West Frankrijk roadtrip

Door: Th0mas Reacties: 10 Hits: 3045
Th0mas 07 June / 2020 / 21:59

Heren,

wij plannen eind Juni een trip richting zuiden (vanuit Oostende- Belgische kust)

maximum Bretagne aangezien we 4 dagen hebben.

iemand spots die we absoluut moeten gezien hebben? Zeg maar alles onder calais tem Bretagne. We zijn flexibel maar liefst twintip of foilspots! We kennen alle spots in belgie en Noord Frankrijk dus zijn zeer benieuwd of er tussen calais en Bretagne ook wat verborgen pareltjes liggen

BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

robdog 09 June / 2020 / 17:32

Kan je goeie spots in noord frankrijk delen? :) 

Caspian 10 June / 2020 / 16:12

Baie de Canche was voor mij een aangename verrassing, en amper volk, zeker in vergelijking met le Touquet...

Pointe aux oies - Wimereux... Maar dat is een klassieker denk ik...

richardkiter 11 June / 2020 / 06:09

Baie de Canche was voor mij een aangename verrassing, en amper volk

Klinkt goed, nog een camping aan de spot ? Kan je daar foilen ?

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Dobbelsteen 11 June / 2020 / 10:13

In Wimereux en Wissant heb je een zeer mooie spot, welke van de twee het beste is hangt van de wind af.

Er zijn vaak ook redelijk wat Belgen te vinden daar, het is namelijk niet super ver van de grens af. Vanuit Oostende dus ook zeker te doen om er eens een dagtrip van te maken. Let wel op, als ik het me goed herinner is het strand wel een beetje problematisch bij hoog water.

Le Touquet lijkt me ook zeer mooi om te kiten, ik ben er nog niet gaan kiten maar wel al een paar keer gaan wandelen enzo. Als je meer dan enkel kiten wilt, is dit zeker een aanrader. Ook veel Belgen te vinden die daar zijn voor de sfeer.

Last edit by: DOBBELSTEEN

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Caspian 12 June / 2020 / 16:29

Baie de Canche heeft een camping op enkele 100m van het strand.

Als foil spot zou ik het echter niet aanraden. Je hebt er natuurlijk de zee, maar de golven kunnen stevig zijn en nogal onvoorspelbaar, of toch de moment dat ik er was.

Het leukste stuk voor mij was echter de baai zelf die vol liep. Het deed me wat denken aan het Zwin bijvoorbeeld. Waardoor je super vlak, ondiep, water hebt waar je volledig los op kunt gaan.

richardkiter 12 June / 2020 / 19:34

Baie de Canche heeft een camping op enkele 100m van het strand.

Klinkt goed allemaal, weet je toevallig de naam van de camping ?

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Snijplank112 13 June / 2020 / 10:59

Naast Saint-Malo heb je Saint-Jacut-de-la-Mer, goeie kitespot met heel lang ondiep doordat de lagune gevuld is met zand wanneer het water laag is.

Th0mas 14 June / 2020 / 08:39

Merci voor de reacties! Le touquet zal waarschijnlijk startplaats zijn en dan verder afzakken. Wimereux - wissant - pointe - ... ken ik als Belg natuurlijk van de ontelbare zuiderdagen

BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

richardkiter 14 June / 2020 / 09:50

 

La Torche Bretagne Super Wereldse kite spot !

We (Teiger en familie) waren er in 2008 Tot nu toe mijn allermooiste sessie daar gevaren

Mocht je er in de buurt zijn, dan heen gaan Je krijg er geen spijt van !

 


Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Dappie 27 June / 2020 / 12:24

Net ten zuide van Ambleteuse is ook een mooie plek. Als het vloed is word het wel wat krap.