Concept kitesurf pop-up bag

Door: cas.dejong Reacties: 11 Hits: 2144
cas.dejong 11 September / 2019 / 15:00

Goedemiddag,

Ik ben begonnen aan een project op school en wil graag jullie mening horen. 

Ik heb samen met mijn projectgroep het volgende bedacht:

Na een lekker middagje kitesurfen gebeurd het vaak dat je een stuk bent afgedreven (vooral bij beginners). Je moet vervolgens een heel stuk teruglopen met je kiteboard in je hand en je kite in de lucht, wat veel energie kost. Om dit gemakkelijker te maken hebben wij een pop-up kite tas bedacht. Dit is een klein tasje (denk aan een sterke uitvouwbare boodschappentas) die tijdens je kitesurf sessie om je middel bevestigd zit (of aan de achterkant van je trapeze). Als je vervolgens klaar bent met surfen haal je dit tasje van je rug, vouw je deze uit en stop je zowel je kite (wanneer de lucht eruit gelopen is) als je bar als je board in deze tas. Ook zit er een waterdicht compartment in, waardoor je je telefoon, sleutels en/of portomonee altijd mee kunt nemen. Vervolgens loop je met deze tas om je schouder terug naar je beginplek. 

Mijn vraag aan jullie: Zouden jullie dit product gebruiken?

 

Djee 11 September / 2019 / 15:36

Ik gebruik mijn harnas voor transport kite en bar na een downwinder, pinpas voor het drankje en telefoon zie ik wel weer als we bij de auto zijn. 

Tevens moet de beginner met zijn tweeën zijn downwind geraakt zijn, want zelf landen als beginner zou ik niet aanraden, wat weer resulteert in upwindlopen naar waar men begonnen is voor iemand die de kite (veilig) kan aanpakken. 

 

Voor het dragen van je board op de rug moet deze wel zeer stevig vast zitten anders is dit alleen maar irritant. 

Last edit by: DJEE
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

cas.dejong 21 September / 2019 / 12:47

Hi DJEE,

Bedankt voor je reactie! 

Uit uw bericht begrijp ik dat u enige kitesurf ervaring heeft. Ik snap inderdaad dat de tas zo gemaakt moet worden dat het comfortabel is ermee te lopen. Dit zullen we doen door de tas eruit te laten zien als een sporttas (band over je schouder en tas aan de zijkant van je heup). Stel dat de tas comfortabel zou zitten, zou u het dan zien zitten om enkel je board te vervoeren bij een flinke downwinder? Tevens zou je bijvoorbeeld het waterdichte gedeelte van dit concept wel kunnen gebruiken om je autosleutels in de vervoeren, om er zeker van te zijn dat deze niet worden gestolen. Zie je hier de meerwaarde van in?

 

Groet,

 

Cas

FeRNandeZ 21 September / 2019 / 12:57

Een heel klein compact impactvestje met erin gebouwd ingebouwd waterdicht rugzakje precies genoeg om 1 paar slippers, trainingsboek, onderbroek, shirtje, flesje water erin te persen. Dat zou wel wat zijn voor downwinders.

Kite etc draag je idd gewoon in je harnas. 

 

kantje board !

Djee 21 September / 2019 / 20:11

Voor mij niet, sleep het liefst zo min mogelijk mee. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

cas.dejong 23 September / 2019 / 19:49

DJEE,

Duidelijk! bedankt voor je reactie.

 

cas.dejong 23 September / 2019 / 19:51

Fernandez,

Ik heb in het verleden ook vaak mijn harnas gebruikt om mijn kite terug te bregen naar zijn beginpunt. 

Echter, zou je het niet makkelijker vinden als je een klein tasje hebt, die heel licht is, waardoor je tijdens het varen nieteens door hebt dat je iets meedraagt. Dit maakt de terugreis een stuk makkelijker! 

Daarnaast kan je er ook voor kiezen om je kite gewoon in je hand te dragen en alleen je board in de tas te doen. Er worden namelijk verschillende maten gemaakt.

FeRNandeZ 23 September / 2019 / 23:14

hmmm nee voor mij niet hoor kite in harnas gaat perfect, met mijn leash draag ik hem over mijn schouder.

 

Alleen voor een trein downwinder etc, is het wel handig om paar slippers etc trainigsbroek droog mee te kunnen nemen, mij lijkt een vestje met klein rugzak geintegreerd welwat,die echt mooi strakop je rug zit.

kantje board !

Peter_kitestrong 24 September / 2019 / 10:32

Het idee om je board terug te dragen met de tas lijkt mij interessant. Ik ben alleen wel benieuwd hoe comfortabel de tas zal zitten. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. 

 

 

Last edit by: PETER_KITESTRONG

cas.dejong 24 September / 2019 / 10:39

Peter,

Goed om te horen! De tas zal gedraagd worden op de heup, waardoor dit niet als onprettig wordt ervaren. 

Indien wij goede tekeningen hebben gemaakt zal ik ze met je delen. 

 

Staal 24 September / 2019 / 15:46

Als het gaat om het makkelijk upwind kunnen lopen met je board, dan zou ik niet voor een tas gaan. Scenario: je bent flink afgedreven, gaat naar het strand en dan probeer je met je kite in de lucht die tas van je heup te krijgen en je board erin te proppen.

Waarom maak je geen wieltjes voor het board? Dan kan je  het board achter je aan upwind het strand over slepen. Of beter: maak die wieltjes afneembaar. Tijdens het varen maak je ze aan je bovenarmen. Dat is voor beginners handig omdat die vaak het grootste deel van de tijd in het water liggen te drijven.

Hope this helps,

Staal

Mnr_Afwas 25 September / 2019 / 09:44

Ik denk dat dit hele concept een beetje overbodig is om eerlijk te zijn. Er zijn meer dan genoeg waterdichte tasjes die je bij o.a. decathlon kan halen voor een prikkie. Daarbij ben ik het met Djee eens dat je tijdens een downwinder, of uberhaubt een kite sessie, zo weinig mogelijk extra spul mee wilt zeulen.

En dan wat betreft het hoogte lopen op het strand, dit lijkt mij alleen maar extra motivatie om kitend hoogte te leren lopen. Een tip daarbij, loop elke keer een stukje terug en probeer dan opnieuw. Dan loop je niet 45min tegen de wind in te kutten.