Indoboard zelfbouw foto guide

Door: Gonkerd Reacties: 23 Hits: 11921
Gonkerd 12 February / 2008 / 16:02
  Als zelfs hanglos.nl je gaat vervelen zo zonder wind, dan hier een kleine foto guide voor het zelf maken van een indobard!

p.s ik op geen enkele wijze verantwoordelijkheid voor het produceren/gebruiken van het indoboard

jordy_hero 12 February / 2008 / 18:53
Quote: Gonkerd - Vandaag 16:02
Als zelfs hanglos.nl je gaat vervelen zo zonder wind, dan hier een kleine foto guide voor het zelf maken van een indobard! p.s ik op geen enkele wijze verantwoordelijkheid voor het produceren/gebruiken van het indoboard

Ben je bang dat ze schade op je gaan verhalen

Goed voor je evenwicht te bewaren

Bruut kite :)

roelieknoelie 12 February / 2008 / 20:18
maar ik snap nou echt niet wat je ermee kan? je evenwicht leer je toch niet alleen behoude met zo'n ding? volgens mij gaat je evenwicht niet alleen naar links en rechts, of leer je dr echt zoveel mee?

foeke 13 February / 2008 / 03:40

@ Roelieknoelie: probeer het eerst maar een keer. Veel baasjes merken dat ze opeens verdomt veel aan hun motoriek kunnen trainen als ze voor het eerst op zo'n board staan. En het is zeker een goede training voor je bovenbenen en je evenwicht.

@ Gonkerd: denk je dat die pvc-buis dik en sterk genoeg is? Ik weet niet hoe zwaar je weegt, maar ik weeg 80kg en ben er na 2 minuten doorheen gezakt. Ik gebruik nu een gasbuis (pvc-dikte van bijna een cm!) en dat houd het een stukken beter.

Algemeen: het blijft tegek voor woorden dat Indo-boards voor zo'n geval €120,- wil vangen. voor €15,- maak je er zelf een

http://nl.youtube.com/watch?v=kpNlIRjzOFY&feature=related
-- as High as a Kite! --

jordy_hero 13 February / 2008 / 07:30
Kan je misschien ook de maten erbij zetten?

Magic_Ed 13 February / 2008 / 10:22
Maar hoe kom je aan een stuk gasbuis?
w w w . v e r s u s s h o p . n l

jordy_hero 13 February / 2008 / 10:43
Quote: Magic_Ed - Vandaag 10:22
Volgens mij heeft gamma die dingen wel anders even rondneuzen is wel te verkrijgen hoor

johndo 13 February / 2008 / 10:48

Dit is gewoon een ouderwetse strontpijp, elke bouwmarkt heeft wel een stukje anders gewoon even in je tuin graven 

on fire

Dirkie 13 February / 2008 / 10:49

Gewoon graven. Wel ff je peukkie uitdoen als je gaat zagen..

Gonkerd 13 February / 2008 / 10:57
  @foeke: Die PVC buis was voor mij sterk genoeg was toen 90kg. Maar een buis met grotere wanddikte is natuurlijk beter. Tevens is het beter om een buis met een iets grotere diameter (150mm i.p.v 125mm) te hebben, dan is het iets uitdagender. De meeste dikkere buizen hebben ook een grotere wanddikte.
Of je kan net als ik eerst geprobeerd had een stuk MDF rond te zagen en dat erin monteren (te zien op de laatste foto), maar bij mij kwam na een uurtje indoboard geweld dat stuk hout er meteen weer uit.
Gebruikt MDF is trouwens 18mm dikte.

Het voordeel van een echt indoboard is dat hij "trager" is, je staat vanzelf al iets stabieler daardoor zijn tricks een stuk makkelijker. En je moet er wel een stuk tapijt onderleggen ofzo, op laminaat is het een echte killer.

jordy_hero 13 February / 2008 / 11:30
Quote: Gonkerd - Vandaag 10:57
@foeke: Die PVC buis was voor mij sterk genoeg was toen 90kg. Maar een buis met grotere wanddikte is natuurlijk beter. Tevens is het beter om een buis met een iets grotere diameter (150mm i.p.v 125mm) te hebben, dan is het iets uitdagender. De meeste dikkere buizen hebben ook een grotere wanddikte.Of je kan net als ik eerst geprobeerd had een stuk MDF rond te zagen en dat erin monteren (te zien op de laatste foto), maar bij mij kwam na een uurtje indoboard geweld dat stuk hout er meteen weer uit. Gebruikt MDF is trouwens 18mm dikte. Het voordeel van een echt indoboard is dat hij "trager" is, je staat vanzelf al iets stabieler daardoor zijn tricks een stuk makkelijker. En je moet er wel een stuk tapijt onderleggen ofzo, op laminaat is het een echte killer.

