Hey Marco,
Ik werk bij een school in aruba en kan je vertellen dat 80 % mijn lessen in het engels zijn. er is hier veel amerikaans toerisme dus dat is ook te verwachten. Er zijn zeker Nederlanders die les nemen die hier wonen of op vakkantie zijn maar dat is dus een minderheid. Vergeet niet dat de taal het enige is waar je aan moet denken, lessen op Aruba wordt gedaan met aflandige wind wat betekend dat je boot ervaring (shuttlen) moet hebben en het niet de meest makkelijke wind is om les in te geven.
Ik weet dat ik mijn geliefde eiland niet erg verkoop op deze manier maar ik wilde je toch even toelichten zodat je weet wat je eventueel te wachten staat. Het is hier natuurlijk prachtig kiten in het warme blauwe water met bijna altijd wind dus als je voornamelijk voor het rijden komt zit je goed =)
succes ermee en alsje meer info wilt stuur me zeker een berichtje!
Jos
He Marco8x,
Als je een mailtje kan sturen met wat je zoekt en met je cv naar goinstructors@gmail.com
Dan help ik je met plezier!
Groeten,
Joe Mulder
(Goinstructor)
@Jos1986 is zal je even een mailtje sturen. Ik weet niet hoe je op dit forum iemand berichtjes kan sturen
Engels is eigenlijk wel een vereiste in het buitenland. Amerikanen geven meestal ook leuke fooi 
Er zijn iig 2 groepen op facebook waar je kan kijken:
https://www.facebook.com/groups/567584019972293/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/159404800911211/?fref=ts
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Fooi? Daar zou ik inderdaad als Nederlander nou nooit aan gedacht hebben.
Mijn automatische instincten gaan eerder naar : "Korting?"
Ja das net even andere instelling. Voor Amerikanen ben je niet alleen instructeur maar ook entertainer, ze willen leuke les/dag hebben en korting hoor je ze niet over.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Mocht je toch denken in Nederland te willen blijven dan kun je ook bij ons lesgeven!
Sail-Today zoekt instructeurs voor seizoen 2017. De school ligt aan het IJmeer bij Almere. Wij zijn een watersportcentrum met beachclub en sinds vorig jaar hebben wij een officiele kitelocatie.
Wat wij vragen:
Goed niveau kitesurfen. Liefst met VDWS diploma en vaarbewijs
Enthousiasme voor de sport en het overbrengen hiervan
Servicegerichte instelling en communicatief vaardig
Sportief en representatief
Als je ook windsurf- of Sup of catamaranles kunt geven, is dat een pré.
Wij bieden:
Full-time dienstverband / als je naast je baan af en toe lesje wilt geven horen we dat ook graag!
Zelfstandigheid
Mogelijkheid je als instructeur te ontwikkelen middels opleiding en intervisies en meerdere sporten te leren
Leuk team
Een zomer met veel water, zon en wind
Sail-Today
IJmeerdijk 20 | 1361 AA | Almere
mobiel: +31 6 282 411 54 | tel: +31 36 53 696 27
www.sail-today.nl of info@sail-today.nl
Registreerde: 14 October 2010
Hallo, Ik zit dit jaar in mijn examenjaar en heb zometeen dus 3 maanden lang vakantie :). Graag zou ik een deel van deze vakantie doorbrengen in het buitenland. Een land waar het bijna altijd lekker weer is, is wel een must. Ik weet dat er 1000 plekken zijn waar gekite wordt en waar dan ook les gegeven wordt, maar toch vraag ik om wat advies. Ik heb een VDWS opleiding gedaan en ben 18 jaar
Ik ben opzoek naar een locatie waar relatief veel Nederlands toersiten zijn, zodat ik in mijn moedertaal les kan geven
. Het lesgeven in een warm land lijkt mij een fantastische ervaring, je leert er veel van. Een andere reden dat ik les wil gaan geven in het buitenland, is dat ik dan zo het totale kostenplaatje een beetje kan verzachten. Zelf heb ik al een mail gestuurd naar een kiteschool in Aruba, maar heb daar geen reactie op gehad
.
Mijn vraag is dus als volgt: Weten jullie leuke locatie's waar ik mogelijk les zou kunnen geven? Indien jullie alleen locatie's weten waar je terecht kan komen als je Engels kan spreken is dat ook goed ( leer ik gelijk een stuk beter engels
).
Alvast bedankt