kitesurfen in costa rica

Door: twindip Reacties: 18 Hits: 3981
twindip 29 August / 2004 / 14:16

wil dit jaar in december /januari een tijdje naar costa rica.

met de wind zit het volgens mij wel goed daar in deze periode.:*)

wie is hier al geweest en heeft goede tips....

make dust, or eat dust!

Emiel 29 August / 2004 / 15:19
ik ben er 2 jaar geleden geweest, aan welke kant wil je gaan zitten?? ik ben in 2 hotels geweest, 1 in san jose en 1 bij de kust, zal ff nakijken welke dat was en waar, allebij de hotels hadden nederlandse eigenaars en aparte prijzen voor nederlanders:*) zeker het hotel bij de kust is erg aan te raden.het hotel ligt ong 100 meter van de hoofdweg en AAN het strand. alsje sochtends wakker wordt doe je meteen je zwembroek aan loop je langs het zwembad,  door 20 meter palmbos het strand op om daar te zien dat er al was locale golfsurfers aan het rippen zijn, je zwemt ff gaat terug naar t hotel springt ff in het zwembad want ja dat zout is wel irritant  droogt ff in de zon gaat ontbijten met mango, passievrucht enz enz>:)_/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o_ ik ga zeker nog een keer terug, toen k er toen was kitesurfte ik nog niet maar kiten deed k al wel en bij mij was er geen wind maar ik was er in de zomer en dan is er meestal geen wind. ik zal ff de website van de hotels op gaan zoeken
Topsup.nl - Topsloep.nl

twindip 29 August / 2004 / 15:31

http://www.suntoursandfun.com/kitesurfing.htm

zat hier aan te denken.....:9

make dust, or eat dust!

Emiel 29 August / 2004 / 15:59
mijn hotel lag in Jaco, in de buurt van parc national manuel antonio, aan de stille oceaan kant. ik kan ff niet vinden welke hotels ik inzat:P
Topsup.nl - Topsloep.nl

Emiel 29 August / 2004 / 18:13
hotel in san jose heette el sesteo:P langzaam komt alles weer boven
Topsup.nl - Topsloep.nl

Kamo 29 August / 2004 / 22:39
Alweer zo iemand zonder punten en komma's...  Heerst het?     
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Emiel 29 August / 2004 / 22:52
zag het zelf ook al, zal voortaan er op letten.
Topsup.nl - Topsloep.nl

Kamo 29 August / 2004 / 23:17
gheghe...    I'll be watching you 500wordsentences guys!!!
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Emiel 29 August / 2004 / 23:21
  ik heb de website gevonden van het hotel in Jaco. http://www.cancionesdelmar.com/ het is echt een aanrader, ik ga er misschien ook nog heen in de kerstvakantie wel ff me ouders overhalen kijk ook ff bij gallery zie je hoe het ontbijt eruit ziet. en dit is niet speciaal voor de foto, zo is het elke ochtend8). het kwijl druipt me door de mond als ik het zie.IK WIL TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!_/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o_
Topsup.nl - Topsloep.nl

twindip 30 August / 2004 / 09:13
dank emiel. als ik er langs kom ga ik zeker voor dat ontbijt.:P
make dust, or eat dust!

Emiel 30 August / 2004 / 11:07
waar haal jij je tickets trouwens en hoeveel betaal je ervoor??
Topsup.nl - Topsloep.nl

twindip 30 August / 2004 / 12:40

zo ver ben ik nog niet

:

make dust, or eat dust!

Esther TM 30 August / 2004 / 13:11
  Ik ben dit jaar nog in Costa Rica geweest en de twee plaatsen waar gekitesurft wordt zijn bij het Arenal meer (altijd wind ivm bergen) en in het plaatsje PLaya Copal aan de pacifische kust nabij de grens van Nicaragua. Bij dit laatste plaatsje is ook een kitesurfschool en een heus kitehotelletje voor $10,- per nacht per persoon. http://www.suntoursandfun.com/kitesurfing.htm Zeker een aanrader! Verder zijn Tortuguero en Puerto Viejo de Talamanca aanraders om te bezoeken!!
Sponsored by North Kiteboarding & Prolimit

twindip 30 August / 2004 / 16:05

_/-\o__/-\o__/-\o_

ik krijg er steeds meer zin in...

make dust, or eat dust!