Ga je echt keihard onderuit man

Jordy gaat maar eens handarbeiten

foeke 13 February / 2008 / 14:39

Ik heb er dus ook eentje zelf gebouwd en mn vrindin heeft een echt indoboard. 

@ Gonkerd: je zou op die pvcbuis nog een paar stroken anti-slipjestape kunnen draaien (ook gewoon bij de bouwmarkt te krijgen) dan blijft die buis beter op een lijn.

Verder over de ondergrond: hoe gladder, hoe beter is het divies!

-- as High as a Kite! --

Wouterz 13 February / 2008 / 18:57

Ik had er een half jaar geleden een gemaakt.. helemaal hip aan de waterkant als het niet waait!

had dezelfde maten als de indo.. een een houten rol.. eventueel griptape van skateboard op de plank en je bent klaar om te gaan;)

jammer geneog heb ik de maten niet meer..

Live your life to the max

Bruno 13 February / 2008 / 19:13

Er gaat een hele wereld voor me open... Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Misschien toch maar eens proberen.

http://www.indoboard.com/pages/index.php?page_id=indo_tv&video_file_name=indo_WakeGirl_300Kbps.mov&is_autoplay=true&title=Wakeboard Training

horstie 13 February / 2008 / 20:00

nou nu maar ff rap naar de karwij en zagen

ik ga hier verslaafd aan worden haha

kijken of ik m`n vrouw er ook es op krijg

hostie

Math2k 13 February / 2008 / 20:45

Je hoeft echt niet te gaan knutselen om hetzelfde effect te krijgen. 

http://www.medipreventiecentrum.nl/index.html?f=producten/oefenmaterialen/oefentoloefentollenbalansoefeningevenwichtsoefeningwiebeltol.html

Zo train je niet alleen je zijwaardse stabiliteit, maar ook je voor en achterwaardse. Effectiever  dus.

johndoe 13 February / 2008 / 21:08

en als je dat nie wil moet je gewoon met je reet op het water helpt ook....

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

jordy_hero 14 February / 2008 / 09:16
oud skateboard kan ook goed gebruikt worden :)

Gonkerd 14 February / 2008 / 10:24

@Math2k : Die balanstol is veel minder tof, dat is na 1 minuut al dodelijk saai.

foeke 14 February / 2008 / 14:32
  @ math2k: Een goed indoboard met een lekker dikke rol doet het duizenden keer beter dan zo'n bejaarden-ufo. Een indo-board is veel intensiever. Ik heb al bijna een keer mn nek gebroken door gedraait op die plank te gaan staan (zie link van de Elite Koning ). Dat was ff een salto door de kamer met mn benen op de eettafel :( Hahaha!!

Dit soort praktijken:
Gympie 1
Gympie 2

Een Elite Koning!

-- as High as a Kite! --

ostendlocal 14 February / 2008 / 14:41
lool, kickflip met een indo board!! Respect

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

M_rtn 08 July / 2012 / 15:08
Is een oud forum maar toch even de maten voor mensen die nog een indoboard willen maken:

board is: 76 x 45 cm
diameter van de buis is 16,5

De buizen van de indoboards zijn met rubber bekleed en hebben 3 griptapes er omheen.

M_rtn 08 July / 2012 / 15:08
Is een oud forum maar toch even de maten voor mensen die nog een indoboard willen maken:

board is: 76 x 45 cm
diameter van de buis is 16,5

De buizen van de indoboards zijn met rubber bekleed en hebben 3 griptapes er omheen.

robert1102 23 July / 2012 / 10:27
Quote: M_rtn - 8 juli, 2012 (16:08)
Is een oud forum maar toch even de maten voor mensen die nog een indoboard willen maken:board is: 76 x 45 cmdiameter van de buis is 16,5De buizen van de indoboards zijn met rubber bekleed en hebben 3 griptapes er omheen.
Heb dit een jaar geleden gemaakt, als je een pakje van die postbode-elastieken om je eigen buisje heen gooit kom je een heel eind

robert1102 had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2011)