Bonaire begin november '21.. tips?

Door: hotel Reacties: 1 Hits: 1619
hotel 22 October / 2021 / 22:52

Ik ga begin november een lange week naar Bonaire. Neem geen eigen materiaal mee en heb een auto gehuurd. Op Google kon ik alleen geen recente reisverslagen van kite trips vinden en ik vroeg me af iemand recente informatie en/ of tips heeft.

Wat ik me in ieder geval afvraag:

  • Is er een groot verschil tussen Bonaire Kite School en Kiteboarding Bonaire? Voornamelijk m.b.t. materiaal huur.
  • Is het handig om van te voren gear rental online te regelen of het kan het op de dag zelf? 

Alle info super welkom!

hotel had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 16 - 20 knots op zijn North Evo (2013)

RobbyNitroz 26 October / 2021 / 11:25

Ben er in maart en juni geweest dit jaar. Auto huren is sowieso een must om naar de spot te rijden. De ene school wordt gerunt door dudes uit Venezuela, de andere door nederlanders. Geen idee waar je goedkoper/beter materiaal kan huren; ik had spullen bij me.

 

Koelbox mee naar het strand is wel fijn met wat eten en drinken. Wij gingen alsnog tussen de middag meestal even terug om ergens te lunchen. Al met al rijd je dus best wat kilometers. Als je een week gaat ben je elke dag wel vroeg wakker (dat begint net wat beter te worden als je weer terug moet {#emotions_dlg.koffie.gif} ) dus je bent lekker vroeg op de spot; waarschijnlijk nog voordat de Bussen er zijn. 

 

Ik was verbaast hoe lekker je in het dorp kan eten  's avonds; je zou zeggen allemaal heel toeristisch en matige kwaliteit eten maar je kan er echt heel goed en lekker eten. 

 

Als het boven de 20 knopen waait dan kan het aardig druk op de spot worden, ik denk dat november wel meevalt. 

 

Beetje voorzichtig het water inlopen; kan eigenlijk maar op 1 plek van paar meter breed.

 

Rol altijd meteen je lijnen op als je je kite hebt neergelaten; strand is klein en liggen best veel kites.

 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)