Knoop in lijn

Door: surfbastiaan Reacties: 11 Hits: 2855
surfbastiaan 25 March / 2017 / 09:48

ik kwam er laats achter dat er in één van mijn stuurlijnen van mijn f-one monollith bar een klein knoopje zit, ik ontdekte het iets te laat dus ik heb er in ieder geval 1 keer mee gevaren waardoor hij erg strak getrokken is. ik ben bang dat dit nu een zwakke plek in de lijn is en vraag jullie advies. moet ik hem er uit proberen te halen en de kans lopen dat ik op die plek de lijn nog verder beschadig of moet ik hem laten zitten en maar zien wat er gebeurt???

Nature 25 March / 2017 / 09:56

Yeah eruit halen. Je kan er op zachtjes kauwen, goed nat maken met spuug dan gaat ie een stuk makkelijker.

Als je hem er in laat dan klapt je lijn binnen no time

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

AlexanderV 25 March / 2017 / 09:58

Idd, zachtjes op kauwen en veel geduld.
Niet gaan proberen met naaldjes o.i.d. Als je knoop er uit is, even goed controleren op beschadigingen. Anders een nieuwe lijnenset aanschaffen.

tjaarts 25 March / 2017 / 10:15

Tussen duim en wijsvingers nemen en zachtjes drukken en beetje draaien. Kauwen lijkt me geen goed idee maar speldje om open te wurmen kan als je maar niet in de lijn prikt. Een knoop maakt lijn wel veel zwakker, ook als je hem er al uit hebt gehaald.

richardkiter 25 March / 2017 / 10:36

Zorg dat je een handige vrouw heb  {#emotions_dlg.bonk.gif}

 

Bij mij lukt het nooit en als ik de lijn aan mijn vrouw geef heeft ze hem er binnen 5 minuten uit, ongelofelijk {#emotions_dlg.clown.gif}

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

asluis 25 March / 2017 / 10:50

Even laten weken in olijfolie, daarna met achterkant van een lepel erop kloppen. Dan komt er wel beweging in.

 

spoetnik 25 March / 2017 / 10:52

Als het aan het begin, of einde van je lijn zit, is inkorten misschien ook een optie.

WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

naja 25 March / 2017 / 21:31

idd goed kauwen en geduld het werkt echt!

surfbastiaan 26 March / 2017 / 08:29

Bedankt allemaal!!!!

na een avondje kouwen en prutsen is hij er nu uit. heeft me toch weer een niewe set lijnen bespaard!!{#emotions_dlg.bonk.gif}

RobbyNitroz 27 March / 2017 / 09:49

Ik leg hem op mijn aanbeeld (ijzeren ondergrond) en sla er een paar keer met de hamer op; dan wordt hij heel plat en krijg ik de knoop er wel uit. 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

coconutplukker 27 March / 2017 / 11:49

Ik vaar al 2 jaar met een knoop in m'n stuurlijn . Vaart nog altijd prima {#emotions_dlg.thumbsup.gif} ! 

Kitemen 27 March / 2017 / 12:08

some people love to live on the edge {#emotions_dlg.schater.gif}