The Spot Zandvoort: Toekomst?

Door: ToesideT Reacties: 15 Hits: 3868
ToesideT 07 July / 2021 / 20:27

Hi kiters!

Ik begreep dat de The Spot bij Zandvoort verkocht is aan Roompot en er een vaste beach club (die ook in de winte r open kan blijven) komt te staan met campinghuisjes er omheen. Focus dus op campingvolk. Dit schijnt volgend jaar te gaan gebeuren. 

Dit klinkt verschrikkelijk - het is een leuke tent met mooie (kite)surf scene. Weet iemand wat dit betekent voor de mogelijkheid om daar te kiten in de toekomst? De surfschool? Einde kitespot? 

RobbyNitroz 08 July / 2021 / 11:31

Goeie vraag, heb er een nieuwsitem voor gemaakt: http://hanglos.nl/news/355844/the-spot-in-zandoort-weg-wat-nu.html

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Kitemen 08 July / 2021 / 16:23

link doet t niet Robby

karel79 08 July / 2021 / 19:26

Geen idee hoe t werkt daar in Zandvoort en wat deze strand tent betekent. Maar last I checked kitesurf je op t water en dat kun je er toch niet bijkopen? Of wel? Zee en strand zijn toch openbaar terrein in NL? 

Daarnaast lijkt me dat Roompot geen moeite heeft met surfers die een biertje komen doen na hun sessie?

FeRNandeZ 08 July / 2021 / 23:09

Jammer dat er geen rijke kiters zijn die in nederland mooie kite hot spot opzetten en daar leuke bar etc  erbij  en een strand plaatsen dat je kan overnachten met je camper op het strand of kitespot zelf dat zou top zijn.....

 

 

 

kantje board !

wazzaah 09 July / 2021 / 12:45

Campinghuisjes op het strand lijkt me iig erg sterk, een vaste tent zou voor surfers best goed uit kunnen pakken. En als er plannen zijn om wat te veranderen dan moeten er al aanvragen bij de gemeente liggen.

 

Als Roompot/Landal al campings heeft in de buurt is het juist verstandiger om het The Spot concept te behouden om activiteiten aan te bieden aan gasten.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Lars_023 11 July / 2021 / 10:05

Dit is gewoon de nieuwe beweging aan het strand in Zandvoort toch? 2 jaar terug is er 1 mee begonnen. Inmiddels zijn er 3 die naast hun strandtent huisjes neer hebben gezet en verhuren. Mooie bron van vaste inkomsten.

Roompot doet dit al in Zeeland. De vraag is of de Roompot straks niet zelf gaat vragen om de kitespot voor de deur te verplaatsen of op te heffen. Op een mooie dag ligt het strand best vol met kites en niet met alleen maar proffesionele kiters.

Eigenaar van Nautique is ook niet zo'n fan van kiters. Zowel Nautique als The Spot hebben 1 lege locatie ten zuiden van hun tent dus uitbreiding is mogelijk interessant voor hun.

Geld moet rollen en ondanks dat alle strandbezoekers het leuk vinden om naar de kiters te kijken is je commercieel richten op kiters niet het meest lucratief. Ik zie de overgang van The Spot naar Roompot niet als een positieve ontwikkeling maar je houdt het niet tegen.

 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

davedej 18 July / 2021 / 20:46

Het is een goede opnerking/vraag, alleen niemand weet het antwoord wanneer er echt iets gaat veranderen.

Er zijn nl. nogal wat overheden die een vaste tent moeten beoordelen etc.

Dave

Vaste bezoeker vd spot

wetestkites.com

asluis 19 July / 2021 / 09:18

Kiters en kite lockers zijn echt geen verdienmodel voor Roompot ( nu alweer Landal geworden).  Watersport voor Jan toerist met bananenboot zal het wel worden.

The Spot is bezig om jaarrond te worden, dat is interessant voor Landal

 

Die parken veranderen vaker van naam en eigenaar dan............, dus afspraak is er niet mee te maken.