Bartus 30 August / 2004 / 17:22

Ben er dit jaar ook geweest, 3 weken zelfs was echt super bruut. Bij de arenal meer heb je idd bijna altijd wind ivm met de vulkaan die daar ligt. In Jaco ben ik ook 4 dagen geweest, heb daar toen 1 kitesurfer gezien wel veel golfsurfers daro. Tis wel handig als je spaans praat als je in Jaco komt want het is daar niet echt voor de westerste toeristen maar meer voor de plaatselijke bevolking en die bevolking spreek niet of slecht engels. Manuel antonio viel tegen je kon er wel super veel doen kheb daar oa geraft:P maar het is daar zooo druk met amerikanen bah!:r. Tortuguero is ook leuk als je van beestjes en plantjes wilt zien.

De steden daar zijn ook een stukke anders dan in nederland, bij elke grote winkel en banken staat er iemand met een dikke geweer voor de deur. Je word er soms ook hard genaaid daar, we hadden is voor 80euro gepind en er kwamen alleen maar valse briefjes uit de automaat8)7

Eten is daar ook top, ze eten daar 3x per dag warm. Het fruit smaakt daar ook 6x beter als hier als je daar bent moet je echt een annanas kope die zijn echt lekker!! En als je bier koopt of besteld neem dan IMPERIAL:9

Martinair vlieg vanuit schiphol naar costa rica via florida:r:r JE moet dus in Amerika uitstappen en daar door die controles heen:( er word aan je kont geroken door een drugshond, je moet 3 keer je spullen laten controleren, zelfs je schoenen uit doen8)7. Ik ging daar ff pissen mocht ik van een oetlul daarniet de plee meer uit omdat ik mn tas had meegenomen naar de wc8)78)7. retour kost 700euro dacht ik

Als je nog vrage hebt moet je het maar zegge mn zus heeft daar een jaar op universiteit gezeten daro die weet er meer over.

mzzls, Bart

twindip 30 August / 2004 / 19:27
klasse bart, je mag blijven.
make dust, or eat dust!

Emiel 30 August / 2004 / 19:53
imperial idd, top bier!!! je kunt er ook goed heineken krijgen trouwens...ik ging ook via miami, op de terugweg(we waren met een groep 1 begeleider) werd een gedeelte van onze groep beschuldigd van vals paspoort en moesten ze meekomen met de douane, staan we daar met zn 3en, allemaal ong 13jaar oud geen begeleider of iets op dat vliegveld.. uuuuhhhhmmmmm weet jij waar we heen moeten??? uiteindelijk wij in het vliegtuig maar de rest nog niet, wordt er omgeroepen: we vertrekken over enkele ogenblikken.slik! 2min later,  we moeten nog op enkele passagiers wachten die er zo aankomen. gelukkigB). das leuk joh die vliegvelden in amerika|:(
Topsup.nl - Topsloep.nl

Bartus 30 August / 2004 / 20:22

jup i know, we waren 2 uur kwijt alleen maar voor paspoort controle en bagagecontrole, Twas net code oranje of zo iets, heb ik weer8)7

Bart

maziyars 21 October / 2008 / 17:50

Ik heb zelf een kite center In het noorden niet ver van Salinas wij zijn eerste IKO school en F-one test center in Costa Rica. Info van Bartus is perfect maar als je hier woont dan heb je meer info dus hier komt het...

Info over costa Rica:
Bijna alle locatie ten zuiden van La Cruze in Costa Rica tot Panama aan de Pacifisch kant, is perfect voor golf surfen. Playa Tamarindo, Playa Hermoza, Playa Jaco en Manual Antonio zijn plaatsen die erg goed zijn voor Kiters die ook willen golf rijden. Wij gaan meestaal naar Playa Tamarindo of playa Jaco, Ook vanwege uitgang mogelijkheden. Chika's latina's. Voor alleen kite zijn er 3 spots Lake Arenal alleen voor pro's Niet voor level 1.
Salinas erg goed voor free ride free style level 1 en 2 Ook Pro's soms met kleine golfen en Tamarindo
Big waves 5M also wind.
Moeten we afwachten wat wind op 2009 doet want richtingen zijn wat gaan draaien. dat is alleen belangrijk voor golfrijden, en moeten we ook nieuwe plekjes gaan zoeken denk ik.....

Aan de C A R I B B E A N kust kan je tussen lemon en Playa Cahuita ook erg goed golf surfen. Maar niet kiten gewoon geen wind, Nooit niet. Nou gister was ik daar en ja hoor heb ik mijn kiet en board niet bij me en is side on 35 knopen Greeeeee bah .

als je wil stuur ik je ook een kaart van C.R. hier is te zien hoeveel stranden we niet hebben.
Nosara en El Coco zijn ook O.K. Soms ook wind.

Groeten uit San José (Costa Rica) ,
bel mail kom maar lang, Hier staat altijd een verse koude coco voor je klaar of een kop koffie

Maziyar

Puravidakites.com