Grootte van kite in mallorca in april

Door: dennisC Reacties: 4 Hits: 1612
dennisC 09 April / 2022 / 10:13

Jeeft er iemand ervaring met de wind in mallorca, ik ga er een maand heen in april en ben benieuwd of ik mijn 8m² zou meenemen of niet. Mijn 11m² gaat sowieso mee. Zijn er in april genoeg winderige dagen, zodat ik met mijn 70kg en men 8m² het water op kan.

 

Dennis

FeRNandeZ 09 April / 2022 / 12:51

Koop een Foil, heb er zoveel meer kite sessies door gekregen. 

Twintip/Surfboard vanaf 15 knoop kan je gras maaien, vanaf 20 knoop wordt het eigenlijk pas beetje lekker.

 

Heel veel B-grade kite oorden, die niet zo wind zeker zijn, veranderen met en foil ineens in elke dag helemaal top  en super sessies.

kantje board !

Leon van Bergen 12 April / 2022 / 13:54

Dennis zal vast niet even een foil gaan kopen omdat jij dat adviseerd Fernandez en als het pas lekker word bij 20kts volstaat een 11m tube kite prima met 70 kg.

Je kan de windstatistieken en geschiedenis op Windguru even bekijken Dennis van de locale spots en daar je oordeel uit trekken. Als je een kitebag meeneemt met alleen je 11m past er altijd nog een 8m bij toch of neem je alleen kites mee?

Last edit by: LEON VAN BERGEN

FeRNandeZ 12 April / 2022 / 22:57

Het interseert mij verder geen reet, het hangt ervan af hoe graag je op het water wilt staan.

Voormij  is het gewoon frustrerend als je kitegeil bent in je vakantie etc alle shizzle mee hebt maar er steeds net niet genoeg wind is, wordt je dood ongelukkig van......

Als je naar (A grade premium spots)  Kaapstad, Brazil, etc etc dan kan je de foil thuis laten. 

 

 

Kitesurfing in mallorca, Spain wind and weather statistics — Windy.app

Anders in ieder geval de 11m mee en wie weet je kan natuurlijk geluk hebben met het weer je weet het nooit,mischien beukt het de hele maand wel, climate Change :) 

 

 

kantje board !

asluis 15 April / 2022 / 21:38

Hallo Hallo,  ik had de foil voor het eerst mee naar Kaapstad.   Geweldig gevaren, vooral op de dgn dat de wind niet door zou komen.   Uurtje rijden naar langebaan en dan al snel van een 8 m wisselen naar een 5m .   Veel foilers en wingers daar.   Wave spul mee en evt in de middag nog sessie op paternoster