Hurghada

Door: johndoe Reacties: 20 Hits: 1031
johndoe 11 January / 2006 / 23:25

Ik ga over een maandje naar egypte toe... Met arke reizen... Alleen heeft iemand ervaring met deze reisorganisatie wat betreft de bagage die je kan meenemen...? En misschien wat handige tips...? Ik was van plan om 3 kites en 1 board mee te nemen.. Of als het te zwaar word, 2kites en 1 board

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

SlingshotSjody 12 January / 2006 / 00:33

Wij zijn afgelopen zomer naar El Gouna geweest met de luchtvaartmaatschappij Aeroflight uit Dusseldorf. Daar deden ze bij ons niet moeilijk over de bagage, maar wat wil je als je 20 man achter elkaar hebt staan met allemaal grootte boardbags

Ik zou wel alle 3 de kites meenemen, want je weet maar nooit in Egypte. De ene keer vaar je met je kleinste kite en de andere keer met je grootste kite. Ik weet niet welk board je hebt, maar als je een all round boardje hebt, dan is 1 boardje prima. Wij hebben zelf niet in Hurgarda gekite, maar in El Gouna. Als je een dag de tijd hebt, dan zou ik zeker een keer naar El Gouna gaan, want het is echt een droomspot daar. Ik weet niet of je het Kitesurfmagazine hebt, maar daar staat een heel mooi verslag in over El Gouna.

[3Mâ„¢]Kiteboarding

FrEeZe 12 January / 2006 / 08:50
Aeroflight is failliet de body clown

Flag 12 January / 2006 / 10:35
Ik heb een jaime pro M... Dus met dit board kan ik wel met elke conditie varen... En mijn kite maten zijn, 9, 12, 16m... Alleen ik twijfelde of ik de kleinste maat wel moest meenemen...!?

Rutger 12 January / 2006 / 11:29
Alles meenemen Flaq !

johndoe 12 January / 2006 / 13:44

arke is prima vorig jaar naar fuerte geweest niks geen probleempjes

en met vliegen nog even extra poen mee nemen want ze willen je soms wel de gek aansteken met 10e per kg

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

remcol 12 January / 2006 / 14:29

Verder is het ten alle tijde zo dat u bij reservering kunt doorgeven
welke kitespullen meegaan zodat wij contact op kunnen nemen met de
luchtvaartmaatschappij om na te gaan of er wel/geen kosten aan
verbonden zijn.

Indien de vlucht word uitgevoerd door Arke Fly dan moet het bord
inclusief vlieger kleiner zijn dan 165cm. tevens moet het binnen de
20kg bagagevrijdom vallen. Is het meer dan 20kg dan zult u overbagage
moeten betalen. Dit bedraagt € 5,00 per extra kilo.

ik wil ook heel graag!!!!

wat heeft het bij jouw gekost?

[houden we het weer ff  normaal jongens, capslock en schelden = niet nodig]

Flag 12 January / 2006 / 14:40

Ik ga met mijn ouders mee voor dertien dagen, dus heb geen idee wat het gekost heeft.... Maar bedenkt voor de info..

Math2k 12 January / 2006 / 15:14
Mijn kite"s en board wogen precies 20 kilo, kleren heb ik in een weekendtas als handbagage meegenomen.

kitertjuh 12 January / 2006 / 16:16

beter 1kite te veel bij dan 1te weinig

----> K I T E S T U F F . N L 

Milamber 12 January / 2006 / 19:13
iemand ervaring met wat martinair rekent? Ga er in mei heen (Ali baba, el gouna)

EscalatE 12 January / 2006 / 19:22
ali baba is in hurghada

ali pasha in el gouna :)

melvin 12 January / 2006 / 19:23

Als je met martinair gaat, moet je gewoon zeggen dat je golf stuff bij je hebt.

Je mag namelijk GRATIS 15 KG aan golf stuff meenemen!!!!!

