Reacties
dr511 14 April / 2009 / 13:24
tja er staat ook nooit es bij : zo traag als wat, na 30 minuten tennisarm matras is om op te slapen niet om mee te kiten
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Lars91 14 April / 2009 / 13:38
Deze kite schijnt sneller te kunnen draaien dan menig 08 c kiteSmiley
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

lex91 14 April / 2009 / 14:08
Zeiden ze bij de vorige ook.....ben benieuwd of ze nou is eindelijk die low-end van die dingen hebben kunnen verbeteren!

Lars91 14 April / 2009 / 14:42
@ lex ja die schijnt ook echt veel beter te zijn
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

mig27 14 April / 2009 / 19:43
Ik zie toch duidelijk een C-shape, en daar valt ie mee te vergelijken. Wel veel depower, maar never nooit het low-end van een SLE/Bow/Delta.

Toch ben ik erg benieuwd naar deze kite. Ik ben jaren geleden begonnen met Peter Lynn, maar na de Guerilla's heb ik het merk de rug toegekeerd. De Venom vond ik lekker, maar een aantal C-shapes bood veel meer performance.
Nog steeds lid van het NKV

FeRNandeZ 14 April / 2009 / 21:21
Ik heb zwaar respect voor Peter Lynn als kite designer. Alles wat hij ontworpen heeft is uniek en dat is niet altijd de makkelijkste weg. De meeste ontwerpers borduren voort op ontwerpen van de ander.

Een arc foil zonder briddles is zonder meer het moeilijkste kite ontwerp dat er is. Een tube kite heeft een frame wat stijfheid en balans geeft. Een foil ala flysurfer heeft briddles, waarmee je je kite kunt beinvloeden. Een arc kite heeft alleen het profiel van de cellen.
Respect.

kantje board !

TurboTak 15 April / 2009 / 07:54
Heb hem gevlogen op de vliegerop testdag en stond versteld van de draaisnelheid! Ik was altijd redelijk anti-twinskin maar deze kite wist me prettig te verrassen!

lennart2 15 April / 2009 / 10:24
Quote: FeRNandeZ - 14 april, 2009 (23:21)
Ik heb zwaar respect voor Peter Lynn als kite designer. Alles wat hij ontworpen heeft is uniek en dat is niet altijd de makkelijkste weg. De meeste ontwerpers borduren voort op ontwerpen van de ander. Een arc foil zonder briddles is zonder meer het moeilijkste kite ontwerp dat er is. Een tube kite heeft een frame wat stijfheid en balans geeft. Een foil ala flysurfer heeft briddles, waarmee je je kite kunt beinvloeden. Een arc kite heeft alleen het profiel van de cellen.Respect.
tja ,, mij moet je toch echt op en andere manier over zien te halen ,, want elke keer vind ik het persoonlijk toch net niet ,, maarja dat is persoonlijk ,, moet zeggen dat ze voor op het land wel echt de bomb zijn voor oldschool shit enzo, maar daar houd het dan ook wel op ,,, en na mijn idee heb ik niet veel verbetering gezien ,, misschien ook wel een goeie reden deze kite zeker eens te proberen !!! wat ik er zo van hoor en lees ...

dr511 15 April / 2009 / 12:14
hahahah censuur naja mag natuurlijk ook niets slechts zeggen over kites hier
nou perfect ding meteen kopen idd echt waar allemaal
Ziki Ondergoed, schultenbrau

dr511 15 April / 2009 / 12:14
hahahah censuur naja mag natuurlijk ook niets slechts zeggen over kites hier
nou perfect ding meteen kopen idd echt waar allemaal
Ziki Ondergoed, schultenbrau

FeRNandeZ 15 April / 2009 / 14:34
Hey Lennard, ik zeg helemaal niet dat die dingen top zijn vindt het ook logisch dat ze minder snel zouden draaien, dit omdat de kite alleen door zijn eigen profiel wordt ondersteunt, (vlieg zelf gewoon tubes)

Heb alleen resepct voor peter Lynn, omdat hij niet kopieert maar innoveert. Verder is het technish een heel moeilijk design.
kantje board !

mig27 15 April / 2009 / 20:49
Quote: FeRNandeZ - 15 april, 2009 (16:34)
Heb alleen resepct voor peter Lynn, omdat hij niet kopieert maar innoveert. Verder is het technish een heel moeilijk design.


De kite draagt nog wel de naam van Peter Lynn, maar is in Nederland door een Nederlander ontworpen. Op zich niets mis mee.

Het is offcieel een slee-vlieger, maar dan dubbelwandig uitgevoerd, en geen matrasvlieger. Een slee is een eenlijner die zichzelf stabiliseerd in de lucht. Die eigenschappen zitten ook in alle Arcs, en is de reden waarom er nog altijd een schare fans is van deze kites. En ik kan niet ontkennen dat ze echt superstabiel zijn, en auto-zenith heb ik nog op geen enkele andere kite terug gezien. Harmin de ontwerper van Flysurfer zou dat graag in zijn ontwerpen verwerken, maar is tot op heden niet gelukt.

Ik weet via via dat ze bezig zijn geweest met bridles aan Arc prototypes om zo een beter low-end te krijgen (de Arc moet o.a. vlakker worden daarvoor). Echter de beroemde stabiliteit kregen ze niet in het ontwerp jammer genoeg.

Toch denk ik dat de kite populair zal worden onder mountainboarders en snowkiters. Dat zijn de overige Arcs ook Smiley
Voor kitesurfen zeker te gebruiken, maar er zijn veel betere LE alternatieven met een groter inzetbereik naar mijn mening
Nog steeds lid van het NKV

Rein-Art 15 April / 2009 / 21:08
Quote: mig27 - 15 april, 2009 (22:49)
Quote: FeRNandeZ - 15 april, 2009 (16:34) ..., maar is tot op heden niet gelukt....

Zou ik nog niet zo zeker van zijn; mij is het zelfs gelukt Smiley. Echter is de vraag of je dat wel wil, zo'n kite recht boven je hoofd als je net iets fout hebt gedaan. Op het strand is het wel fantastisch om eventjes een pauze te nemen Smiley

Hollandkiter 15 April / 2009 / 21:15
Quote: FeRNandeZ - 15 april, 2009 (16:34)
omdat hij niet kopieert maar innoveert. Verder is het technish een heel moeilijk design.

"innoveert"?? De arc was al voordat wij gingen kitesurfen. Ik heb leren kitesurfen met een arc. Ze zijn wel beter geworden maar het principe is al vele jaren gelijk. Het is jammer dat er geen echte ontwikkeling is geweest van deze kite. Het is echt tijd voor vernieuwing en niet alleen het uiterlijk.