampen plakken ivm links rijden en blind schijnen van je tegenliggers. Kan je een boete voor krijgen.
mariusvanwingerden had een 0 sterren sessie in Bonaire met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HIFI X (2013)
Zuid - Oost Engeland -> Lancing, Shoreham, Camber, Greatstone, Hayling Island
Shoeburyness (Thorpe bay, East beach), maar dit ligt ten noorden van Folkestone.
Vooral de combinate Camber en Greatstone is fantastisch. 15min rijden van elkaar en als het bij de een off shore is, dan is de ander on shore. Erg lang ondiep, ongeveer tot je middel, dus ideaal voor beginners. Wel oppassen dat de meeste spots niet ideaal zijn tijdens high tide omdat je dan erg weinig ruimte heb om je kite op te laten. Het strand wat er dan beschikbaar is zijn voornamelijk schelpen en stenen. Zodra het low tide begint te worden heb je zand strand en ruimte zat.
Bij Greatstone wel je wandel schoenen aan. Bij low tide is het ongeveer 15/20min lopen naar het water (1mile). De truc is om met high/medium tide te beginnen en met low er uit. Zodat je maar 1x deze tocht hoeft af te leggen.
L.S.,
bedankt voor de tips.
Koplampen moet ik checken, wel een keer geplakt ivm rondje Ierland (ook mooi hoor), maar zullen er wel niet meer op zitten ;-)
Henny R.
ik wil weer terug.. st ives was zo mooi. t stikt daar van de baaien en kite / surf mogelijkheden.
en vlakbij mount st micheal is t een officiele kite spot idd. er is daar een mooie kiteshop op t strand waar ze je goed helpen.
https://www.google.nl/maps/place/Sint+Michael's+Mount/@50.1266552,-5.4753399,13.04z/data=!4m5!3m4!1s0x486adb4aec40fd6d:0xc5509eba3b14681a!8m2!3d50.1171529!4d-5.4778073
ik ben zelf blijven hangen in sennen cove.
smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)
Registreerde: 10 November 2010
Heb wat hulp nodig...
Ik ga in september 2 weken een rondje zuid-west Engeland maken (lekker gunstig met dat gedevalueerde pond
), samen met mijn niet-kitende vrouw.
Mijn kite-spullen gaan mee, maar ik zal maar een beperkt aantal sessies kunnen draaien.
Op zich niet erg, maar ik heb een lijstje gemaakt van 80 kite-spots, allemaal in het rondje Bristol Channel / Devon / Cornwall en via de zuidkust terug naar Folkestone. En die ga ik dus lang niet allemaal raken ! Maar welke zijn de leukste / mooiste / veiligste ???
Ik ben een oude cruiser die wel overal veilig heen en weer kan varen en redelijk risico's in kan schatten, wie maakt voor mij een locatie top 5 of top 10 ?
Bij voorbaat dank,
Henny R.