Foz do Arelho - Portugal

Door: RobbyNitroz Reacties: 7 Hits: 2283
RobbyNitroz 30 May / 2017 / 21:34

Wie is wel is op (kite) vakantie geweest naar Foz do Arelho in Portugal? Het ligt even boven Lissabon en heeft mooie golven maar ook een grote laguna. Weet niet of die bij eb en vloed diep genoeg is voor een foil?

Google maps

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

RobbyNitroz 01 June / 2017 / 18:46

Niemand ooit geweest!? {#emotions_dlg.nopompom.gif}

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Sanka 01 June / 2017 / 18:49

Het lijkt mij niet dat deze volledig leegloopt dus bij dat achterste gedeelte zal je wel kans maken.. bekijk het eens vanuit sateliet in de Google maps ... 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

wazzaah 01 June / 2017 / 18:50

Mooie golven .... en dan gaan foilen?

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

joeri.verreydt 01 June / 2017 / 18:56

Ik ben er vorig jaar geweest. Er ligt ook een spot aan het begin van het meer. Daar is het altijd diep genoeg om te foilen. Bij vloed is de lagune ook prima. Er ligt wel een nogal ongelukkig ijzeren staketsel maar super spot. Had toen niet zoveel wind. 

RobbyNitroz 01 June / 2017 / 23:28

Ah ziet er goed uit, laguna aan zee kan dus ook bij vloed; mooi! Weet dat er op zee hele mooie golven binnenkomen maar alle dagen met 7-14 knopen kan ik sowieso foilen dan.

In de golven foilen is ook leuk Wazzaah {#emotions_dlg.loveit.gif}

adeklerk 03 June / 2017 / 12:42

Ben er ook geweest weinig wind, in het achterste deel vlagerig en voorste deel was toen verboden in de zomer. Zou zeker een foil meenemen en een golfsurfboard voor de windloze dagen

BLOW KITESURFSCHOOL & TONA BOARDS

loopbitch007 03 June / 2017 / 18:43

Ik zit momenteel in die omgeving. Alhans, Peniche en zuidelijker. Vandaag het water afgeblazen met een 8m. Gewoon alle maten inpakken en grote kans op wind :) Foz de Arelho is een van de weinige lagunes die we nog niet gehad hebben, misschien volgende week. Zit je er dan?

Gaastra!