Auto huren @ Sal, Kaapverdië

Door: FFboarder Reacties: 9 Hits: 11328
FFboarder 17 October / 2016 / 16:47

Hallo allen,

Ik ga met wat vrienden naar Sal volgende maand {#emotions_dlg.yummie.gif}.
Nu leek het ons wel handig om daar een auto te huren voor 5 dagen.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en een idee hebben waar we dit het beste zouden kunnen doen? Op internet is het lastig om hier een goede club voor te vinden.

Bedankt in advance! 

wazzaah 17 October / 2016 / 19:32

Is iig vrij prijzig, beste daar ter plekker regelen.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

richardkiter 18 October / 2016 / 07:20

enkele reis naar kite beach was 2 jaar geleden 5 euro, dus  weet niet of het voordeliger is om een auto te huren

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

MacGyver 18 October / 2016 / 08:04

Lekker taxi nemen. Kost niet te veel, inderdaad ongeveer € 5,= naar kitebeach. En de steun voor de locals is ook goed.

MarkVP 18 October / 2016 / 13:13

Als je veel wil rijden kan je het doen maar in mei betaalde ik inderdaad ook nog 5 euro voor een ritje kitebeach, ponta preta ook zoiets en binnen santa maria overdag 2 euro en als het licht aan moet 3 euro per rit.

Als je een "eilandtour" wil doen kun je het beste zorgen dat je een soort vaste taxi chauf hebt met een comfortabele auto en die c.a. 60 euro betalen en je een middag rond laten rijden (door iemend die weet waar er iets te zien is, niet dat er veel te zien is daar...). Auto (4x4) huren kost meen ik 50 euro per dag.

En koop een prepaidkaartje en neem een oude telefoon mee ofzo, bellen met je NL gsm is erg duur en bij mitu kunnen ze vaak geen taxi voor je bellen omdat ze geen tegoed hebben (ik was er een beetje off season, eind mei, en dan rijden de taxi's niet af en aan naar kitebeach februari/maart was geen probleem).

Veel plezier en pas op het rif voor de toko van Mitu, sommige mensen zijn zo bezig met de golf af te rijden dat ze het voorelkaar krijgen er over te gaan {#emotions_dlg.hypocrite.gif}

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Jottum 21 October / 2016 / 08:34

Wij hebben in Santa Maria een 4x4 (suzuki jimny) gehuurd bij een van de kleinere hotels in het dorpje (niet de Riu). Kostte idd ongeveer 50 euro per dag.

Zou je zeker aanraden 1 dagje zo'n ding te huren en richting the blue hole te rijden en een beetje over die zoutplaten links en rechts te raggen. Er is in de buurt van kitebeach een soort offroad parcours uitgezet voor quads waar je ook prima met een 4x4 overheen kunt ploegen. En, als je mazzel hebt kom je onderweg nog wat sloppenwijkjes tegen ook {#emotions_dlg.clown.gif}

Sfinx 21 November / 2016 / 12:24

Eyz allemaal,

ik vlieg a.s. 27 nov voor 8 dagen naar Sal kaapverdië met de vrouw (geen kiter). Ik twijfel nog of de kites mee gaan (vlieg met TUI €35 per enkele reis heb ik begrepen) , nu zijn de voorspellingen 15 a 16 kn de hele week. Ik heb een 9 en 12 north vegas. de vrouw eist ook zeker een paar dagen de aandacht op. Dus wordt geen volle bak 7 dagen kiten

Graag jullie expertise over: 

Wat ben je kwijt aan kite huur op Sal?

is het fun om te kiten daar met 15 a 16 kn?

Sorty vs wetsuit?

Het liefst neem ik alleen de 9m mee, met voorspelling 15 a 16 kn zou ik ook alleen de 12m mee kunnen nemen?

neemt de wind nog aantal knopen toe t.o.v. voorspelling?

In nederland ga ik het water op vanaf 18 a 19 kn

Groet,

dapee2 23 November / 2016 / 11:17

@SFINX: wat ga je doen op Sal als je niet gaat kiten?

Er is verder er niets te doen dan in de zon te liggen, niets mis mee natuurlijk voor 35 euro enkele reis wat echt bizar goedkoop is.

@FFBOARDER: ik neem aan dat je in Santa Maria zit of in een resort er net buiten?

gewoon met de taxi naar kite beach gaan, 5 euro.

Wij hebben vorig jaar ook een eiland tour gedaan met Sunweb dacht ik. prima georganiseerd en je ziet op die manier heel wat van het eiland.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Pivot (2021)

asluis 23 November / 2016 / 17:20

Eyz,

Twee keer op Sal geweest, altijd met mijn 9 meter gevaren overigens. Huren kan maar voor die 35 euro gewoon alles meenemen. Even windguru checken of je niet een 7 nodig hebt, wel een paar knopen bij de voorspelling optellen. Autohuur niet nodig 5euro van Sancta Maria naar kitebeach met taxi ( dat is per rit en niet per persoon)

Niets te zien overigens qua toeristisch uitje, dus leuk hotel met zwembad is goed voor vriendin. Er zijn div andere spots maar lastig om achter te komen of het daar op dat moment wat is. Op kitebeach varen de goede gasten als Mitu, Airton en Machu Lopez zelf ook regelmatig, aardige lui niet te beroerd om een compliment of tip uit te delen.

Neem een shorty mee, zwembroek mij net iets te fris in Januarie geweest en lang pak is echt niet nodig.
Vaar niet over het rifje recht voor de deur, daar steken ineens rotsen uit en dan................  Rechts of links hiervan blijven is safe. Pas wat op voor kwallen (zijn er soms) en schildpadden bijna iedere sessie gespot.
Kwallen zijn die met die lange slierten die op de wind mee zeilen, veel gezien , nooit gestoken geweest en eigenlijk slecht 1x iemand met azijn aan de gang gezien ondanks bodydraggende learners in het eerste stuk ( snap ook niet waarom het niet vaker voor kwam eigenlijk)

Ponta Preta is voor de echt goede kiters, breekt mooi maar iedere fout = rotsen. Leuk om te kijken naar Mitu als het hoogt breekt. 

Neem een gewateerd jasje mee, heb het af en toe flink koud gehad s avonds in het dorpje, maar ook een vakantie helemaal niet nodig gehad.

Succes

pietervis 06 December / 2016 / 12:23

Ik zou eerst een auto huren in Sal via expedia https://www.expedia.nl/Autoverhuur-Sal.d3164.Auto-Huren maar uiteindelijk hebben we eerst een auto gehuurd via verhuur.nl in Nederland en daarna eentje via het vliegveld toen we aankwamen. Het lijkt wel of een verzekering afsluiten niet kan ik heb dan nog geprobeerd maar ze begrepen daar niet helamaal waarom ik dat wilde. Uiteindelijk is het wel makkelijk te regelen ter plaatse. Als tip: Loop de auto even na met je telefoon/camera (deuken, krassen enz) voordat je aan de tocht begint, met de verhuurder erbij. Niet dat we het nodig hadden maar ik vond het een goed idee.{#emotions_dlg.coool.gif}