Toen ik ( en vriendin )met de kerst naar Hurghada ging heb ik gezegd dat ik voor twee pers. Golf stuff bij me had.

EN DAT HEEFT ME NIKS GEKOST!!!!!

DUS!!!!!!!!!!!!!!

melvin

johndoe 13 January / 2006 / 10:43
Heeft iemand nog wat tips, voor wat je zoal wel en niet moet eten in egypte...? Ik verblijf all-in in hotel yasmin village... Alleen hoor echt mega veel verhalen over buik griep, voedselvergifteging enz enz... Dus heeft iemand nog wat tips...?

Sebastiaan 13 January / 2006 / 11:15

Neem gewoon diarreeremmers mee, geen norrit, helpt niet. Ik let altijd wel op wat ik eet, k"neem bv nooit groente wat bij t buffet ligt, maar toch raak ik elke keer weer aan de schijt. Net als bijna elke andere toerist trouwens. Geen water uit de kraan, geen ijs in je drinken, enz..enz..

Ben meerdere keren in egypte geweest en vaak is t in de 2e week wel ff goed raak. Zo"n desinfect tubetje handspul is trouwens wel handig om bij je te hebben. Dat geld daar is namelijk echt onwijs ranzig, en ook 1 van de redenen waar mensen ziek van worden.

Ga zeker eens eten bij Ciao Bella, ligt tussen Sakalla en Yasmin in, vraag even aan t kitecenter waar je uit moet stappen, kunnen ze je wel uitleggen. Superlekker eten voor weinig geld.

http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

gert-jan 13 January / 2006 / 11:20

@ Jozef: wat tips:

• Laat vette dingen staan, je maag is toch wel van streek door de hitte, vet help er niet bij (Boter op je brood effe niet)
  • Drink alleen water uit flessen (thee & Koffie zijn niet echt safe, maar dat ligt heel erg aan de tent maar 90% is niet gekookt en is gewoon water uit de kraan) denk ook aan ijsblokjes.
  • Drink per dag een flesje cola/sprite, dit help de maag met zuiveren.
  • Drink geen ijskoud dranken.
  • Check als je een waterfles koopt of deze dicht is, dus of de seal er nog op zit. Ze vullen regelmatig flessen aan met kraanwater en verkopen die voor nieuw.
  • Als je je handen vast met kraanwater, ga dan niet in je ogen wrijven! (doe dit sowieso niet, daar het geld ook te smerig voor woorden is)
  • Als je aan de schijt gaat, ga naar een apotheek, lokale spullen werken goed, veel beter dan de shit die er in NL wordt verkocht.
  • Drink onwijs veel vocht. (bier/Water/Etc)..enne om een quote van Willem te gebruiken; "je pis moet wit/doorzichtig zijn enne niet geel, anders heb je gewoon veels te weinig gedronken".  
  • Als je ergens gaat eten, zorg er dan voor dat de doorloop tijd hoog is (als een restaurant leeg is dan zegt dat wat, dus hou je ogen open, dan maar iets langer wachten op je eten.)

El Gouna is relatief veilig, we zijn daar 3 weken geweest en we hadden weinig last. Hurghada niet safe, ben daar nu al 3 keer geweest enne elke keer hebben er meerdere ellende.  

@ Flag, alles meenemen....conjooo heeft niet vaak gelijk maar nu wel ;-)

Brrr koud in dit land....en dan is het nog niet eens winter

Rutger 13 January / 2006 / 12:22

Stan 13 January / 2006 / 13:30
Ik boek hem in september naar Hurghada.....yahoooooo

rimmert 13 January / 2006 / 14:02
kijk gert-jan, dat zijn nog eens nuttige tips!
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

johndoe 13 January / 2006 / 14:47

Thnx voor de info gertjan

remcol 14 January / 2006 / 09:51
ik heb ook wel ff wat aan de info wil er dit jaar ook heen
[houden we het weer ff  normaal jongens, capslock en schelden = niet nodig]