Kiten op RHodos mei 2020

Door: Cornelia Reacties: 10 Hits: 4094
Cornelia 25 October / 2019 / 13:57

Eind mei 2020 ga ik met een aantal vriendinnen op kite vakantie. We zitten te denken aan Rhodos. Zijn er mensen die ervaring hebben met Rhodos in die periode? En heeft iemand ervaring met een van de kite hotels in Fanes? Ik kwam Meltemi club/Dolphin hotel tegen en Michaels kite vacancies. Andere info/tips zijn ook welkom!

Lafere 25 October / 2019 / 16:09

Hi Cornelia

 

Zelf 7 maanden voor het werk in Rodos gewoont.
Super leuke spot om te gaan kiten is Air Riders in Kremasti/ Ixia, Iallisos niet zo ver van Rodos stad. 
In de buurt heel veel leuke hotels en plekjes. Zou zeker ook eens een auto huren en naar Prassonisi in het Zuiden gaan kiten. 

 

Have fun daar! 

 

Mvg

 

 

## If you don't crash, you haven't been taking any risk##

Lafere had een 2 sterren sessie in Gran Canaria - Maspalomas met maar liefst 12 - 15 knots op zijn North Evo (2011)

Robbert014 26 October / 2019 / 18:08

Air riders in kremasti is zeker aan te raden. Hotel valsami in Kremasti is ontzettend goedkoop te boeken. Wel heb je daar nogal wat last van de vliegtuigen die heel laag overvliegen.

In de week dat ik er was (in juli volgens mij), was er vaak weinig wind voorspeld. Toch ging de thermiek steevast om 12:30 aan en waaide het dan 17-22 knopen. 

 

fasteddie 26 October / 2019 / 20:58

Ik was in juli 2018 in Fanes bij Meltemi. Het is een erg mooie plek, goed strand, leuke sfeer en bar erbij. De school wordt door 2 Duitse broers gerund. Het hotel is vrij eenvoudig, maar wel gezellig. Uitgaansleven is er niet, behalve het gezellige barretje.

Cornelia 27 October / 2019 / 12:59

Bedankt voor jullie reacties! Heb je toevallig ook bij michaels kite school en hotel gekeken eddie?

fasteddie 27 October / 2019 / 18:08

Bij Michael’s kite school zit je iets verder van de kite plek ( direct voor die school mag je alleen zwemmen, dus je loopt eerst richting Meltemi voor je het water in gaat). die school had ook geen hangmatten, bankjes etc. op het strand.

Ik zou echt Meltemi aanraden, een chille plek en alles is er goed geregeld en gezellig!

Cornelia 30 October / 2019 / 22:45

Thanks!

depostbode 31 October / 2019 / 14:01

absoluut mee akkoord! Air Riders geeft prima service, wat kleine spot om te launchen, maar super veel beachboys die je helpen launchen en super rescue

********

Super leuke spot om te gaan kiten is Air Riders in Kremasti/ Ixia, Iallisos niet zo ver van Rodos stad. 
In de buurt heel veel leuke hotels en plekjes. Zou zeker ook eens een auto huren en naar Prassonisi in het Zuiden gaan kiten. 

********

Cornelia 11 December / 2019 / 21:50

Ik kom op verschillende websites hele verschillende windstatistieken tegen voor Rhodos in mei. Wat is jullie ervaring qua windzekerheid?

mossel 16 December / 2019 / 11:40

Michael is ook een aanrader hoor!  Syper symphatieke man die samen met zijn vrouw het hotel uitbaat.

Hij heeft ook kamers/appartementen te huur vlak aan het strand waar het hotel zijn beach bar heeft, zone om je kite gerief te bergen. 'S avonds eet je samen 100m verder aan het hoofdgebouw. 

Kamers en eten vond ik duidelijk verzorgder dan bij de Meltemi club. Heb daar ook een keertje gezeten.

Windstatistieken in mei zijn me onbekend. Ik was er in juli en augustus. Dan zijn de thermiek effecten logischerwijs beter. 

 

 

 

als ze me missen, ben ik vissen

mossel had een 4 sterren sessie in Heist met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Ozone Reo (2019)

Jaak 16 December / 2019 / 13:32

Vorig jaar 10 dagen Rhodos (eind mei/begin juni) had ik maar 2 dagen wind. (Zelfde periode het jaar daarvoor op Kos idem). Dus niet de beste periode als je louter voor kitevakantie gaat, ik heb echter geen historisch overzicht geraadpleegd. (Bij ons bedoeld als familievakantie dus ik was al blij met die 2 dagen wind).

We zaten in het zuidelijke gedeelte (kiten in Prassonisi), maar de windstatistieken voor het noordelijke gedeelte waren toen ook niet geweldig. In de zomer heb je zoals reeds vermeld het voordeel van de thermiek.