Triplex foilboard

Door: undergrounder Reacties: 6 Hits: 3798
undergrounder 27 September / 2017 / 20:30

Waarom worden er nog niet meer triplex foilboards gemaakt of mis ik wat ? Ze lenen zich er perfect voor, geen flex en door de dikte makkelijk sterk genoeg. Maakt het foilen wat betaalbaarder. De foil maken is lastiger, maar als je die alleen hoeft te kopen ben je voordelig uit. Ook de hoek in de bodem is makkelijk te doen. Gewoon de bouten voor de foil door het board heen lijkt me, kan ook goed bij triplex, snel klaar. Weet iemand al voorbeelden ? 

 

 

Panharing 28 September / 2017 / 01:07

Te koop: geperste palmbomen uit Sint Maarten voor een prikkie. Bouten en schroeven graties.....{#emotions_dlg.coool.gif}

Aziatisch triplex - WBP

 

Voor info; bel 06-hanglos {#emotions_dlg.pompom.gif}

Djee 28 September / 2017 / 06:04

Eh.......dit is multiplex, geen triplex ouwe oplichter! 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

undergrounder 28 September / 2017 / 06:05

 

Haha, ja, daar ligt genoeg, kun je zo op wegvaren. Wel de windvoorspelling in de gaten houden 

Maar geloof echt dat je van triplex bijna net zulke boardjes kan maken als er nu op de markt zijn en dan voor 70 euro ipv 700. Dat werd in het begin van het kiten ook veel gedaan maar later moest triplex het afleggen tegen de flex van glas en koolstof. Dat is hierbij niet zo. Ik ga er mee bezig, wie heeft er nog een mooie gebruikte beginners foil voor me, met korte mast ook, van slingshot oid. 

Djee 28 September / 2017 / 06:50

https://www.clearwaterfoils.com leveren zelfbouw pakketten van hout. 

Last edit by: ROBBYNITROZ
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

RobbyNitroz 28 September / 2017 / 11:30

Opzich moet het prima gaan met een triplex plankje. Heb er zelf een gemaakt van een oude shinnster. Heb zelf toch liever wat meer drijfvermogen; zeker aan de kust met golven.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

undergrounder 28 September / 2017 / 19:06

Zit meer aan zoiets te denken. Of als de dwarfcraft oid. Kan prima, wat dikker, heb je volume, sterkte ook al is ie hol en dan heb je met een plat dekje toch scoop. Met 4 mm ocume en een licht geraamte erin is het bijna net zo licht als met glasvezel of koolstof.