liflaf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 27 knots op zijn North Vegas (2010)
tja, westkust van Frankrijk is nogal groot, kan je misschien iets precieser zijn waar je naartoe gaat.
Ikzelf ben net terug uit Bretagne (Dept Finistére), wij zaten in het dorpje plomodiern en daar had je op 4 km het strand van Pors-Ar-vag (dit is in de baai van Douarnenez), is een ontzettend lang strand waar je je auto makkelijk kwijt kan en op topdagen zitten er max 30 kiters. bij laag water kan je makkelijk je kite neer of oplaten op het strand , bij hoogwater moet je de straat over steken met kite en deze in de wei neer of oplaten .>:). Als je van mooie cleane golven houdt is dit een aanrader. Let wel linkse stuk van het strand is voorbehouden voor golfsurfers !
Jammer genoeg heb ik maar 1 dag en 1 avond wind gehad.
Ook heb je daar in de buurt Douarnenez en Brest liggen. Brest schijnt nogal crowdy te zijn maar ziet er wel top uit, Douarnenez ben ik ook gaan bezoeken en vond het strand daar nogal aan de kleine kant (weinig plaats om kite op te laten).
Ook La Torche schijnt de moeite te zijn, heb dit wel niet gaan bezoeken dus hiervan heb ik geen info.
Ik ga over 2 weken naar La Palmyre (zit daar 4-5 weken :)), zuidwest frankrijk. Deze spot ligt aan een grote baai waar nauwlijks golven staan. Achter de baai ligt de Atlantische Oceaan, waar ik altijd op vaar. De zee vind ik gewoon veel leuker, hoge golven/ruimte/etc. De spot staat ook wel bekend om zijn heftige golven/stromingen. Het is namelijk de monding Atlantische Oceaan/Girone.
Foto"s:
http://wwwsi.supelec.fr/fb/img-lfcy/016_21_ptedelacoubre.jpg
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
Registreerde: 01 June 2005