De nieuwe kite van Peter Lynn gaat de Peter Lynn Charger heten.
Het wordt waarschijnlijk de opvolger van de Synergy, met lagere stuurdruk, hogere stuursnelheid en slechts twee inflate cells, waardoor de interen druk hoger blijft.
1) It's a new kite, designed from scratch.
2) Mid AR.
3) More cells than synergy
4) 2 Intakes, this gives the kite more pressure, and makes the kite faster and
more responsive. This does not have a negative effect on the inflation of the
kite. On the contrary, I can launch them with a lot less prefinflation than the
Syn.
5) It has a redesigned VPC. It has far lighter turning pressure and more
direct power/depower.
Ik zie toch duidelijk een C-shape, en daar valt ie mee te vergelijken. Wel veel depower, maar never nooit het low-end van een SLE/Bow/Delta.
Toch ben ik erg benieuwd naar deze kite. Ik ben jaren geleden begonnen met Peter Lynn, maar na de Guerilla's heb ik het merk de rug toegekeerd. De Venom vond ik lekker, maar een aantal C-shapes bood veel meer performance.
Ik heb zwaar respect voor Peter Lynn als kite designer. Alles wat hij ontworpen heeft is uniek en dat is niet altijd de makkelijkste weg. De meeste ontwerpers borduren voort op ontwerpen van de ander.
Een arc foil zonder briddles is zonder meer het moeilijkste kite ontwerp dat er is. Een tube kite heeft een frame wat stijfheid en balans geeft. Een foil ala flysurfer heeft briddles, waarmee je je kite kunt beinvloeden. Een arc kite heeft alleen het profiel van de cellen.
Respect.
Heb hem gevlogen op de vliegerop testdag en stond versteld van de draaisnelheid! Ik was altijd redelijk anti-twinskin maar deze kite wist me prettig te verrassen!
Quote: FeRNandeZ - 14 april, 2009 (23:21) Ik heb zwaar respect voor Peter Lynn als kite designer. Alles wat hij ontworpen heeft is uniek en dat is niet altijd de makkelijkste weg. De meeste ontwerpers borduren voort op ontwerpen van de ander. Een arc foil zonder briddles is zonder meer het moeilijkste kite ontwerp dat er is. Een tube kite heeft een frame wat stijfheid en balans geeft. Een foil ala flysurfer heeft briddles, waarmee je je kite kunt beinvloeden. Een arc kite heeft alleen het profiel van de cellen.Respect.
tja ,, mij moet je toch echt op en andere manier over zien te halen ,, want elke keer vind ik het persoonlijk toch net niet ,, maarja dat is persoonlijk ,, moet zeggen dat ze voor op het land wel echt de bomb zijn voor oldschool shit enzo, maar daar houd het dan ook wel op ,,, en na mijn idee heb ik niet veel verbetering gezien ,, misschien ook wel een goeie reden deze kite zeker eens te proberen !!! wat ik er zo van hoor en lees ...
Hey Lennard, ik zeg helemaal niet dat die dingen top zijn vindt het ook logisch dat ze minder snel zouden draaien, dit omdat de kite alleen door zijn eigen profiel wordt ondersteunt, (vlieg zelf gewoon tubes)
Heb alleen resepct voor peter Lynn, omdat hij niet kopieert maar innoveert. Verder is het technish een heel moeilijk design.
Quote: FeRNandeZ - 15 april, 2009 (16:34) Heb alleen resepct voor peter Lynn, omdat hij niet kopieert maar innoveert. Verder is het technish een heel moeilijk design.
De kite draagt nog wel de naam van Peter Lynn, maar is in Nederland door een Nederlander ontworpen. Op zich niets mis mee.
Het is offcieel een slee-vlieger, maar dan dubbelwandig uitgevoerd, en geen matrasvlieger. Een slee is een eenlijner die zichzelf stabiliseerd in de lucht. Die eigenschappen zitten ook in alle Arcs, en is de reden waarom er nog altijd een schare fans is van deze kites. En ik kan niet ontkennen dat ze echt superstabiel zijn, en auto-zenith heb ik nog op geen enkele andere kite terug gezien. Harmin de ontwerper van Flysurfer zou dat graag in zijn ontwerpen verwerken, maar is tot op heden niet gelukt.
Ik weet via via dat ze bezig zijn geweest met bridles aan Arc prototypes om zo een beter low-end te krijgen (de Arc moet o.a. vlakker worden daarvoor). Echter de beroemde stabiliteit kregen ze niet in het ontwerp jammer genoeg.
Toch denk ik dat de kite populair zal worden onder mountainboarders en snowkiters. Dat zijn de overige Arcs ook
Voor kitesurfen zeker te gebruiken, maar er zijn veel betere LE alternatieven met een groter inzetbereik naar mijn mening
Quote: mig27 - 15 april, 2009 (22:49) Quote: FeRNandeZ - 15 april, 2009 (16:34) ..., maar is tot op heden niet gelukt....
Zou ik nog niet zo zeker van zijn; mij is het zelfs gelukt . Echter is de vraag of je dat wel wil, zo'n kite recht boven je hoofd als je net iets fout hebt gedaan. Op het strand is het wel fantastisch om eventjes een pauze te nemen
Quote: FeRNandeZ - 15 april, 2009 (16:34) omdat hij niet kopieert maar innoveert. Verder is het technish een heel moeilijk design.
"innoveert"?? De arc was al voordat wij gingen kitesurfen. Ik heb leren kitesurfen met een arc. Ze zijn wel beter geworden maar het principe is al vele jaren gelijk. Het is jammer dat er geen echte ontwikkeling is geweest van deze kite. Het is echt tijd voor vernieuwing en niet alleen het uiterlijk.