Kitesurf les geven Midden-Amerika

Door: Rens95 Reacties: 4 Hits: 2876
Rens95 02 October / 2015 / 02:52

Hey guys! 

Het plan is om af te reizen naar Zuid-Amerika en hier rond te reizen en werken. Het leek mij helemaal tof als ik hier kitesurf les kan geven. Ik heb hier over gezocht op internet.. tevergeefs want ik heb niks kunnen vinden. Wel heb ik gelezen over plekken waar goede kitespots zijn. Hier komen dan mijn vragen:

1. Is het mogelijk om hier kiteles te geven met alleen basis Spaans als vaardigheid?

2. Wat verdiend het?

3. Wat zijn de drukste/populairste spots hier?

4. Zijn hier veel kitescholen? 

ALLE informatie is welkom! 

Alvast een dikke thanks voor de reacties! 

Rens95 02 October / 2015 / 02:54

Zuid-Amerika = Midden-Amerika *

martin404 04 October / 2015 / 19:35

Sorry voor het pessimisme, maar het klinkt als een droom van iemand met te weinig geld voor de extra lange kite-vakantie die hij eigenlijk wil.

 

Mijn eigen strategie is om hier in NL harder te werken dan ik eigenlijk zou willen, zodat ik op vakantie gewoon kan genieten.

Hiero verdien ik sowieso veel meer als daar en hoef ik dus minder uren te maken.

 

Werken is namelijk nooit leuk. Ook niet als je van je hobby je werk maakt.

Het enige wat je daarmee bereikt, is dat je hobby minder leuk word.

En dat minstens de helft van je vakantie verknalt is.

De reis en de huur zijn het duurst, dus je betaalt je helemaal scheel, om je daar net zo ongelukkig te voelen, als hier op je werk.

Terwijl je in die tijd ook super veel lol had kunnen hebben.

(dat kan in je vrije tijd in NL ook, maar daar is het 2x zo leuk om niks te doen)

 

Zoveel snowboarders en skiers ik wel niet heb zien stoppen met hun hobby, nadat ze leraar werden.

En het ironische is, dat die gasten allemaal leraar werden vanwegen de gratis seizoenspas.

Die gasten zag je naast het lessen nooit meer op de piste.

Het enige wat ze deden was na een elendige dag lesgeven, tot 02:00 in de kroeg hangen, om hun dag toch nog een beetje leuk te maken.

En als het dan de hele nacht superlekker ge-poedersneeuwd had, waren ze 9 v/d 10x te verrot om vroeg op te staan.

Of ze moeten les geven aan een groep kneuzen, met uitzicht op de bergtoppen, waar anderen op dat moment de vetste lijnen lopen te trekken.

 

Kortom : 95% van die seizoenswerkers, zijn mensen met een enorm slecht betaalde baan en een stevig alcohol probleem.

Als dat je droom is, dan kan dat in NL ook prima.

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

Daaf 06 October / 2015 / 08:59

Haha, wauw Martin404, heb jij "overdrijven" uitgevonden? Of zelf gewoon een slechte ervaring met lesgeven in het buitenland?

Rens: Zelf heb ik lesgegeven in de Cabarete, DR met basis spaans. Dit kan omdat je voornamelijk Amerikaanse en Duitse toeristen les geeft, en ook nog wel eens een Noorse schone. Ik deed dit bij Kiteclub Cabarete op kitebeach, geleid door een Brit, met veel andere internationale (IKO) instructeurs. Het was elke dag een feest om daar te zijn omdat niet alleen cursisten maar ook vele anderen zich daar dagelijks positioneren. Wat betreft het lesgeven en het harde werken, kan ik je garanderen dat het reuze meevalt. Ik gaf altijd van 12.00 tot 15.00 les als de wind nog wat zwakker was. Dit leverde met toen 45 dollar per dag op (voor Cabarete een godsvermogen). Vanaf 15.00 als de wind echt aantrok, kon ik vervolgens met mede instructeurs en vrienden zelf het water op, en vaak leverde dat op het einde van de dag nog een mooie sunset sessie op met weinig mensen op het water.

Het enige waar Martin volgens mij gelijk in heeft, is dat je inderdaad elke avond wel een borrel gaat drinken, wat fantastisch kan in Cabarete. Misschien moeilijker uit bed komen de volgende ochtend, maar een plons in zee doet wonderen!

Al met al dus een fantastische ervaring die mij juist alleen maar meer van mijn sport heeft doen houden en voor veel goede vrienden, die ook allen nog eens goed kunnen kiten, over de hele wereld.

Hopelijk heb je hier wat meer aan. Veel succes en plezier!

Liquid Force

Lars_023 18 October / 2015 / 12:52

Als alternatief kun je ook kijken naar reisorganisaties die daar vakantiebestemmingen exploiteren zoals club med, die zoeken ook vaak personeel. 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)