Oud collega gaat altijd naar peniche om te surfen
als je Google op afbeeldingen ziet het er goed uit
zelf nog niet geweest
Voor waves moet je aan de westkust zijn, maar met een huur auto ben je er zo.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Ik ben in de zomer van 2015 in Portimao geweest.
Alvor is een leuke plek om te gaan kiten.
Zoals Djee al zegt, waves -> westkust.
Sagres en Praia do Amado waren volgensmij spots met goede golven.
patriiick92 had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 33 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)
Isla cristina, net over de grens in spanje is een hele leuke kitespot... (op zich niet zo heel ver rijden van Lagos)
Hou er inderdaad rekening mee dat je, eens je sagres voorbij bent en je rijdt richting Spanje (Oosten) er zo goed als geen golven meer zijn...
Op zich is Portugal helemaal geen groot land. Als je een auto huurt geraak je overal op een viertal uurtjes. Er is zeer weinig verkeer, enkel Lissabon kan een probleem zijn. Porto is gemakkelijker te vermijden.
Esposende, ten Noorden van Porto, is een vrij bekende kitespot met zowel een lagune als golven. Ook Guincho heeft al enige kite maar vooral surffaam vergaard. Het is daar wel minder windzeker dan Esposende. Hoe zuidelijker, hoe minder wind, is mij altijd verteld...
In het algemeen, als je alle watersporten wilt doen, denk ik dat je met Sagres/Lagos weinig mis kunt doen. Zeker indien je een auto hebt...
Ben zelf vaak op Ilha de Tavira geweest (ALgarve) - is een heerlijk rustig eiland met erg veel ruimte om te kiten (wordt er veel gedaan) en er staat bijna altijd wel een goed windje - maar op golven hoef je niet te rekenen. Je zou de windfinder gegevens eens kunnen natrekken om te checken of er in juli ook veel kans is op wind. Ik heb het meestal in augustus/september bezocht.
goodspeed had een 1 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 16 - 23 knots op zijn Airush DNA (2015)
juni / july zijn de beste windmaanden voor portugal
Registreerde: ???
Ik overweeg ook om half juli voor 3 weken naar zuid portugal te gaan. Omgeving van Lagos. Wie kent goede kite en SUP (wave) spots in die omgeving voor de maand juli? Of kan ik beter ergens anders iets boeken in zuid Portugal?