Sarkie 23 July / 2021 / 09:06

Misschien beetje late reactie op de post maar zag dit artikel waarin de investeerder een Interview geeft.

https://archief.zandvoortsecourant.nl/nieuws/4856/investeerder-koopt-vier-naast-elkaar-gelegen-strandpaviljoens-.php

Hij pakt dus 4 strandtenten op. Hoop.maar dat het geen eenheidsworst gaat worden zoals bij Ubuntu/hippie fish etcetera

RobbyNitroz 27 July / 2021 / 15:40

De Spot moet gewoon De Spot blijven is me verzekerd. Ze zijn bezig met een heel jaar rond vergunning. Een van de problemen is dat club nautique meteen naast de spot al een heel jaar rond vergunning heeft. In zandvoort willen ze niet meerdere strandtenten naast elkaar die het hele jaar blijven staan.

 

Omdat de investeerder 4 strandtenten naast elkaar heeft gekocht zouden ze De Spot ook 2/3/4 plekken richting Bloemendaal kunnen verplaatsen waardoor de jaar rond vergunning in ieder geval niet tegen die barriere aanloopt.

 

Klinkt goed voor leden van De Spot; het hele jaar door watersporten/douchen en je spulletjes opslaan.

 

Er zullen op termijn vast watersport mogelijkheden worden geboden aan gasten die verblijven in de huisjes aan de andere kant van de straat. Of dat de vibe van De Spot gaat raken of de ruimte of plekken zal op termijn moeten blijken. 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

harmsel 28 July / 2021 / 10:28

Ik ben al 10 jaar staller bij de spot en ga er van uit dat ze het maximaal financieel gaan uitmelken. Zeker gezien die partij die het gekocht heeft.

Het is gekocht door inleisure BV.

Zie dit artikel: https://www.strandnederland.nl/vier-naast-elkaar-gelegen-strandpaviljoens-tegelijk-overgenomen/

 

Inleisure BV heeft een postbus adres (het ziet er meer uit als een garage) waar meer dan 300 bedrijven staan ingeschreven

https://drimble.nl/bedrijf/amsterdam/45964041/inleisure-bv.html

Zijn dit witteboordencriminelen? 

 

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?

ESComputers 28 July / 2021 / 13:31
 FERNANDEZ 08 July / 2021 / 23:09

Jammer dat er geen rijke kiters zijn die in nederland mooie kite hot spot opzetten en daar leuke bar etc  erbij  en een strand plaatsen dat je kan overnachten met je camper op het strand of kitespot zelf dat zou top zijn.....

 

Dat je ook nog eens kunt overnachten met je camper op het strand, dat zal zowiezo niet zo snel gebeuren volgens mij in regeltjes land. Maar je kunt wel huisjes huren aan het water natuurlijk, als je zelf ook een beetje modaal rijk bent zet je dan daar toch die camper neer als je eigen parkeer plek hebt maar dat zullen ze dan ook wel weer niet zo leuk vinden en erg dubbelop wie gaat dan in z'n camper slapen of hij moet niet op slot kunnen dan juist misschien niet.

Er is was/is maar een autostrand, naar mijn weten. Wel wat parkeerplekken op dijken etc. met uitzicht op strand.

Yuppies genoeg in deze sport: https://www.instagram.com/p/CPnzxCeFewm/

Het lijkt btw op een oude bunker, z'n er pas nog 2 toegevoegd aan de Liberation Route.

Last edit by: ESCOMPUTERS

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

Leon van Bergen 28 July / 2021 / 15:41

Dat laatste zie je behoorlijk fout Escomputers.

Dat is inderdaad een oude bunker bij Wijk aan zee waarvan twee gepassioneerde kiters een bar, chill en kite plek van proberen te maken en keihard werken, dat zijn totaal geen yuppies?

ESComputers 29 July / 2021 / 01:12

Wat is er mis met het woord Yup of Yuppie ?

Yuppie of yup is een oorspronkelijk Engelstalige afkorting en staat voor young urban professional. Het begrip ontstond als neologisme in de jaren tachtig en betreft een hoog-opgeleide jongere met een goed betaalde baan in het bedrijfsleven.

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

dr511 04 August / 2021 / 13:21

Als je ziet wat een kitesetje tegenwoordig kost... dan is Jan Modaal al uitgesloten van deze sport... 

Mooi voor de Spot dat ze kunnen cashen en eens wat anders kunnen gaan doen. Lijkt me zwaar zat zo'n tent runnen en al dat gezeik met de gemeente om het kiten te blijven toestaan. 

 

Ziki Ondergoed, schultenbrau