Waar kiten in oktober?

Door: Kitechick Reacties: 9 Hits: 2534
Kitechick 19 September / 2016 / 15:56

Hi allemaal,

Wie heeft er tips voor mij om te gaan kiten in de eerste of tweede week van oktober? Ik wil bij voorkeur: redelijke windzekerheid, lekker weer & geen auto moeten huren om naar de spot(s) te komen.

Ik ga waarschijnlijk in mijn eentje, nu heb ik vaak en lang alleen gereisd, dus vind dat geen enkel probleem. Mochten er echter plekken zijn waar het in je eentje gezellig vertoeven is of er nog meer mensen (willen) gaan in deze periode dan is dat natuurlijk ook gezellig! 

Thnx!

Magic_Ed 19 September / 2016 / 16:02

T.E.R.S.C.H.E.L.L.I.N.G.

Alles op fietsafstand, bij bijna elke windrichting kunnen kiten. Nadeel: je zou Wazzaah tegen het lijf kunnen lopen.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

et1961 19 September / 2016 / 16:09

Ik weet niet wat jouw defenitie van lekker weer is ED? Het weer in Nederland is in oktober gewoon k*t en zeker niet lekker te noemen....

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

wazzaah 19 September / 2016 / 21:45

Oktober is in Nederland prima hoor, zeewater is nu rond de 20c en alhoewel oktober koude dagen kan hebben, zoals vorig jaar, is het nog een prima maand qua wind en temperatuur. Nadeel op Terschelling is dat als het echt goed is qua wind en golven Magic Ed opeens in de weg vaart {#emotions_dlg.push.gif}

Weekje last-minute: Egypte, Tarifa of Fuerte, wind checken en gaan, geen auto blijft eigenlijk aleen een resort in Egypte over, of misschien Zuid-Frankrijk

Last edit by: WAZZAAH
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

jerryvanrhee 20 September / 2016 / 13:51

Maasvlakte!

adriaanbrouwer 20 September / 2016 / 14:32

Terschelling. Altijd mooi weer. Altijd gezellig. Altijd wind.

Foto: West-Terschelling 31 oktober 2011

richardkiter 20 September / 2016 / 16:10

T.E.R.S.C.H.E.L.L.I.N.G.

Alles op fietsafstand, bij bijna elke windrichting kunnen kiten.

Nadeel is het tij, je kan alleen 3 uur voor en 3 uur na hoogwater varen bij het Groene strand, dan !

Texel heeft dit niet en je kan daar altijd varen

https://www.windfinder.com/forecast/cumbuco_beach

Waait hier 24 uur per dag, dus geen rustdag {#emotions_dlg.clown.gif}

Genoeg hotels aan de spot

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Kitechick 26 September / 2016 / 10:43

Thnx guys! Ik had zelf een wat tropischer oord in gedachte dan Terschelling ;) 

Ik ga ff kijken voor een last-minute naar Egypte of Tarifa.. 

Ferry 26 September / 2016 / 11:52

www.dakhla-attitude.nl

Oktober is een goede maand! Er zijn nog wat accommodaties beschikbaar in de maand oktober. Stuur maar even een verzoek via de website, dan gaan we erachteraan!

Ferry

Last edit by: FERRY
www.outboundkitetravel.nl

hangtime 26 September / 2016 / 12:27

Nadeel van Egypte is dat je na de eerste dag de wc niet meer af komt